آیا برای تزیین کیک همیشه از شکلات کاکائویی استفاده می شود؟ اگر بخواهیم از شکلات سفید استفاده کنیم و آن را رنگی کنیم چه؟ در این مقاله می خواهیم بدانیم رنگ کردن شکلات سفید چگونه می باشد؟

تزیین با شکلات سفید

برای استفاده شکلات در انواع دسر ها، دونات ها، انواع کیک ها، پاپسیکل ها و تزیین بیسکوییت های خانگی از شکلات کاکائویی استفاده می شود. به این دلیل که خیلی ها نحوه ی رنگی کردن شکلات سفید را نمی دانند؛ اما برای داشتن تزیینی قشنگ تر پیشنهاد می کنیم از شکلات رنگی استفاده کنید. با انجام این کار نمایی ویژه به آشپزی خود می دهید. برای داشتن شکلات های رنگی نیازی به خریدن آن ها ندارید و فقط کافی است شکلات سفید بخرید.

همان طور که گفتیم شما به راحتی می توانید در منزل شکلات را رنگ کنید. برای رنگی کردن شکلات سفید روش های مختلفی وجود دارد. در ادامه به چند روش از رنگی کردن شکلات سفید می پردازیم. اما بهتر است اول از همه چندین نکته را بدانید.

نکاتی درباره تزیین با شکلات سفید

از آن جایی که شکلات سفید بسیار راحت می سوزد پس یه کم سخت تر از بقیه شکلات ها می باشد. حتما به برچسب روی بسته بندی شکلات دقت کنید. از روی آن برچسب می توانید نوع و میزان کیفیت شکلات را بفهمید.

از دیگر نکات مهم، خرید شکلات فهمیدن این است که از کره کاکائو ساخته شده یا از روغن گیاهی می باشد. کره کاکائو ۱۰۰ درصد بهتر از روغن گیاهی می باشد؛ زیرا روغن گیاهی شکلات را بی کیفیت می کند. تاریخ شکلات هم بسیار مهم می باشد؛ زیرا اگر نگهداری آن طولانی شود، طعم آن تغییر می کند.

روش های رنگی کردن شکلات سفید

برای رنگی کردن شکلات سفید می توانید از رنگ های طبیعی مانند شربت آلبالو، پودر لبو، زعفران دم کرده و… استفاده کنید. استفاده از رنگ های مایع، رنگ های ژله ای، رنگ های پودری و رنگ مخصوص شکلات از دیگر روش های رنگ کردن شکلات سفید می باشند. برای استفاده از تمام این رنگ ها ابتدا باید بدانید چه مارکی بهتر است که از همان خریداری کنید.

به طور کلی رنگ های پودری برای رنگ آمیزی شکلات مناسب تر می باشند. رنگ های مایع باعث می شوند تا شکلات ذوب شده گلوله گلوله شود. رنگ های ژله ای هم بیشتر برای انواع کیک ها و انواع بیسکوئیت ها می باشند.

یک قطعه شکلات سفید

طرز تهیه

همان طور که گفتیم بهتر است از رنگ خوراکی پودری برای رنگی کردن شکلات سفید استفاده کنید. دقت کنید زمان اضافه کردن رنگ خوراکی پودری هنگامی می باشد که شکلات شروع به ذوب شدن می کند. ابتدا یک ظرف را که بهتر است شیر جوش یا ظرف پیرکس باشد را بر روی کتری یا قابلمه ای در حال جوشیدن بگذارید. بعد مقدار شکلات مد نظرتان را درون شیر جوش بریزید تا با بخار آب به آرامی ذوب شود.

برای اینکار از شکلات یا شکلات چیپسی تهیه کنید و یا از شکلات تخته ای استفاده کنید. اگر همه ی شکلات تخته ای را میخواهید ذوب کنید باید آن را به قطعه های کوچک تری تقسیم کنید. از آن جایی که شکلات سفید زود می سوزد، بهتر است حرارت گاز کم باشد و دما بین ۳۷ الی ۴۵ درجه سانتی گراد باشد.

به محض این که شکلات شروع به ذوب شدن کرد، رنگ خوراکی پودری را اضافه کنید و با یک قاشق پلاستیکی نسوز آن را هم بزنید تا شکلات نرم شود.

مطلب مرتبط:”چگونه شکلات خانگی تهیه کنیم؟”

حتما قبل از اضافه کردن رنگ خوراکی پودری ظرفتان را تکان دهید. وقتی که شکلات کاملا آب شد آن را از روی حرارت بردارید. اگر دیدید که شکلات شما گلوله گلوله شده است می توانید با اضافه کردن روغن گیاهی بدون طعم، این مشکل را حل کنید.

در این مطلب در مورد رنگی کردن شکلات سفید صحبت کردیم و طرز تهیه آن را بیان کردیم. امیدواریم این مطلب مورد استفاده شما قرار بگیرد. با تشکر از همراهی شما