مصرف پسته برای درمان اسهال مفید است. این آجیل با خواص باارزشی که دارد به درمان اسهال معمولی و اسهال خونی کمک می ‌کند. در این فرصت در رابطه با دلایل ایجاد و علائم اسهال و درمان آن با پسته صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با دلایل بروز اسهال و علائم آن

اسهال عارضه ‌ای است که تقریبا همه ما آن را چندین دفعه در طول عمرمان تجربه می کنیم. اسهال معمولی در اغلب اوقات به علت وجود میکروب و عفونت در بدن فرد مبتلا بروز پیدا می ‌کند.در بحث پسته برای درمان اسهال گفتنی است که این  بیماری، ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. موارد زیر بعضی از دلایل بروز اسهال در بدن هستند:

  • حساسیت های غذایی
  • بعضی از بیماری های روده
  • پرکاری تیروئید
  • مصرف آب و غذاهای آلوده
  • ابتلا به بیماری دیابت
  • مصرف مشروبات الکلی
  • ابتلا به بعضی از انواع سرطان
  • عوارض ناشی از مصرف داروها

مشاهده خون در اسهال می تواند علامت بسیار خطرناکی از ابتلا به امراض یا خونریزی بخش های مختلف دستگاه گوارش به شمار رود. به همین دلیل اگر کسی به اسهال خونی مبتلا شود، مراجعه به پزشک ضروری خواهد بود. اسهال معمولی هم ممکن است در برخی موارد بیشتر از ۲ روز ادامه پیدا کند. در صورتیکه ذره ای بهبودی در وضعیت بیمار مشاهده نشود، باید حتما برای رفع مشکل به پزشک مراجعه کرد. اسهال معمولی علائم مختلفی مثل ضعف، مدفوع آبکی و شل، گرفتگی عضلات شکمی، حالت تهوع، نفخ و… دارد.

یک ظرف پسته خوشمزه

درمان اسهال با پسته

درمان اسهال با پسته یکی از فواید مصرف این مغز خوراکی پرخاصیت است. پسته حاوی ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین ث، ویتامین ای، آهن، کلسیم و منیزیم است. همچنین دارای مقادیر زیادی مس، روی، پتاسیم، فولات، امگا ۳، فیبر، آنتی اکسیدان، پروتئین و… می باشد. این مغز خوشمزه ارزش غذایی زیادی دارد. به همین دلیل مصرف آن برای درمان بیماری‌ های مختلف و تقویت و تامین انرژی مورد نیاز بدن افراد بیمار توصیه می ‌شود. استفاده از پسته برای درمان اسهال یکی از درمان های خانگی این عارضه است. آهن موجود در پسته باعث تقویت معده و دستگاه گوارش می شود. پسته مقادیر زیادی از مس را در خود جا داده و برای جذب بیشتر آهن مفید است.

خواص آنتی اکسیدانی پسته باعث خنثی سازی متابولیسم منفی سلولی می شود. کالری پسته پایین است و مصرف آن می ‌تواند در بهبود هضم غذا و مدیریت وزن موثر باشد. پسته قادر است سیستم ایمنی را تقویت کند و جهت پیشگیری از عفونت هایی که باعث ابتلا به اسهال می شوند مثمر ثمر واقع شود. پسته حاوی مقادیر زیادی از پروتئین است. پروتئین موجود در پسته کسالت و خستگی ناشی از اسهال را کم می کند. جهت بهره مندی از خواص خوب پسته برای اسهال می توان این مغز خوراکی را با خوردن آجیل و انواع خوراکی های حاوی مقادیر بالای پسته مورد مصرف قرار داد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله خواص پسته را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم؛ به عنوان یک خوراکی مفید از پسته برای درمان اسهال می توانیم کمک بگیریم. ترکیبات موجود در پسته، برای درمان اسهال معمولی و خونی مفید است. استفاده از پسته در برنامه غذایی روشی ساده و سریع برای درمان اسهال را در دسترس ما قرار می دهد.