میان وعده کم کالری به خوراکی هایی گفته می شود که از میزان کالری کمی برخوردار باشند. امروزه مصرف خوراکی های کم کالری در میان افراد بسیار مرسوم شده است. زیرا استفاده از این میان وعده ها چاقی و اضافه وزن را در پی نخواهد داشت. همچنین مصرف میان وعده کم کالری گزینه مناسبی برای کسانی بوده که به دنبال تناسب اندام هستند. در این مطلب می خواهیم به معرفی چند میان وعده کم کالری مناسب بپردازیم. پس پیشنهاد می شود تا انتها همراه ما باشید.

اهمیت مصرف میان وعده های کم کالری

بسیاری از افراد تمایل دارند در میان وعده های خود خوراکی های مختلفی را مصرف نمایند. به همین منظور پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند که افراد از میان وعده های کم کالری استفاده کنند. زیرا میان وعده های پرکالری باعث افزایش وزن و چاقی می‌شوند.

بهتر است بدانید کالری وارد شده به بدن اگر سوزانده شود، این امر موجب اضافه وزن نخواهد شد. به عبارتی دیگر کالری انرژی وارد شده به بدن بوده که باید به طریقی استفاده شود. در زمان مصرف خوراکی های پرکالری، انرژی وارد شده به بدن بسیار زیاد است؛ معمولا فرد نمی تواند تمامی کالری های وارد شده به بدنش را بسوزاند. به همین علت بهتر است از میان وعده کم کالری برای استفاده در ایام میان وعده استفاده شود.

آشنایی با چند میان وعده کم کالری و مفید

امروزه استفاده از میان وعده های کم کالری از جایگاه خوبی در میان افراد برخوردار شده است. به علت تحرک کم افراد و زندگی ماشینی، استفاده از خوراکی های با کالری کم گزینه مناسبی خواهد بود. به این علت که با مصرف خوراکی های کم کالری دیگر نگرانی از بابت اضافه وزن و چاقی وجود ندارد. برخی از میان وعده های کم کالری عبارتند از :

چیپس نارگیل

چیپس نارگیل یک میان وعده کم کالری بسیار مقوی بوده که می توان آن را جایگزین تنقلات پرکالری دانست. نارگیل به طور طبیعی دارای کالری زیادی می‌باشد؛ اما زمانی که به چیپس تبدیل می شود هر تکه آن از کالری بسیار کمی برخوردار خواهد بود. بنابراین استفاده از چیپس نارگیل گزینه مطلوبی برای یک میان وعده سالم و کم کالری می باشد.

این عکس ظرفی از چیپس نارگیل را نمایش می دهد.

همچنین در ترکیبات نارگیل ماده فیبر به وفور یافت می‌‍شود. این ماده تاثیر زیادی در احساس سیری بدن دارد. بنابراین مصرف این میان وعده کم کالری باعث احساس سیری فرد خواهد شد.

تخم مرغ آب‌پز

تخم مرغ آب‌پز را می توان به عنوان یک میان وعده کم کالری نام برد. تخم مرغ منبع بسیار مناسبی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف می‌باشد.

تخم مرغ آب پز به علت کالری بسیار کمی که دارد گزینه ایده آلی برای میان وعده خواهد بود. علاوه بر آن با مصرف تخم مرغ مواد معدنی و ویتامین های گوناگونی وارد بدن می‌شود.

بهتر است بدانید مصرف تخم مرغ آب‌پز به عنوان یک میان وعده خواص زیادی را برای بدن به ارمغان می‌ آورد. از جمله خواص این میان وعده کم کالری می توان به تقویت استخوان، بهبود بینایی، سلامت مغز و غیره اشاره نمود. بنابراین اگر به دنبال یک میان وعده خوشمزه و کم کالری هستید، تخم مرغ آب‌پز مورد مناسبی خواهد بود.

ماست به همراه توت

ماست به همرات توت یک میان وعده کم کالری و بسیار مقوی است. استفاده از این میان وعده کم کالری مواد معدنی و ویتامین های زیادی را به بدن وارد خواهد کرد.

توت موجود در این میان وعده از فیبر قابل توجهی برخوردار است. بنابراین مصرف این میان وعده احساس سیری قابل توجهی را نصیب فرد خواهد کرد. علاوه بر آن کلسیم و پتاسیم موجود در ماست، باعث تقویت استخوان ها می شود. به طور کلی مصرف این میان وعده خوشمزه باعث گزینه مناسبی برای کاهش وزن خواهد بود.

اسموتی میوه ای

به عنوان یک میان وعده کم کالری و خوشمزه می توان به اسموتی میوه ای اشاره نمود. در وضعیت کنونی استفاده از این نوشیدنی در میان جوامع مختلف بسیار مرسوم شده است.

اسموتی به طور کلی از ترکیب میوه ها و سبزی های مختلف تهیه می‌شود. به همین علت مصرف این معجون از کالری بسیار کم و خواص زیاد برخوردار است. استفاده از اسموتی باعث احساس سیری در شما خواهد شد.

همچنین انرژی لازم جهت کار و فعالیت روزانه را برای بدن شما فراهم می‌کند. بنابراین مصرف اسموتی به عنوان یک میان وعده کم کالری گزینه ایده آلی برای عصرانه خواهد بود.

خرید تنقلات

سالاد مرغ و خیار

سالاد مرغ و خیار یک میان وعده کم کالری است که مصرف آن مناسب تمامی افراد خواهد بود. وجود خیار در این سالاد باعث شده تا این خوراکی خوشمزه از مقدار فیبر قابل توجهی برخوردار باشد.

بهتر است بدانید ورود ماده فیبر به بدن باعث بروز احساس سیری خواهد شد. بنابراین مصرف سالاد مرغ و خیار با توجه به دارا بودن درصد قابل توجهی از فیبر سبب احساس سیری می‌شود.

سالاد مرغ و خیار کم کالری است.

همچنین در ترکیبات این سالاد خوشمزه ماده پروتئین به میزان فراوانی یافت می‌شود. بنابراین مصرف این میان وعده کم کالری گزینه مناسبی برای دریافت انرژی لازم برای کار و فعالیت خواهد بود.

چیپس کلم

کلم یکی از سبزیجات مفید برای بدن بوده و چیپس آن به عنوان یک میان وعده کم کالری محسوب می‌شود. بهتر است بدانید ترکیبات کلم حاوی انواع ویتامین ها، فیبر و آنتی اکسیدان های گوناگون می باشد.

بسیاری از افراد از خواص کلم اطلاعات کافی نداشته و به همین علت از آن استفاده چندانی نمی‌کنند. اما با این وجود استفاده از چیپس کلم گزینه ایده آلی برای یک میان وعده کم کالری خواهد بود؛ زیرا فیبر موجود در این خوراکی کم کالری موجب احساس سیری در فرد می شود؛ بنابراین مصرف آن علاوه احساس سیری موجب لاغری خواهد شد.

توت فرنگی به همراه خامه نارگیل

در لیست میان وعده کم کالری نباید توت فرنگی به همراه خامه نارگیل را از قلم انداخت. این میان وعده از طعم لذیذی برخوردار بوده که مصرف آن بسیار توصیه می‌شود.

مصرف این خوراکی علاوه بر احساس سیری انرژی لازم برای انجام کار و فعالیت را برای شما فراهم می‌کند. همچنین وجود ترکیبات غنی از ویتامین ها و مواد معدنی گوناگون، آن را به یک خوراکی پرخاصیت تبدیل کرده است. بنابراین توت فرنگی به همراه خامه نارگیل یک میان وعده کم کالری و بسیار خوشمزه خواهد بود.

آووکادو

 آووکادو یکی از میوه های خوشمزه ای بوده که می‌توان از آن به عنوان میان وعده استفاده نمود. بهتر است بدانید در ترکیبات این میوه مواد معدنی و فیبر به مقدار فراوان موجود می باشد؛ به همین علت مصرف آن خواص فوق العاده ای را برای بدن به ارمغان خواهد آورد.

مصرف این میوه خوشمزه می تواند باعث بروز احساس سیری در افراد شود. به همین منظور بسیاری از افراد این میوه را برای میان وعده کم کالری انتخاب می‌کنند. به همین منظور با مراجعه به میوه فروشی های موجود در سطح شهر می‌توان این میوه مقوی را تهیه نمود.

بادام و گیلاس خشک

به عنوان یک میان وعده کم کالری و خوشمزه می‌توان به بادام و گیلاس خشک اشاره نمود. بهتر است بدانید در ترکیبات بادام و گیلاس ماده فیبر و پروتئین به مقدار زیادی موجود می‌باشد.

استفاده از بادام و گیلاس در کنار هم علاوه بر طعم عالی، خواص زیادی را به ارمغان خواهد آورد. بنابراین اگر به دنبال یک میان وعده کم کالری هستید، بادام و گیلاس خشک گزینه مناسبی می‌باشند.

در این مطلب در مورد انواع میان وعده های کم کالری صحبت کردیم. همانطور که دیدید این میان وعده ها تنوع زیادی دارند. خواص آنها نیز فراوان و متفاوت است. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید واقع شود. سلامتی شما را آرزومندیم.