جشن تولد در همه جای دنیا مرسوم می باشد. در جشن تولد میزبان سعی دارد با تدارکاتی که می بیند ساعاتی به یاد ماندنی را به جا بگذارد. در این جشن علاوه بر داشتن لحظاتی عالی، باید خوراکی و تنقلات عالی هم تدارک دیده شود. در این مقاله می خواهیم بدانیم که ما برای داشتن یک تولد چه تنقلاتی لازم داریم؟

تهیه تنقلات برای تولد

تهیه تنقلات برای تولد از کار های بسیار مهم در برگزاری جشن تولد می باشد. در تهیه تنقلات برای تولد باید در نظر بگیرید فردی که تولدش است، چند ساله می باشد. یکسری از تنقلات وجود دارند که در همه ی سنین محبوب می باشند.

بعضی از خوراکی ها فقط برای کودکان می باشد یا برعکس بعضی از خوراکی ها مختص به بزرگسالان می باشد و برای کودکان ضرر دارد. پس بهتر است با در نظر گرفتن سن صاحب تولد، تنقلات خریداری شود. معمولا در جشن تولد یک میز را برای خوراکی و تنقلات تزیین می کنند. روی میز تنقلات را با انواع خوراکی های بسیار جذاب پر می کنند.

بهترین تنقلات برای تولد

در ادامه در مورد بهترین تنقلات برای تولد صحبت می کنیم:

برخی تنقلات رایج برای تولد

در تهیه تنقلات برای تولد اکثر مردم به سراغ چیپس، پفک و سایر تنقلات از قبیل آن ها می روند. خوراکی های بسیار زیاد دیگری هم وجود دارند که علاوه بر سالم تر بودن، تولدی زیبا می سازند. اول از همه شما باید برای برگزاری جشن تولد، یک کیک که اندازه آن به تعداد مهمانان بستگی دارد، تهیه کنید. کیک تولد از مهم ترین خوراکی ها می باشد.

شما می توانید در ظرف های مقوایی مخصوص پفک و چیپس بریزید. اگر نمی خواهید پفک و چیپس را از بیرون خریداری کنید، می توانید با روش های خانگی خودتان آن ها را به طور سالم درست کنید. همچنین می توانید از چیپس های میوه استفاده کنید.

یکی از تنقلات سالم برای تولد پاپ کورن یا همان ذرت بو داده می باشد. درست کردن پاپ کورن در خانه کار بسیار راحتی می باشد. اگر در فصل تابستان هستید، حتما در تهیه تنقلات برای تولد از بستنی استفاده کنید. با گذاشتن بستنی های رنگارنگ می توانید کودکان را به وجد آورید؛ مخصوصا اگر بستنی ها قیفی باشند.

شما می توانید در تهیه تنقلات برای تولد جدا از کیک اصلی تولد، کاپ کیک های خانگی تک نفره را تهیه کنید. هم چنین خودتان در منزل می توانید روی این کاپ کیک ها را با خامه فرم گرفته، تکه های میوه، شکلات چیپسی، ترافل، مغز ها و تزیین کنید. یکی دیگر از تنقلات شیرین برای تولد، ترامیسو، دونات و پیراشکی های کوچک رنگی می باشد. انواع شکلات ها و ژله ها از دیگر تنقلات شیرین برای تولد می باشند.

تنقلات برای تولد با میوه

یکی از تنقلات رایج در تولد میوه ها می باشند؛ اما نه به حالت معمولی. مثلا برای قشنگ تر بودن و به خرج دادن سلیقه، می توانید در سیخ چوبی چند تکه از میوه های گوناگون را بگذارید. یکی دیگر از ایده های بسیار فوق العاده ترکیب میوه با بستنی می باشد. به این صورت که در ظرفی چند تکه میوه خرد کنید؛ سپس روی آن ها را یک لایه بستنی بریزید و دوباره روی بستنی تکه های میوه بگذارید.

اگر در فصل تابستان بودید در تهیه تنقلات برای تولد می توانید میوه هایی مانند سیب های سبز کوچک، گیلاس و آلبالو را در سیخ چوبی فرو کنید و بر روی آن ها شکلات آب شده بریزید. همین کار را می توانید با موز، توت فرنگی و حتی هندوانه انجام دهید. با تکه کردن هندوانه به حالت مثلث های نازک و فرو کردن آن ها در سیخ های چوبی، برای بچه ها بستنی هندوانه ای می سازید.

سینی میوه،تنقلات برای تولد

با بریدن سر یک طالبی کوچک می توانید به راحتی تخمه های آن را خالی کنید. سپس داخل طالبی مایع ژله بریزید و بگذارید تا چند ساعت داخل یخچال بماند. اکنون اگر طالبی را به صورت شتری برش دهید، دسر طالبی به همراه ژله دارید. برای قشنگ تر شدن بهتر است از ژله قرمز رنگ استفاده کنید؛ تا رنگ آن به همراه رنگ طالبی به خوبی نمایان شود.

انواع فینگر فود ها

به جز تهیه تنقلات برای تولد شما بهتر است شام هم درست کنید. می توانید به جای درست کردن غذا های خورشتی و یا هر چیزی از این قبیل، از فینگر فود ها استفاده کنید. فینگر فود ها انواع گوناگون و مختلفی دارند. همان طور که از اسم آن ها معلوم است، اندازه آن ها کوچک می باشد. به همین دلیل سرو آن ها بیشتر با دست می باشد و به صورت لقمه ای خورده می شوند. فینگر فود ها معمولا به حالت گرم یا سرد می باشند که در انواع سبزیجات، گوشت ها، مرغ ها، دریایی، پنیری، سوسیس و کالباس داریم.

در فرانسه مردم به جای واژه فینگر فود از واژه ی کاناپه استفاده می کنند. کاناپه به معنای راحت می باشد. آن قدر تنوع فینگر فود ها زیاد می باشد که می توان گفت بیش از ۱۰۰ نوع فینگر فود داریم. در ادامه چندین مورد از فینگر فود ها را می گوییم.

فینگر فود نان و پنیر، پیراشکی پیتزایی، فینگر فود رولت ژامپون، کاناپه ی مرغ و سبزیجات، کاناپه کالباس، کاناپه تن ماهی، آلو تیکی، حمص، ساندویچ مینی همبرگر، انواع سمبوسه یا پیراشکی گوشت و سیب زمینی و سبزیجات، میگو سوخاری، کلوچه مرغ پنیری، فینگر فود کراکت مرغ و پنیر، فینگر فود کیک مرغ، نان ایتالیایی، نان سیر، میت بال، کالزونه مارپیچی، فینگر فود راتا اسفناج و پنیر، پیتزا نودل، فینگر فود کیک ژامبون

فینگر فود نان و پنیر

فینگر فود تارت قارچ وپنیر، فینگر فود تارت سالاد الویه، کرپ اسفناج وپنیر، کومییر، فینگر فود جامبو شلز، فینگر فود ماکارون مرغ، فینگر فود ته چین قالبی، ساندویچ های کوچک سالم خانگی مثل کوکو سبزی، کوکو کدو، کوکو سیب زمینی و فلافل، تخم مرغ خردلی، فینگر فود بورک گوشت، فینگر فود کورن داگ خانگی، دلمه برگ مو، انواع بورک ها، فینگر فود لازانیا، فینگر فود قارچ شکم پر، تورتیلای مارپیچی، فینگر فود اسنک سبزیجات، فینگر فود پنیر طعم دار، کوسادیلا، فینگر فود تارت میرزا قاسمی چند نمونه از فینگر فودهای قابل تهیه برای تولد می باشند.

طرز تهیه چند نوع فینگر فود برای تولد

طرز تهیه دو نوع فینگر فود برای تولد عبارتند از:

جامبو شلز:

ابتدا آب یک قابلمه را می گذاریم تا به جوش آید. سپس جامبو شلز ها را در مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در قابلمه آب جوش می ریزیم.  به آن نمک و مقدار کمی زرد چوبه می زنیم. بعد از ۱۵ دقیقه شلز ها را آبکشی می کنید و در ظرفی شلز ها را می ریزیم و داخل آن ها را با هر موادی که دوست داشتید پر می کنید. پنیر پیتزا ها را روی مواد درون شلز می ریزیم و سپس ظرف را تا وقتی که پنیر پیتزا آب شود در فر قرار می دهیم

فینگر فود کراکت مرغ و پنیر:

ابتدا سینه مرغ را بپزید و تکه تکه کنید. پنیر پیتزا، فلفل دلمه‌ای، سیب‌زمینی پخته، جعفری خردشده، ادویه و نمک را با مرغ مخلوط کنید. سپس کامل مواد را به همراه یک عدد تخم مرغ ورز دهید. در آخر به شکل دلخواه خود دربیاورید و داخل روغن سرخش کنید.

مطلب مرتبط:”انواع تنقلات چاق کننده کدامند؟”

در این مطلب درباره تنقلات برای تولد صحبت کردیم. امیدواریم از این مطلب بتوانید استفاده کنید و از آن خوشتان آمده باشد.