فندق یکی از مواد غذایی و یا خوراکی بسیار مقوی و انرژی زا می باشد که موارد مصرف مختلف و گوناگونی دارد. فندق را می توان به دو صورت تازه و یا خشک شده مورد استفاده قرار داد. استفاده از فندق توسط کودکان به شدت توصیه می شود زیرا فندق ها خواص ویژه و منحصر به فردی دارند. در اینجا قصد داریم خواص فندق برای کودکان را بیان کنیم و همچنین به نحوه استفاده از آن ها بپردازیم.

خواص فندق برای کودکان

فندق منبعی سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی می باشد. از جمله آنها می توان به انواع ویتامین ها مانند ویتامین ای، ویتامین بی، ویتامین آ و …، انواع پروتئین ها، آمینو اسید ها، انواع آنتی اکسیدان ها و …. اشاره کرد که هر کدام در بدن نقش منحصر به فردی ایفا می کنند. از خواص این ماده غذایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تامین کننده مواد معدنی

یکی از خواص فندق برای کودکان تامین مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشد. به عبارت دیگر فندق موارد مورد نیاز بدن را تامین می کند.

کمک به تقویت ماهیچه ها

ویتامین ای موجود در ساختار فندق ها به تقویت ماهیچه ها و ترمیم بافت آن ها کمک می کند.

مفید برای مغز

ویتامین بی موجود در فندق ها به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک می کند. در حقیقت مصرف فندق در سلامت مغز و بهبود عملکرد مغز به شدت تاثیر گذار خواهد بود.

کمک به درمان مشکلات روده

درمان مشکلات روده از دیگر خواص استفاده از فندق برای کودکان می باشد. فندق ها سرشار از منیزیم می باشند. منیزیم موجود در ساختار فندق ها به هضم بهتر غذا ها، هضم بهتر چربی ها و تنظیم کلسترول بد بدن کمک می کند.

کمک به درمان مشکلات روده و یبوست از خواص فندق برای کودکان است.

درمان یبوست

از دیگر خواص فندق می توان به درمان یبوست اشاره کرد. در ساختار فندق ها فیبر وجود دارد که به درمان یبوست کمک می کند.

تقویت استخوان

منیزیم موجود در ساختار فندق ها به تقویت استخوان ها به ویژه استخوان کودکان کمک می کند. استفاده از فندق ها به مرور باعث استحکام استخوان ها می شود و به رشد آن ها کمک می کند.

جلوگیری از ابتلا به سرطان

فندق سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد، در نتیجه استفاده از فندق از بروز انواع سرطان ها جلوگیری می کند. به عبارت دیگر فندق با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از بدن محافظت می کند. مبارزه با رادیکال های آزاد سبب حفظ سلامت سلول های بدن و در نتیجه سلامت بدن می شود.

جلوگیری از چاقی

همان طور که گفته شد فندق ها سرشار از فیبر می باشند، در نتیجه این ماده غذایی از چاقی بی رویه و اضافه وزن کودکان جلوگیری می کند. چاقی و اضافه وزن منشا بسیاری از بیماری ها می باشد.

مفید برای قلب

کمک به سلامت قلب و حفظ سلامتی آن از دیگر خواص و مزایای استفاده از فندق ها می باشد.

مفید برای رشد

بهبود رشد جسمی و همچنین رشد ذهنی کودکان از دیگر ویژگی ها و خواص فندق خواهد بود.

مطلب مرتبط: تنقلات مفید و مضر برای کودکان

نحوه استفاده از فندق توسط کودکان

قرار دادن فندق در رژیم غذایی روزانه کودکان و مصرف آن به صورت مداوم به درمان بیماری از مشکلات و تامین انرژی مورد نیاز آن ها کمک می کند.

برای استفاده از فندق توسط کودکان، می توان فندق را پودر کرد و با مقداری عسل داخل یک لیوان آب جوش حل کرد و مورد استفاده آنها قرار داد. می توان فندق را با مقداری نمک توسط حرارت بو داده و یا به عبارت دیگرمزه دار کرد و سپس آن ها را به تنهایی مورد استفاده قرار داد.

روش های استفاده از فندق برای کودکان مختلف است.

می توان فندق را به صورت پودر شده به سالاد اضافه کرد و سپس مورد استفاده قرار داد. همچنین می توان فندق های پودر شده را در ساندویچ های حاوی پنیر، کره بادام زمینی و … مورد استفاده قرار داد.

تهیه حریره یکی از موارد استفاده از فندق ها می باشد. در حقیقت حریره را می توان با استفاده از فندق و یا یا چهار مغز درست کرد. حریره نامبرده در بین کودکان از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد.

تهیه حریره

برای تهیه حریره به یک پیمانه شیر، مقداری فندق پودر شده و مقداری شکر احتیاج می باشد.ابتدا باید شیر را روی حرارت قرار داد تا به جوش آید، سپس شدت حرارت را کم کنید. به شیر مقداری شکر اضافه کنید و آن را به خوبی به هم بزنید تا شکر به خوبی در شیر حل شود.

حال مغز پودر شده را به آن اضافه کنید و مجدد محتویات را به هم بزنید. بعد از این که ترکیب به دست آمده خنک شد می توان مورد استفاده قرار داد.

لازم به ذکر می باشد که می توان به ترکیبات نامبرده مقداری آرد برنج اضافه کرد.برای این کار باید آرد برنج را کم کم به شیر داغ اضافه کرد و آن را به خوبی به هم زد تا آرد برنج به خوبی در شیر حل شود و همچنین آرد برنج به خوبی قوام دهد. سپس به آن شکر و سپس پودر فندق را اضافه کرد و مجدد به هم زد.

با توجه به آنچه خواندید حتما اکنون فکر می کنید که بهتر است این ماده غذایی مفید را در برنامه غذایی کودکانتان قرار دهید. توصیه ما به شما همین است.این کار را بکنید تا از خواص فندق استفاده کنید.سلامتی بالاترین نعمت است. آرزوی ما این است که همیشه سالم باشید !