آیا می دانید مصرف بادام درختی برای شما مفید است یا خیر؟در این مقاله می خواهیم بدانم که طبع بادام درختی چیست؟ آیا طبع بادام بعنوان یکی از انواع آجیل سرد است یا گرم می باشد؟  این مطلب برای حفظ سلامت شما مفید می باشد.

بادام درختی چیست؟

بادام درختی، میوه ای بسیار پرخاصیت است. در ابتدا این میوه دارای پوست سبز رنگ می باشد و وقتی این پوست سبز رنگ، سفت شد و به رنگ کرم قهوه ای درآمد؛ بادام داخل آن قابل استفاده است.

 البته قبل از تشکیل بادام، آن پوست سبز رنگ را هم می توانید بخورید که به آن چغاله بادام می گویند.چغاله بادام نیز خواص زیادی دارد.

بادام درختی در طب سنتی دارای طبع گرم می باشد. طبع بادام شیرین گرم و تر و طبع بادام تلخ گرم و خشک می باشد. طبع چغاله بادام هم سرد می باشد. در خوردن چغاله بادام به دلیل داشتن طبع سرد نباید زیاده روی کرد.

بادام شیرین به دلیل داشتن طبع گرم و تر باعث افزایش نیروی جنسی در مردان می شود؛ اما در زنان باعث کاهش نیروی جنسی می شود. تقویت دندان و لثه از دیگر خواص بادام شیرین می باشد. بادام تلخ به دلیل داشتن طبع گرم و خشک باعث پاکسازی اخلاط غلیظ می شود. همچنین بهتر است به طور کلی بدانید که خواص بادام درختی بسیار زیاد می باشد و می تواند برای سلامت بدن شما بسیار مفید باشد. به همین دلیل مصرف این بادام بسیار پیشنهاد می شود ولی به یا داشته باشید بهتر است خواص ویژگی هایی که بادام درختی دارد را به بهترین شکل ممکن مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از این بادام استفاده لازم را داشته باشید.

طرز بهتر مصرف بادام خام

از آن جایی که طبع بادام گرم می باشد، بهتر در تابستان آن را خام نخورید. در طب سنتی گفته شده است که بادام خام باعث تولید گرما در بدن می شود. این گرما در بدن باعث ایجاد آکنه، جوش و … می شود. توصیه محققان این است که ابتدا بادام را به مدت چند ساعت در آب بگذارید تا خیس بخورد.

با خیساندن بادام از آکنه می توانید جلوگیری کنید. هم چنین با خیساندن بادام، افرادی که نمی توانند طبع گرم بادام را تحمل کنند هم دیگر قادر به میل بادام می باشند. پوست بادام دارای تانن می باشد. تانن از جذب شدن مواد مغذی جلوگیری می کند. پس یکی دیگر از فواید خیساندن بادام جذب مواد مغذی آن می باشد.

بادام درختی به اضافه پوست بادام

خصوصیت های طبع بادام

از آن جایی که طبع بادام گرم می باشد، بهتر است کسانی که طبع گرم دارند در خوردن بادام ملاحظه کنند. اگر کسی طبع گرم دارد با خوردن بادام احساس گرمای زیادی می کند. خوردن بیش از اندازه بادام، بیشتر برای کسانی که طبع گرم دارند، منجر به تعریق، عطش، آکنه، جوش، شوره سر و … می شود.

بادام تلخ به همراه نشاسته و نعنا برای از بین رفتن درد کلیه بسیار موثر است. بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه بسیار توصیه می شود. هم چنین مصرف بادام تلخ به همراه عسل برای قولنج مفید می باشد.

بادام شیرین برای جلوگیری از دیابت، سنگ کلیه، تقویت حافظه، جلوگیری از ابتلا به سرطان، برای افراد مبتلا به نقرس و افراد مبتلا به میگرن بسیار مفید می باشد. شما می توانید از روغن بادام شیرین به دلیل داشتن طبع گرم و تر برای بی خوابی استفاده کنید. روغن بادام تلخ به همراه عسل برای پروستاتید بسیار موثر است.

مطلب مرتبط:”آشنایی با انواع بادام درختی

جمع بندی

به طور کلی طبع بادام گرم است. بادام یکی از مغز های پرخاصیت است که دارای پروتئین، فسفر، آهن، قند، ویتامین A، پتاسیم و کلسیم می باشد. امیدواریم این اطلاعات به شما کمک کند تا از سلامتی خود بهتر مراقبت نمایید.