اگر مایلید طرز تهیه آبنبات خانگی را یاد بگیرید کافیست با طرز تهیه آبنبات چوبی رنگی آشنا شوید. آبنبات چوبی رنگی به عنوان یک تنقلات خوشمزه با ظاهری جذاب و دوست داشتنی است که کودکان علاقه زیادی به آن دارند. این خوراکی پرطرفدار را می توان با کمترین امکانات در منزل تهیه کرد.

آشنایی با طرز تهیه آبنبات خانگی چوبی رنگی

مواد لازم برای تهیه آبنبات چوبی رنگی و مراحل درست کردن آن در منزل به شرح زیر است:

شکر: ۱ پیمانه

آب: یک چهارم پیمانه

اسانس: ۱ الی ۲ قطره

گلوکز: یک سوم پیمانه

رنگ خوراکی: ۳ الی ۴ قطره

مرحله ۱

در مرحله اول از طرز تهیه آبنبات چوبی رنگی خانگی ابتدا آب، شکر و گلوکز را در یک قابلمه مناسب بریزید. بهتر است قابلمه ای که برای تهیه آبنبات استفاده می کنید از جنس استیل باشد. در ادامه مواد را با هم مخلوط کرده و بعد قابلمه را روی شعله متوسط اجاق گاز بگذارید. سپس مواد را هم بزنید تا گلوکز و شکر به خوبی حل شوند.

مرحله ۲

در این مرحله منتظر بمانید تا مخلوط گلوکز داخل قابلمه جوش بیاید. بعد از این که مخلوط به جوش آمد دماسنج را در آن گذاشته و صبر کنید تا دمای ترکیب شما به ۱۵۵ درجه سانتیگراد برسد. همین که دما به این میزان رسید شعله اجاق گاز را خاموش کرده و اسانس را داخل مواد بریزید.

مرحله ۳

با توجه به طرز تهیه آبنبات چوبی رنگی در این مرحله وقت آن است که رنگ خوراکی را در مایه آبنبات بریزید. بعد مواد را مخلوط کنید تا رنگ مایه آبنبات شما تغییر کند. در ادامه سینی مناسبی را انتخاب کنید. بعد کف سینی را به کمک کاغذ روغنی پوشانده و چوب های آبنبات را بر روی آن بگذارید.

آبنبات چوبی رنگی و اسمارتیز

مرحله ۴

در این زمان باید مقداری از مایه آبنبات چوبی را برداشته و آن را در بخش ابتدایی چوب های داخل سینی بریزید. بعد بلافاصله روی آبنبات ها ترافل بریزید. این کار را باید با سرعت عمل زیادی انجام دهید تا قبل از این که مایه آبنبات شما سفت شود آن را انجام داده باشید.

مرحله ۵

در مرحله آخر از طرز تهیه آبنبات خانگی باید اجازه دهید تا آبنبات های چوبی رنگی شما تا یک ساعت در دمای محیط مانده و به طور کامل سفت شوند. بعد از گذشت این مدت می توانید آبنبات های خانگی خود را از کاغذ جدا و بعد سرو کنید.

نکاتی چند در مورد طرز تهیه آبنبات خانگی

آبنبات های چوبی خانگی را می توان به روش های مختلفی در منزل تهیه کرد. در صورت تمایل می توانید انواع میوه، گلبرگ خوراکی و مغزیجات را در ترکیبات آبنبات چوبی رنگی خود استفاده کنید. استفاده از گلوکز در ترکیبات آبنبات چوبی خانگی باعث شفاف شدن آن می شود. اسانس باید در حد متعادل استفاده شود. اگر مقدار اسانس شما زیاد باشد طعم مایه آبنبات را تلخ می کند.

پیشنهاد مطالعه: انواع شکلات بعنوان هدیه ولنتاین

نتیجه ‌گیری

طرز تهیه آبنبات چوبی رنگی شامل ۵ مرحله می شود. شما با توجه به این مراحل می ‌توانید آبنبات چوبی خوشمزه خانگی را به راحتی و به سرعت در منزل تهیه کنید.