یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین انواع شیرینی های خشک، کوکی کره بادام زمینی می باشد. این نوع کوکی به دلیل وجود کره بادام زمینی بسیار خوشمزه می باشد و تفاوت زیادی با انواع کوکی های دیگر دارد. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی را شرح دهیم.

پخت کوکی کره بادام زمینی برای اولین بار

کوکی کره بادام زمینی برای اولین بار در سال ۱۹۱۰ توسط یک کشاورز نمونه به نام جورج واشنگتن کشف شد. جورج واشنگتن کتابی در مورد بادام زمینی نوشته است که در آن طرز تهیه ۱۰۵ نوع خوراکی را بر پایه بادام زمینی توضیح داده است. در این کتاب چند روش مختلف برای تهیه شیرینی بادام زمینی توضیح داده شده است. در سال ۱۹۳۰ برای اولین بار کره بادام زمینی در تهیه کوکی ها بکار برده شد. معمولا مردم در مراسم ها و عید ها از این نوع کوکی برای پذیرایی استفاده می کنند. قسمت میانی این کوکی نرم و رویه آن خشک می باشد.

طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی

کوکی کره بادام زمینی مخصوص افرادی می باشد که طعم و مزه کره بادامی زمینی را دوست دارند. این شیرینی خوشمزه بسیار سبک می باشد و خوردن زیاد آن افراد را اذیت نمی کند. مصرف این کوکی با چای، قهوه یا شیر گزینه بسیار مناسبی برای عصرانه می باشد. افراد می توانند با یادگیری طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی، آن را به صورت عصرانه برای پذیرایی از مهمانان درست کنند. در ادامه متن نحوه تهیه و پخت آن را توضیح خواهیم داد، لذا ما را همراهی کنید.

برشی از کوکی کره بادام زمین

مواد لازم برای تهیه کوکی کره بادام زمینی

  • مواد اولیه جهت تهیه کوکی کره بادام زمینی در جدول زیر آورده شده است.
  • نمک: به مقدار لازم
  • وانیل مایع: یک قاشق غذاخوری
  • شکلات چیپسی: ۱۵۰ گرم
  • بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
  • بادام زمینی بو داده: سه قاشق غذاخوری
  • کره: ۱۵۰ گرم
  • آرد: ۲۴۰ گرم
  • تخم مزغ: ۲ عدد
  • کره بادام زمینی: ۳ قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه ای: ۸۰ گرم

مرحله اول تهیه کوکی کره بادام زمینی

در طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی برای مرحله اول کره را از یخچال بیرون بیاورید و آن را در یک کاسه در دمای اتاق قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید تا کره داخل کاسه نرم شود. بعد از اینکه کره مقداری نرم شد، آن را خرد کنید. سپس وانیل مایع و شکر قهوه ای را به آن اضافه کنید. سپس با استفاده از همزن برقی به مدت ۵ دقیقه آن را به هم بزنید. ( یکی از سوالات متداولی که پرسیده می شود، این است که آیا می توان از شکر سفید بجای شکر قهوه ای استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که می توانید از شکر سفید استفاده کنید، ولی قهوه ای بهتر می باشد. شکر قهوه ای موجب خوش رنگ تر شدن آن می شود. )

مرحله دوم

در این مرحله نوبت اضافه کردن تخم مرغ می باشد. در این مرحله زرده تخم مرغ و تخم مرغ را به مخلوط به دست آمده در مرحله قبل اضافه کنید. چند دقیقه آن را با استفاده از همزن به هم بزنید. سپس نمک و کره بادام زمینی را به آن ها اضافه کنید و دوباره آن ها را به مدت چند دقیقه به هم بزنید تا یکدست شوند. سپس در کاسه دیگری آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کنید. ترکیب آرد و بکینگ پودر را چند بار الک کنید.

مرحله سوم

در مرحله سوم از طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی، مخلوط آرد و بکینگ پودر را به مواد دیگر اضافه کنید. سپس آن ها را به خوبی به هم بزنید تا ترکیبی شبیه به خمیر به دست آید. در نهایت بادام و شکلات را به آن ها اضافه کنید. بعد از ترکیب آن ها، خمیر را داخل یک کیسه نایلون قرار دهید و در یخچال قرار دهید. خمیر باید به مدت ۱ ساعت داخل یخچال باشد تا به اندازه کافی منسجم شود.

مرحله چهارم

در آخرین مرحله تهیه کوکی کره بادام زمینی، فر را روی دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید تا داخل فر به خوبی گرم شود. سپس یک کاغذ روغنی را داخل سینی فر قرار دهید. سپس یک اسکوپ از خمیر به دست آمده را جدا کنید و داخل سینی فر قرار دهید. به همین شیوه بقیه خمیر را نیز داخل سینی قرار دهید. سپس در این مرحله می توانید با استفاده از چنگال به آن ها شکل دهید. کسانی که به شکلات نیز علاقه دارند، می توانند روی آن شکلات بریزند. سپس سینی را به مدت ۱۲ دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس آن ها را از فر بیرون بیاورید و در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شوند. سپس این کوکی خوشمزه را با شیر یا چای میل کنید.

سینی کوکی کره بادام زمینی

نکات لازم در طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی

افرادی که وانیل مایع در دسترس آن ها نمی باشد، می توانند از پودر وانیل استفاده کنند و در طعم آن تغییر زیادی ایجاد نمی کند. همانطور که در بالا گفتیم شکر قهوه ای موجب خوش رنگ شدن کوکی می شود، بنابراین می توانید بجای شکر قهوه ای از شکر سفید استفاده کنید. یکی از مشکلات رایجی که ممکن است در تهیه آن پیش بیاید، خشک شدن کوکی می باشد. برای جلوگیری از این کار خمیر را ورز ندهید، چرا که با این کار روغن آن می افتد و کوکی خشک می شود.

همچنین در مرحله اول که کوکی را از فر خارج می کنید، نرم می باشد. برای ترد شدن آن باید صبر کنید تا خنک شود. بعضی از افراد به سلیقه خود مواد دیگری از جمله دارچین، زنجبیل، گردو، پسته و… را به آن اضافه می کنند. در صورتی که هم شما قصد دارید چنین کاری انجام دهید، آن ها را در مرحله دوم اضافه کنید. امروزه در بازار، قالب های کوچکی در اشکال مختلفی یافت می شوند که می توانید از آن ها استفاده کنید و خمیر را داخل آن ها قرار دهید.

مقاله مرتبط:”طرز تهیه کره بادام زمینی در منزل

کلام آخر

اگر شما هم از دوستداران کره بادام زمینی هستید می توانید با درست کردن کوکی کره بادام زمینی لذت این طعم را چندین برابر کنید. در این مطلب آموزش دستور پخت کوکی کره بادام زمینی و نکات مهم تهیه آن را بیان کرده ایم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد و از درست کردن این شیرینی سالم لذت ببرید.