بیماری پارکینسون به عنوان یکی از بیماری های ناشناخته در دنیا، مشکلات زیادی را برای افراد سالمند ایجاد می کند. آقایانی که به این بیماری مبتلا هستند، برخی اوقات مشکلات و عوارض شدیدی را تجربه می کنند. در مورد رابطه زعفران و پارکینسون نقل قول های زیادی وجود دارد. معتبرترین مطالب را در این مورد به شما ارائه می کنیم.

وجود یا عدم وجود ارتباط گیاه زعفران و پارکینسون

شاید در ظاهر ارتباط مستقیمی بین زعفران و پارکینسون وجود نداشته باشد؛ اما طی تحقیقات انجام گرفته در طی سال های اخیر، این بیماری توسط زعفران بهبودی چشمگیری پیدا می کند. طی تحقیقاتی به صورت کاملا علمی تاثیر زعفران بر روی بیماری پارکینسون ثابت شده است.

آزمایش ثابت کننده درمان پارکینسون با زعفران

ارتباط زعفران و پارکینسون هدف اصلی این آزمایش بود و سرانجام  تاثیر این گیاه بر روی این بیماری توسط آزمایش ذکر شده اثبات شد.

در این آزمایش دو گروه موش را مورد مطالعه قرار دادند. دسته اول طی یک عمل جراحی، به پارکینسون مبتلا شدند. به این گروه زعفران جهت درمان داده شد. اما گروه دوم با وجود مبتلا شدن به پارکینسون، زعفران دریافت نکردند.

این موش ها در دستگاه خاصی قرار داده شده و مسابقه ای بین آن ها برقرار شد. برنده مسابقه گروهی بود که زعفران را دریافت کرده بود. رابطه واقعی زعفران و پارکینسون در این آزمایش کاملا مشخص شد.

ظرف زعفران

مقایسه تاثیر زعفران با داروی لوودوپا بر روی پارکینسون

بیماری پارکینسون یکی از پیچیده ترین بیماری هایی است که سالمندان زیادی به آن مبتلا می شوند. اصلی ترین داروی پارکینسون لوودوپا است. این دارو قدرت بسیار زیادی برای بهبود شرایط بیمار دارای این مشکل دارد. اما حقیقت این است که زعفران میتواند حتی از این دارو نیز بهتر عمل کند.

رابطه زعفران و پارکینسون در واقع مثل رابطه مسکن و دردهای موضعی در بدن یک انسان است. سخت ترین دردها معمولا به وسیله مسکن بهبود می یابند. بیماری پارکینسون با استفاده از زعفران نیز بهبود چشمگیری پیدا می کند. بهترین حالت این است که از داروهای ویژه این بیماری در کنار میزان مناسبی زعفران استفاده شود.

مکانیزم اثرگذاری زعفران بر روی بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون یک بیماری خود ایمنی است. اصلی ترین علت ایجاد این بیماری، حمله گلبول های سفید به سلول های عصبی در بدن انسان می باشد. این سلول های عصبی به مرور ضعیف تر از گذشته می شوند. برای بهبود شرایط بیمار، باید به تقویت این سلول ها پرداخت. زعفران و پارکینسون میتوانند رابطه ای مثل بیماری و مسکن داشته باشند. مکانیزم زعفران بر روی بیماری پارکینسون نیز به این صورت است.

کروسین موجود در زعفران، بر روی سلول های عصبی آقایان مبتلا به این بیماری، اثر گذاشته و از تخریب این سلول ها جلوگیری می کند. زعفران و پارکینسون دارای یک رابطه دیگر نیز میتوانند باشند. زعفران از مرگ سلول های مغزی تخریب شده توسط پارکینسون جلوگیری می کند. در نتیجه میتوان گفت که زعفران از مرگ غیر ارادی سلول های عصبی آقایان جلوگیری می کند.

مطلب مرتبط:”آیا زعفران برای کرونا مضر است؟”

نتیجه گیری

 نتیجه می گیریم که رابطه زعفران و پارکینسون یک رابطه غیر مستقیم است. تاثیر گذاری این ماده بر روی بیماری پارکینسون به عنوان یک ماده مکمل دارویی برای درمان این بیماری ثابت شده است. داروهای ویژه این بیماری نیز باید کنار زعفران جهت درمان مصرف شود.