زعفران و لاغری دو واژه ای هستند که اکثر افراد به دنبال ارتباط بین این دو می باشند. اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا درباره ارتباط زعفران و لاغری بیشتر بدانید.

بررسی رابطه بین زعفران و لاغری

ارتباط زعفران و لاغری چگونه است؟ سوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است و به دنبال پاسخ آن می باشند. زعفران دارای ترکیبات شگفت انگیزی می باشد که به خوبی می تواند باعث کاهش وزن افراد شود. افزایش وزن و چاقی از جمله مشکلات سبک زندگی امروزی می باشد.

زعفران از جمله گیاهان و ادویه هایی است که برای رفع و کنترل بسیاری از مشکلات و بیماری های بدن از فواید و خواص خوب آن استفاده می شود. علاوه بر موارد گفته شده می توان زعفران را به عنوان یک چاشنی و رنگ دهنده و طعم دهنده در انواع غذاهای ایرانی معرفی کرد. زعفران در بسیاری از شیرینی جات دسرها و همچنین انواع دمنوش ها نقش اصلی را بازی می کند.

امروزه با توجه به تحقیقاتی که بر روی این ادویه و گیاه پرخاصیت انجام شده است، به این نتیجه رسیده اند که زعفران چیزی فراتر از یک ادویه می باشد. زعفران خواص درمانی فوق العاده بالایی دارد که تنها با استفاده منظم و به اندازه آن می توان به تک تک این فایده ها پی برد. امروزه افزایش وزن و چاقی از جمله مشکلاتی است که اکثر افراد جامعه با آن درگیر هستند.

 با توجه به اینکه فعالیت های روزانه در زندگی پیشرفته امروز نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است افراد زیادی در جامعه وجود دارند که، از افزایش وزن خود رنج می برند. یکی از بهترین درمان های خانگی که کاملاً طبیعی بوده و هیچگونه اثرات شیمیایی ندارد، مصرف زعفران می باشد. در واقع زعفران و لاغری یعنی اینکه، ترکیبات فوق‌العاده موجود در زعفران باعث شده است که این گیاه برای لاغری موثر عمل کند. زعفران به طرز محسوسی باعث افزایش انرژی و و افزایش عملکرد سلول های مغزی می شود و همین امر خود می تواند یکی از دلایلی باشد که به کاهش وزن کمک میکند.

یکی از دلایل چاقی افراد می تواند مشکلات عصبی و درگیری های روزمره زندگی باشد، زعفران به خوبی می تواند باعث ایجاد آرامش شود. بعد از خوردن غذا سیستم گوارشی بدن شروع به هضم غذا می کند. آنزیم لیپاز پانکراس کنترل چربی غذا را بر عهده دارد. مهار و کنترل این آنزیم از جذب چربی غذا جلوگیری می کند و همین امر سبب می شود که چربی های اضافی در بدن انباشته نشوند و منجر به افزایش وزن و چاقی نشوند.

 زعفران به خوبی می‌تواند فعالیت این آنزیم را کنترل کند و کالری دریافتی از غذا را کاهش دهد. بنابراین می توان گفت زعفران به خوبی می تواند از افزایش وزن و چاقی جلوگیری کند و اگر به اندازه و درست مصرف شود می تواند تاثیرات مثبتی از خود برجای بگذارد، چون فاقد هیچ گونه ماده شیمیایی بوده و کاملا طبیعی میباشد. ترکیب زعفران با سایر خوراکی های کاهش وزن، می تواند تاثیر این گیاه را چندین برابر افزایش دهد و در کنار آن فواید دیگری نیز برای بدن داشته باشد.

ویژگی های زعفران مرغوب

از جمله ویژگی های زعفران مرغوب می توان به رنگ و عطر خوب آن اشاره کرد که خود می تواند بیانگر کیفیت بالای آن باشد. زعفران مرغوب باید فاقد رنگ و مواد افزودنی باشد و تمامی مجوزهای بهداشتی را نیز دارا باشد. زعفران مرغوب تمامی آزمایش های کنترل کیفیت را با موفقیت پشت سر گذاشته است. بسته بندی خوب زعفران نیز می تواند نشان دهنده کیفیت بالای آن باشد.

زعفران تولید شده کشور ما یکی از بهترین نمونه‌های زعفران است که با کیفیت خوب خود می‌تواند تاثیری دوچندان برای لاغری داشته باشد. این زعفران در بسیاری از شهرهای کشور با کیفیت فوق العاده بالایی کاشت و برداشت می‌شود، به طوری که سالانه مقداری از آن به کشورهای دیگر فرستاده می‌شود و مقداری نیز برای استفاده در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کاربرد دارد.

 برخی نیز معتقدند که مصرف مقدار کمی زعفران پیش از غذا می‌تواند باعث کاهش اشتها شود و مسلماً خوردن کمتر غذا در وعده های غذایی باعث کاهش وزن می شود. زعفران فواید و خواص دیگری نیز دارد که از جمله آن می‌توان به از بین بردن نفخ و و اسید معده اشاره کرد. بهبود عملکرد سیستم گوارشی خود می‌تواند باعث هضم بهتر و درست غذا و کنترل وزن بدن شود.

 پزشکان طب سنتی از زعفران برای درمان انواع بیماری ها استفاده می کنند. مصرف زعفران به زمان حال بر نمی‌گردد، بلکه مصرف زعفران قدمتی چند هزار ساله دارد و از گذشته‌های دور بزرگان و نیاکان ما نیز از زعفران و خواص خوب آن جهت درمان و کنترل بیماری های خود استفاده می کردند. همان طور که می دانید مصرف بیش از اندازه هر نوع خوراکی می تواند برای بدن انسان مضر باشد. بنابراین در مصرف زعفران نیز نباید زیاده روی کنید و باید مقدار مجاز آن را در وعده های غذایی خود مصرف کنید، تا بتوانید به جای این که به بدن خود آسیب وارد کنید از فواید خوب آن بهره ببرید.

البته همانطور که می دانیم کیفیت زعفران نیز می تواند با اثر گذاری آن رابطه مستقیم داشته باشد. نمونه های تقلبی زعفران نیز در بازار موجود می باشد که نه تنها به بدن فایده نمی رساند بلکه شاید مضر نیز باشد. بنابراین باید در هنگام خرید به نکات لازم توجه کافی داشته باشیم و آن را از مراکز معتبر خریداری کنیم. مراکز معتبر و پرفروش زعفران سعی می‌کنند که کالای با کیفیت به دست مشتریان خود برسانند و از این طریق میزان فروش و سود مجموعه خود را بالا ببرند.

مطلب مرتبط:”ارتباط زعفران و تپش قلب چیست؟”

نتیجه گیری

زعفران و لاغری دو کلمه ای هستند که به خوبی در کنار یکدیگر جای گرفته اند. با مصرف به موقع و درست زعفران می توانید لاغری و تناسب اندام را برای بدن خود به ارمغان بیاورید. اگر شما یا نزدیکانتان از چاقی و افزایش وزن رنج می برید می توانید با مصرف زعفران با این مشکل خود مبارزه کنید.