کره بادام زمینی یکی از مواد غذایی خوشمزه می باشد که تمام افراد در هر سنی به خوردن آن تمایل دارند. درست است که کره بادام زمینی دارای مقدار زیادی کالری، پروتئین، چربی های اشباع نشده، ویتامین ها و … است. اما مصرف بیش از حد آن نیز مانند هر ماده غذایی دیگری می تواند برای بدن مشکل ساز باشد. در اینجا در مورد مضرات کره بادام زمینی صحبت می کنیم.

معرفی مضرات کره بادام زمینی برای بدن

برخی از عوارض بیش از حد مصرف کره بادام زمینی عبارتند از:

مضرات کره بادام زمینی  برای معده

این کره دارای مقدار زیادی چربی می باشد و به طور کلی غذای سنگینی محسوب می شود. به همین دلیل افرادی که بیش از حد از آن استفاده می کنند و معده حساسی دارند، نمی توانند به راحتی این غذا را هضم کنند و دچار یبوست، ریفلاکس های مکرر و حالت تهوع می شوند.

مضرات کره بادام زمینی بر روی بیماری دیابت

یکی از ترکیبات موجود در این کره قند موجود در آن می باشد که مصرف متعادل آن برای افراد مختلف مشکلی ایجاد نمی کند. اما مصرف بیش از اندازه آن می تواند بیماری دیابت را در افراد مختلف ایجاد و یا تشدید کند.

مضرات کره بادام زمینی برای وزن

 همان طور که همه می دانیم این ماده غذایی دارای مقدار زیادی کالری و انرژی است. وقتی کالری دریافتی آن از حدی که بدن برای انجام فعالیت های روزانه خود به آن نیاز دارد، خارج شود. دیگر آن کالری سوزانده نمی شود. جذب بدن می گردد و سبب افزایش وزن و چاقی در افراد مختلف می شود.

مطلب مرتبط: “ارتباط کره بادام زمینی و لاغری+ نحوه مصرف برای لاغری”

تاثیر کره بادام زمینی بر روی بیماری های قلبی

این کره در کنار چربی های اشباع نشده، دارای مقدار زیادی چربی های اشباع شده است. مصرف به اندازه و در حد تعادل این کره، برای بدن عوارضی در پی ندارد. اما مصرف بیش از حد آن سبب بالا رفتن کلسترول های بد و ایجاد یا تشدید بیماری های قلبی در افراد مختلف می شود.

مضرات کره بادام زمینی برای فشار خون

این کره دارای املاح معدنی زیادی مانند پتاسیم و سدیم می باشد. مصرف بیش از حد این کره می تواند میزان این املاح معدنی که بر نامنظم شدن فشار خون تاثیر دارند را زیاد کند که در نتیجه آن بیماری فشار خون در افراد مختلف تشدید می شود.

مضرات کره بادام زمینی برای مشکلات پوستی

 به طور کلی مصرف این کره برای افرادی که دارای حساسیت های پوستی هستند، جایز نمی باشد. اما این افراد وقتی از آن استفاده می کنند، باید حتما جنبه تعادل را رعایت کنند تا پوست آنها دارای لک، آکنه و جوش های زیادتر نشود.

کلام آخر درباره تاثیرات کره بادام زمینی

مصرف متعادل این کره برای همه افراد با شرایط جسمانی مختلف، دو قاشق غذاخوری در طی شبانه روز می باشد. گفتنی است که بیماری هایی مانند فشار خون، قلب و دیابت از بیماری هایی هستند که خیلی از افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنند. این افراد باید به رژیم های غذایی خود توجهات لازم را داشته باشند و سعی کنند از هر ماده غذایی مانند این کره طبیعی، در حد تعادل مصرف کنند.

در این مطلب در مورد مضرات کره بادام زمینی صحبت کردیم. خوب است بدانید که بسیاری از افراد که بیماری های سخت و خطرناکی دارند باید به منظور آگاه شدن از میزان مصرف کره بادام زمینی با پزشک خود مشورت کنند. از اینکه این مطلب را خواندید متشکریم. با مصرف صحیح مواد غذایی همیشه سالم باشید!