روز ولنتاین به نام روز عشق شناخته می شود. این مناسبت هر سال در ۱۴ فوریه ( ۲۵ بهمن) جشن گرفته می شود. در این روز معمولا هدایایی بین عشاق و کسانی که همدیگر را دوست دارند رد و بدل می شود. در این مقاله در مورد انواع شکلات هایی که بعنوان هدیه در این روز داده می شود صحبت می کنیم.

تاریخچه ولنتاین

در کشورهای اروپایی و آمریکایی دادن هدایایی مثل شکلات،گل و کارت تبریک در این روز بسیار رایج است. شکلات پختن و تزئین آن نیز از آداب این روز به شمار می رود. در دیگر ملت ها هم جشنی مشابه ولنتاین وجود دارد. در کشور چین شبی به نام “شب هفتم” ها وجود دارد. در ژاپن نیز روز سفید همواره جشن گرفته می شود.

در کشور آذربایجان نیز “سونای گئجه‌سی” یعنی شب سونای را که برابر است با ۳۱ شهریور به عنوان روز عشق گرامی می دارند. در کشور مصر نیز روز عشق دیگری وجود دارد که درواقع ۴ نوامبر است. . در کره جنوبی، در ۱۱ دسامبر روزی تحت عنوان روز پیرو موجود است که در آن روز زوج های جوان هدایایی به هم تقدیم می کنند. در کشور خودمان نیز جشنی مشابه آن به نام سپندارمذگان وجود دارد که ۲۹ بهمن است. همچنین چند سالی است که روز ولنتاین را نیز جشن می گیرند.

هدایای جشن ولنتاین

برخلاف آنچه که گفته می شود، قاعده و قانون خاصی برای جشن گرفتن ولنتاین وجود ندارد. شما می توانید هر جور که دوست دارید این جشن را برگزار کنید.شاید به یک رستوران گران قیمت بروید و یا در خانه غذا درست کنید. گذشته از هرکاری که برای این جشن انجام می دهید، یک هدیه جهانی وجود دارد که شکلات است.

 شکلات چیست؟

شکلات خوراکی ساخته شده از کاکائو است. این ماده غذایی پرانرژی از شیر، شکر، کره کاکائو و پودر کاکائو ساخته می شود. خاستگاه کاکائو، آمریکای جنوبی و مرکزی است و حداقل ۵ هزارسال است که  دراین مناطق کشت می شود. نشانه هایی است که نشان می دهد که مردمی که امروزه نزدیک به اکوادور زندگی می کنند ، شکلات را بعنوان خوراکی، نوشیدنی و دارو در نظر داشتند.

شکلات در آمریکای مرکزی بعنوان پول و یک کالای لوکس استفاده می شده است. امروزه با پیشرفت هایی که در صنعت شکلات انجام شده است استفاده از آن بسیار رایج می باشد. این پیشرفت ها بخصوص در زمان جنگ جهانی اول رخ داده است. در زمان جنگ این ماده خوراکی محبوب سربازان جنگ بوده است و بهترین تبلیغ کنندگان آن بعد از جنگ، سربازان بودند. به این ترتیب تا سال ۱۹۳۰، حدود ۴۰ هزار مدل شکلات تولید شد.

 بهترین شکلات برای هدیه

همان طور که می دانید؛ انواع شکلات در طعم ها و مزه های مختلف در بازار وجود دارد. اما آیا می توان هر یک از آن ها را به عنوان هدیه روز ولنتاین در روز عشق به عشق و رفیق خود هدیه دهید؟ طبیعتا این گونه نیست. ضمن اینکه بهتر است بهترین و با کیفیت ترین شکلات را برای هدیه ولنتاین انتخاب کنید؛ می بایست در این راستا خلاقیت هم داشته باشید.

چرا که هدیه روز ولنتاین هر چقدر خلاقانه و جدید باشد؛ می تواند حس و حال بهتری را در فرد ایجاد نماید. برای انتخاب بهترین انواع شکلات برای هدیه ولنتاین، بهتر است به فروشگاه های معتبر با ایده پردازی های نوین و خلاقانه مراجعه کنید. ظاهر زیبای جعبه شکلات، شکل قلبی شکلات نماد عشق، روکش شکلاتی و طعم و مزه شکلات، یک روز خاطره انگیز را برای عشق شما پدید می آورد.

گفتیم که شکلات یک هدیه جهانی محبوب برای جشن ولنتاین است. پس خیلی مهم است که بدانید در این جشن چه نوع شکلاتی هدیه داده می شود. ممکن است حتی با هدیه دادن یک کادوی اشتباه، جشن را خراب کنید.  در ادامه به توضیح برخی شکلات های مناسب از بدترین به بهترین پرداخته ایم.

 آبنبات رنگی

این نوع آبنبات اصلا بدرد ولنتاین نمی خورد و بهتراست برای موارد معمولی استفاده شود. گرچه رنگ های آن بنظر جذاب می رسد ولی مورد محبوبی برای هدیه دادن نیست.

آبنبات رنگی،نوعی شکلات

 M&M صورتی و قرمز

هیچ شکلاتی فراوان تر و در دسترس تر از M&M صورتی و قرمز رنگ، با روکش شکلاتی وجود ندارد. این شکلات همیشه دردسترس است. پس بهتر است برای هدیه دادن یک انتخاب خلاقانه تری داشته باشید.

شکلات M&M رنگی

شکلات ها رایج در مغازه ها

همانطور که گفتیم بهتر است کمی خلاق باشید و از شکلات های رایج در مغازه ها استفاده نکنید.

شکلات رایج در مغازه ها

شکلات های قلبی شکل رنگی

شکلات های رنگی قلبی شکل را می توان در هرجایی پیدا کرد. اینها طعم خوبی دارند و حس خوبی به مصرف کننده آن می دهند.

شکلات رنگی قلبی شکل

آبنبات ژله ای قلبی

این آبنبات ها بسیار زیبا هستند و طعم خوبی هم دارند. هرکسی معمولا حالت ژله ای آنها را می پسندد. پس می توانید برای ولنتاین از اینها انتخاب کنید.

 

آبنبات رنگی ژله ای

 ترافل

ترافل ها دارای طعم های مختلفی از توت فرنگی گرفته تا شکلات تلخ هستند. ترافل ها بطور کلی محبوب هستند. با هر گازی که به آنها می زنید طعم عالی را احساس می کنید.

ترافل نوعی شکلات

شکلات بادام زمینی (ترجیحا قلبی شکل)

بادام زمینی طعم بسیار محبوبی است. طعم بسیار دلنشین و خوشمزه ای محسوب می شود. بنابراین می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای ولنتاین باشد.

شکلات بادام زمینی،نوعی شکلات

 جعبه های شکلات قلبی شکل

یک شکلات بسیار با کیفیت بسته بندی شده در جعبه های قلبی شکل پیدا کنید. این انتخاب به قلب عزیزتان نفوذ می کند. این انتخاب شما را به قهرمان ولنتاین تبدیل می کند.

جعبه های شکلات قلبی

خرید انواع شکلات هایی برای هدیه ولنتاین

برای خرید انواع شکلات در روز ولنتاین می توانید از میان گزینه های زیر اقدام به خرید شکلات کنید:

  • شکلات های چوبی مخصوص ولنتاین در طرح ها و شکل های جذاب که امکان درج نام شما و عشقتان بر روی آن ها وجود دارد.
  • شکلات های کاکائویی قلبی در باکس های عاشقانه و جذاب
  • باکس شکلات ولنتاین به صورت آماده در فروشگاه های معتبر
  • شکلات و آبنبات های محبوب همسر شما با ظاهری زیبنده و جذاب
  • باکس گل و شکلات های تزئینی خوشمزه به همراه کارت پستال ویژه مراکز معتبر مخصوص ولنتاین
  • میوه هایی با روکش شکلاتی
  • کاپ کیک هایی با طرح LOVE یا درج نام عشقتان
  • بسته بندی شکلات های خارجی با کیفیت به شکل کاملا جدید و متفاوت
  • و…

شما می توانید از انواع شکلات محبوب و دوست داشتنی عشق خود در طرح های مختلف استفاده کنید.

شکلات های فروشگاه اینترنتی برادران حسینی، مناسب برای ولنتاین

در فروشگاه اینترنتی برادران حسینی شکلات های مختلفی وجود دارند.دسته ای از آنها شکلات های کادویی هستند که برای هدیه دادن بسیار مناسب هستند.

انواع اقسام شکلات های سنگی، ترش وفندقی در بسته بندی های مختلف وجود دارند. دو نمونه از این شکلات ها هستند که بسیار مناسب هدیه ولنتاین می باشند. یکی ازآنها شکلات باراکا سه مغز با روکش قرمز و دیگری پشمک شکلاتی چوبی با جعبه طرح قلبی شکل حاج عبدالله است. البته چندین مدل دیگر نیز وجود دارند که مناسب این روز هستند.

نکته آخر

به عنوان نکته پایانی توجه داشته باشید که انواع شکلات ها در طعم هایی مختلفی وجود دارند. سعی کنید طعمی را از شکلات انتخاب کنید که مورد پسند و علاقه عشق شما باشد. در غیر این صورت ممکن است هدیه شما چندان به کام وی شیرین نگردد. پس به طعم و مزه، شکل ظاهری، کیفیت شکلات، طرح های خلاقانه و عاشقانه و متفاوت بودن شکلات توجه کنید.

 خرید اینترنتی آجیل حسینی