خواص پسته برای یبوست یکی از فواید مصرف این آجیل خوشمزه است. همه ما ممکن است به دلایل مختلف دچار یبوست شویم. مصرف برخی مواد غذایی به رفع این عارضه کمک می کند. پسته جزو مواد غذایی موثر در درمان یبوست به شمار می رود.

یبوست چیست؟

قبل از صحبت درباره خواص پسته برای یبوست خوب است ابتدا با این عارضه بیشتر آشنا شویم. یبوست یا همان خشکی مزاج زمانی اتفاق می افتد که حرکت روده ها در بدن کند می ‌شود. این عارضه یک مشکل گوارشی رایج است و می ‌تواند ناراحتی های مختلفی را برای مبتلایان به همراه داشته باشد. یبوست بیماری خطرناکی به حساب نمی ‌آید اما ابتلا به آن بسیار آزاردهنده است. عموما این بیماری زمانی بروز پیدا می ‌کند که معده توان هضم بعضی از مواد غذایی را نداشته باشد.

یبوست علائم گوناگونی دارد از جمله نفخ شکم، شکم درد، کوچک شدن مدفوع، خشک و سفت شدن مدفوع، احساس ناخوشی هنگام دفع و… ابتلا به یبوست به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. به طور مثال استفاده از رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک کافی، بی توجهی به مصرف آب و مایعات به مقدار کافی و… از جمله دلایل بروز یبوست است. برای درمان یبوست توصیه های مختلفی می شود. نوشیدن آب و مایعات به اندازه کافی، پرهیز از مصرف غذاهای بدون فیبر یا دارای فیبر کم، مصرف میوه و سبزیجات تازه، ورزش کردن و… در رفع یبوست بسیار موثر است. درمان یبوست با پسته یکی از راهکارهایی است که برای مقابله با این بیماری در دسترس قرار دارد.

یک ظرف پسته تازه و خوشمزه

فواید مصرف پسته برای رفع یبوست

خواص پسته برای یبوست به پیشگیری و درمان این عارضه کمک می کند. پسته یک محصول غذایی بسیار مفید و سرشار از فیبر است. فیبر غذایی موجود در ۲۸ گرم از این مغز خوراکی تقریبا به اندازه ۳ گرم است. این مقدار فیبر می تواند ۱۲ درصد از نیاز بدن را در هر روز پاسخ دهد. فیبر موجود در پسته برای افزایش هضم غذا در بدن و حرکات منظم روده ها مفید است. علاوه بر این فیبر پسته باعث می شود باکتری های مفید محیط مساعدی را برای زندگی در روده بزرگ در اختیار داشته باشند. وجود این باکتری ها در افزایش حرکات روده موثر بوده و کمک می کند تا مواد غذایی زائد مدت ‌زمان کمتری در روده توقف کنند.

مقاله مرتبط: خواص پسته

بسیاری از افراد مایلند از خواص پسته برای یبوست استفاده کنند. مصرف این آجیل هم مانند سایر مواد غذایی باید به اندازه نیاز و در حد متعادل انجام شود. جالب است بدانید مصرف بیش از حد پسته یعنی بیشتر از ۷۰ گرم به نوبه خود یکی از عوامل ایجادکننده یبوست است. البته احتمال بروز یبوست به دلیل مصرف پسته نزدیک به صفر است به این دلیل که معمولا یک شخص امکان مصرف این مقدار از پسته را ندارد.

نتیجه ‌گیری

یبوست عارضه ای است که امکان دارد همه ما به دلایل گوناگون به آن مبتلا شویم. روش ‌های مختلفی برای پیشگیری از بروز این بیماری و درمان آن وجود دارد. مصرف مواد غذایی حاوی فیبر یکی از راهکارهای موثر در رفع یبوست است. پسته به دلیل آن که غنی از فیبر است برای مقابله با یبوست استفاده می شود