درباره زعفران برای سرماخوردگی چه می دانید؟ همانطور که می دانید، سرماخوردگی یکی از بیماری هایی است که ممکن است در فصول مختلف به خصوص در فصل زمستان و به دلیل سردی هوا به آن مبتلا شد. این بیماری با تب و لرز زیادی همراه است که هر چه زودتر باید به آن رسیدگی کرد. برخی از افراد برای درمان سریع آن از داروهای شیمیایی استفاده می کنند و برخی نیز ترجیح می دهند از گیاهان طبیعی مانند زعفران استفاده کنند.

زعفران یکی از گیاهانی است که می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها به افراد کمک کند. اما خیلی از افراد بر تاثیر آن بر بیماری سرماخوردگی مشکوک هستند. ما در این مطلب درباره زعفران برای سرماخوردگی صحبت می کنیم.

چگونگی تاثیر زعفران بر بهبود بیماری سرماخوردگی

افراد مختلف در هر سن و سالی که باشند، می توانند به بیماری های مختلف دچار شوند. اکثر این بیماری ها به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن ایجاد می شوند.

بیماری سرماخوردگی نیز یکی از این بیماری ها می باشد. گیاه سرخ رنگ و البته گرانقیمت زعفران دارای آنتی اکسیدان های زیادی می باشد.

گفتنی است که رادیکال های آزاد زیادی نیز در بدن وجود دارند که با از بین بردن سلول های زنده و آسیب رساندن به آنها سبب ضعف سیستم ایمنی بدن می شوند.

اما وقتی آنتی اکسیدان زیادی وارد بدن شوند، رادیکال های آزاد از بین می روند. بدین ترتیب افراد با خوردن زعفران به صورت دمنوش و یا همراه با غذاها می توانند به روند تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند؛ بنابراین زعفران برای سرماخوردگی مفید است.

این بیماری بر اثر سردی هوا ایجاد می شود و افراد را دچار تب می کند. در این میان زعفران یک گیاه با طبع گرم است و می تواند سردی هوا را از بدن افراد بیرون کند و آنها را از تب و لرز خلاص و به بهبود بیماری آنها کمک کند.

این گیاه دارای مقدار زیادی ویتامینc  می باشد و می تواند نیازهای بدن را برای رفع بیماری های مختلف به خصوص سرماخوردگی رفع کند.

ناگفته نماند که این گیاه می تواند در درمان سرفه و گلودرد و از بین بردن خلط های موجود در گلو که بر اثر ابتلا به این بیماری ایجاد شده اند، موثر واقع شود.

گلهای زعفران

نحوه استفاده از زعفران برای سرماخوردگی

افراد برای استفاده از زعفران به منظور رفع این بیماری می توانند آن را به عنوان یک دمنوش استفاده کنند. این گیاه از قدیم الایام در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است و از آن در تهیه دمنوش های مختلف برای بیماری ها استفاده می شده است.

 بهتر است زعفران را با مقداری عسل و آب جوش جوشانده و سپس  آنها را روی سماور و یا هر شعله ملایمی دم کرد.

همچنین برخی از افراد نیز زعفران آسیاب شده را با مقداری شیر گرم مخلوط می کنند و از آن برای رفع این بیماری استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی:”خواص زعفران به طور خلاصه”

کلام آخر در مورد تاثیر زعفران برای سرماخوردگی

زعفران برای سرماخوردگی، با توجه به مطالب ذکر شده بسیار مناسب است. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که افراد باید برای درمان بیماری سرماخوردگی در حد تعادل از این گیاه استفاده کنند. زیرا مصرف بیش از حد از هر ماده غذایی می تواند نتیجه معکوسی برای بدن در پی داشته باشد. سلامت و شاداب باشید.