زعفران و نوزاد چه ارتباطی با هم دارند؟ آیا زعفران برای نوزاد خوب است؟ در این مطلب اطلاعات جالبی از تاثیر زعفران بر روی سلامتی نوزاد را دریافت خواهید کرد.

سن مناسب برای مصرف زعفران توسط نوزادان

پس از گذراندن ۶ ماهه اول زندگی، نوزادان به دوره متفاوتی از غذا خوردن وارد می شوند. در ابتدای ۶ ماهگی بهتر است هیچ ادویه ای به غذای کودک افزوده نشود. در این مورد رابطه مهمی بین زعفران و نوزاد وجود دارد. ممکن است زعفران برای معده نوزاد در ۶ ماهگی بسیار سنگین باشد.

از ابتدای ماه هفتم میتوان برای خوشرنگتر شدن غذای نوزاد از زعفران استفاده کرد. البته باید از میزان بسیار کمی از این ادویه پر خاصیت استفاده کرد. کافی است مقداری زعفران به غذا اضافه کنید تا غذای او جذاب شود.

طبق تحقیقات انجام شده در مورد رابطه زعفران و نوزاد، کودک در هفت ماهگی کودک باید با ادویه های متفاوت تری آشنا شود. زعفران میتواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

در سنین بالاتر می توانید مقدار مصرفی در غذای نوزاد را بیشتر کنید. اما در سن هفت ماهگی فقط باید مقدار بسیار کمی در غذای کودک استفاده شود.

گلهای زعفران

مقدار زعفران مناسب برای نوزادان

در اولین استفاده از این ادویه ممکن است کودکی به آن واکنش مثبتی نشان ندهد. برای بهبود ذائقه او می توانید از مقدار اندکی از این ادویه استفاده کنید. اگر نوزاد به زعفران حساسیت نشان دهد، حتی مقادیر کم آن نباید در غذای او استفاده  شود. حساسیت غذایی با دوست نداشتن یک غذا متفاوت است. اگر علایم حساسیت در کودک شما موجود نیست اما کودک به غذا علاقه ای نشان نداد، شرایط فرق می کند. در این حالت میتوانید برای تغییر ذائقه او برنامه ریزی کنید.

مقدار مصرف زعفران برای کودکانی که حساسیت ندارند، ۱/. گرم می باشد. در حدود ۱۵ رشته از این زعفران های زیبا را در غذای کودک می توانید استفاده کنید. این مقدار برای نوزاد مضر نیست و میتواند فوایدی را نیز برای او به دنبال داشته باشد.

مطلب مرتبط:”ارتباط زعفران و سقط جنین

فواید زعفران برای نوزاد

زعفران میتواند ادویه ای بسیار مفید و کاربردی برای نوزادان باشد. تعداد زیادی از نوزادان با مشکل ترش کردن معده و مشکلات گوارشی دست و پنجه نرم می کنند. رابطه جالبی بین زعفران و نوزاد مبتلا به این بیماری وجود دارد. این ادویه برای مشکلات گوارشی نوزادان، تقویت استخوان های آن ها و کاهش تب زیاد در نوزاد می شود.

همچنین با کمک این ادویه خوش طعم میتوان هر نوع غذای مفیدی را به کودکان بد غذا داد.

بیماری آسم و مشکلات تنفسی از مهم ترین معضلاتی است که نوزادان زیادی به آن مبتلا هستند. امروزه تحقیقات فراوانی بر روی رابطه زعفران و نوزاد و بیماری های تنفسی انجام پذیرفته است. جالب است بدانید که این ادویه ارزشمند تاثیر شگرفی بر روی سلامتی تنفسی نوزادان دارد.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم زعفران از سن خاصی به بعد برای نوزادان میتواند کاملا مفید باشد. اما این ادویه در محدوده مشخصی باید به نوزادان داده شود. در صورتی که بیش از حد مجاز و در سن مناسبی به کودکان خورانده شود، فواید بسیار زیادی برای آن ها به دنبال دارد. پس رابطه زعفران و نوزاد اینگونه بود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود. سلامت باشید!