هر ماده غذایی طبیعی دارای خواص فراوانی برای سلامتی بدن می باشد. کره بادام زمینی و عسل طبیعی نیز از این مواد غذایی هستند که هر کدام می توانند تا حدود زیادی نیاز های بدن را تامین کنند و فواید شگفت انگیزی برای سلامتی بدن داشته باشند. ترکیب آن دو با یکدیگر نیز می تواند تاثیر آنها بر سلامتی بدن را دو چندان کند. در این مطلب درباره خواص کره بادام زمینی با عسل صحبت می کنیم.

ترکیبات کره بادام زمینی و عسل

کره بادام زمینی دارای ترکیباتی از قبیل انواع املاح معدنی مانند فسفر، آهن، مس، سدیم، منیزیم و … می باشد. از ترکیبات مهم دیگر موجود در این کره می توان به کربوهیدرات ها، پروتئین ها، ویتامین ها، چربی های بی ضرر و … اشاره کرد.

در این میان انواع عسل های طبیعی نیز دارای مقدار زیادی پروتئین ها، کربوهیدرات ها، چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها، املاح معدنی مانند منگنز، منیزیم، مس، آهن، فسفر و … می باشد.

این مواد طبیعی وقتی با یکدیگر ترکیب می شوند، قدرت تاثیرگذاری بیشتری بر بیماری های مختلف پیدا می کنند.

قابل ذکر است که عسل نوعی ماده شیرین کننده طبیعی محسوب می شود که قند موجود در آن بی ضرر است و با مواد مغذی موجود در خود می تواند به خوبی خاصیت آنتی باکتریال داشته باشد.

کره های بادام زمینی نیز به شکل بدون نمک و همراه با نمک در بازار موجود هستند و افراد با خرید نوع بدون نمک آن، می توانند در منزل به جای استفاده از شکر و دیگر مواد شیرین کننده مصنوعی، به آن مقداری عسل اضافه کنند تا در کنار استفاده از خواص این دو ماده، از طعم شیرین این مواد طبیعی نیز لذت ببرند.

خواص کره بادام زمینی با عسل

مصرف به اندازه و در حد تعادل این دو ماده ترکیبی، می تواند تاثیر خوبی بر انواع بیماری ها داشته باشد.

تاثیرگذاری بر بیماری های قلبی

از خواص کره بادام زمینی با عسل این است که بر روی بیماری های قلبی تاثیر می گذارد. این دو ماده دارای مقدار زیادی کربوهیدرات، چربی های سالم و منیزیم می باشند که می توانند به خوبی کلسترول را کاهش دهند و بیماری های قلبی افراد را درمان و یا کنترل کنند.

تاثیرگذاری بر انواع سرطان ها

کربوهیدرات ها و پروتئین های موجود در این دو ماده می توانند بر انواع سلول های سرطانی تاثیرگذار باشند و از ایجاد تومورهای جدید و پخش آنها جلوگیری کنند.

تاثیرگذاری بر دیابت

تاثیر گذاری بر دیابت از خواص کره بادام زمینی با عسل است. افرادی که دارای بیماری دیابت هستند، باید به مواد غذایی مصرفی خود توجه زیادی داشته باشند. مواد قندی موجود در ترکیب کره بادام زمینی و عسل از شیرینی های بسیار خوب و بی ضرر می باشند. این افراد می توانند با مصرف این دو ماده، مقاومت بدن خود نسبت به انسولین را کاهش دهند.

منیزیم موجود در این مواد غذایی نیز، تاثیر آنها بر بیماری دیابت را بیشتر می کند. قابل ذکر است که عسل با طعم شیرینی که دارد می تواند نیاز بدن را به مواد شیرین کننده برطرف کند.

تاثیرگذاری بر کاهش وزن

این دو ماده هر دو دارای چربی های سالم و مقدار زیادی کربوهیدرات و پروتئین هستند به همین دلیل می توانند نیاز روزانه افراد به انرژی را برطرف کنند.

افرادی که قصد کاهش وزن دارند با مصرف این ترکیب می توانند تا ساعات زیادی احساس سیری کنند و اشتهای خود را نسبت به خوردن مواد غذایی کم کنند.

به همین دلیل افرادی که قصد لاغری دارند می توانند با مصرف این ترکیب در وعده صبحانه و یا میان وعده های مختلف، کالری بیشتری دریافت کنند و روند سوخت و ساز خود را افزایش دهند.

تاثیر بر آلزایمر و فراموشی

از جمله خواص کره بادام زمینی با عسل، تاثیر بر آلزایمر است. این دو ماده غذایی دارای فسفر هستند، ترکیب این دو ماده غذایی می تواند به تقویت سلول های مغزی کمک کند، در این صورت آلزایمر افراد مختلف درمان و یا تا حدود زیادی کنترل می شود.

استفاده از خاصیت آنتی اکسیدانی ترکیب عسل و کره بادام زمینی

ترکیب این دو ماده طبیعی می تواند، خاصیت آنتی اکسیدانی خوبی داشته باشد. به همین دلیل این ترکیب می تواند به بافت های بدن نفوذ کند و سبب تقویت سلول های زنده شود و از آسیب به آنها جلوگیری کند. در نتیجه این اقدام، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می شود.

کره و عسل بر روی نان

دیگر خواص کره بادام زمینی با عسل

از دیگر خواص این ترکیب می توان به نقش آنها در استحکام دندان ها، مفاصل و استخوان ها، رفع چین و چروک، از بین بردن آکنه ها و … اشاره کرد.

کلام آخر مورد خواص کره بادام زمینی با عسل

این کره یکی از مواد غذایی نوینی می باشد که چند سالی است، وارد باز شده و توانسته است، افراد زیادی را به خوردن خود در وعده ها و میان وعده های مختلف غذایی ترغیب کند. در این میان عسل از دیرباز جایگاه ویژه ای در میان مردم به عنوان یک ماده غذایی و یک داروی درمانی داشته است.

مقاله مرتبط:”همه چیز درباره ارتباط کره بادام زمینی و دیابت” 

در این مطلب در مورد خواص کره بادام زمینی با عسل صحبت کردیمافراد مختلف بهتر است به هر طریقی که می توانند و با ذائقه آنها هماهنگی دارد از ترکیب این دو ماده مغذی استفاده کنند. در این میان عموما افراد از خواص کره بادام زمینی و عسل با تهیه انواع معجون ها و ترکیب آنها با میوه های دیگر بهره می گیرند.