اگر مایلید جوش ها را با درمان های طبیعی از بین ببرید کافیست از خواص چای ماسالا برای جوش صورت استفاده کنید. مصرف این نوشیدنی خوشمزه و پرفایده می ‌تواند انواع مشکلات و بیماری های پوستی از جمله جوش صورت را برطرف کند. چای ماسالا یک نوشیدنی پرادویه، خوش عطر و طعم و پرطرفدار است که روش ‌های مختلفی برای تهیه آن به کار می ‌رود. در ترکیبات چای ماسالا مواد اولیه گوناگون از جمله چای سیاه، شیر، هل سبز، دارچین، زنجبیل، گل میخک، رازیانه، فلفل سیاه و… استفاده می شود.

فواید مصرف چای ماسالا برای جوش صورت

چای ماسالا نوشیدنی پرخاصیتی است که مصرف آن فواید بسیاری برای پوست دارد. نوشیدن این چای لکه های پوستی را کم می کند. از طرف دیگر می توان برای درمان جوش و آکنه هم از آن استفاده کرد. چای ماسالا برای کاهش انواع چین و چروک ‌ها و خطوط ایجاد شده روی پوست و برطرف کردن لکه های قرمز آن مفید است.

اثر مثبت چای ماسالا برای جوش صورت به دلیل وجود دارچین در ترکیبات آن است. دارچین باعث افزایش گردش خون شده و جوش های سر سیاه پوست صورت را کم می کند.

اجزای تشکیل دهنده چای ماسالا چه خاصیتی برای پوست دارند؟

اجزای تشکیل دهنده چای ماسالا تاثیرات مثبتی روی پوست به جا می گذارند. در این بخش خواهید دانست که هر یک از این اجزا چه فوایدی برای پوست دارند. میخک به عنوان یکی از ادویه های اصلی این چای شناخته می شود. وجود این ادویه در چای ماسالا برای شادابی پوست و درمان آکنه ها و پلاک های پوستی مفید است. دارچین یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده چای ماسالاست. همان طور که پیش تر شرح داده شد دارچین می تواند جوش های سر سیاه پوست صورت را کاهش دهد. استفاده از این ادویه محبوب در درمان لکه های پوستی، آکنه و اگزما هم موثر است.

برخی از خواص چای ماسالا برای پوست به علت استفاده از زنجبیل در ترکیبات این نوشیدنی است. زنجبیل را می ‌توان به عنوان نماد برای برطرف کردن جای زخم استفاده کرد. زنجبیل جلوی پیر شدن پوست را گرفته و به حفظ حالت ارتجاعی و رنگ آن کمک می کند. زنجبیل می ‌تواند از توده های چربی مازاد پوست هم بکاهد.

هل سبز و فلفل سیاه هم هر یک به نوبه خود بخشی از خواص چای ماسالا برای پوست را برعهده دارد. به طور مثال هل سبز را می توان برای کاهش حساسیت پوست، روشن شدن پوست و شادابی آن استفاده کرد. فلفل سیاه هم از خواص ارزشمندی همچون کاهش چین و چروک های پوست برخوردار است.

مقاله مرتبط :” ۱۲ خاصیت برتر از خواص چای ماسالا

نتیجه گیری

چای ماسالا برای جوش صورت خواص و ویژگی های بی شماری دارد که می توانید از آن ها نهایت استفاده را داشته باشید. برای استفاده مناسب از این چای باید نحوه درست کردن و ترکیبات موجود در این چای را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. همچنین باید ویژگی هایی که این چای برای سلامتی بدن دارد را به خوبی بدانید تا بتوانید از تمامی این خواص بهره مند شوید.