خواص چای ماسالا با جینسینگ چیست؟ آیا از ترکیب این دو چیزی می دانید؟ هر دو اینها به تنهایی خواص خوبی دارند و ترکیب آنها نیز بسیار مفید است. در این مقاله می خواهیم در مورد خواص چای ماسالا با جینسینگ مطالبی را بگوییم و همچنین در مورد تهیه آن بصورت فوری صحبت کنیم.

خواص چای ماسالا با جینسینگ

در ابتدا بهتر است بدانید که جینسینگ یک گیاهی ریشه دار می باشد. برای استفاده باید از ریشه این گیاه استفاده کنید. ترکیب جینسینگ به همراه چای ماسالا، ترکیبی فوق العاده است که خاصیت های زیادی هم دارد. قسمت مهم برای مصرفش این است که اصلا نباید این گیاه را بجوشانید زیرا سم تولید می کند؛ باید فقط آن را دم کنید.

از خواص چای ماسالا با جینسینگ می توان به کنترل دیابت، انرژی زا بودنش، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت دستگاه گوارش، هضم سریع و راحت غذا، ضد التهاب برای روده، افزایش متابولیسم بدن، کاهش وزن، کاهش چربی خون و جلوگیری از سرطان اشاره کرد.

خود ریشه گیاه جینسینگ هم خواص مربوط به خودش را دارد. تقویت قوای جنسی، تقویت مو، جوان سازی پوست، سم زدایی بدن، کنترل دیابت، سم زدایی ریه ها، سلامت قلب و سلامت دستگاه گوارش از خواص مهم گیاه جینسینگ می باشد.

ریشه جینسینگ

چای فوری ماسالا با جینسینگ

بعضی از شرکت ها برای راحت تر شدن کار شما، چای ماسالا فوری با جینسینگ را در بسته بندی های آماده درست کرده اند. این بسته بندی های آماده هم همان خواص چای ماسالا با جینسینگی را دارد که خودتان آماده می کنید. برای چای ماسالا فوری با جینسینگ فقط نیاز به مقداری آب جوش دارید.

به ازاء هر یک قاشق غذا خوری از چای ماسالا فوری با جینسینگ به یک لیوان معادل ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش نیاز دارید. در این بسته های آماده برای عطر و مزه ای فوق العاده  از چای سیاه، هل، زنجبیل، دارچین، جینسینگ، بادیان ختایی، رازیانه، جوز هندی، میخک و پود شیر استفاده می کنند.

شما این چای را می توانید در هر ساعتی از شبانه روز که خواستید میل کنید. هم چنین این چای دارای طعمی تند و ادویه ای می باشد و مقدار کافئین آن کم است؛ به همین دلیل برای شما مشکل بی خوابی ایجاد نمی کند. از آن جایی که این چای نوعی شیر چای می باشد، می توانید از آن به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کنید؛ زیرا کالری آن در هر لیوان به اندازه ۶۰ الی ۸۰ کالری می باشد.

مطلب مرتبط:”طرز تهیه چای ماسالا فوری چگونه است؟”

در این مطلب در مورد خواص چای ماسالا با جینسینگ صحبت کردیم و همینطور توضیحی درباره این ترکیب بصورت بسته بندی آماده و فوری ارائه کردیم. امیدواریم از این مطلب خوشتان آمده باشد.