صادرات زعفران یکی از مهم ترین صادرات کشور ایران است. همواره کشاورزان زیادی به دنبال به دست آوردن موقعیت تجارت با کشورهای اروپایی هستند. اساسی ترین سوالی که در بخش های مختلف داخلی مطرح می شود، این است: برای صادرات زعفران چه باید کرد؟ در این مطلب به این سوال پاسخ می دهیم.

فاکتورهای زعفران مرغوب صادراتی

برای صادرات زعفران چه فاکتورهایی باید رعایت شوند؟ در ادامه آنها را بیان می کنیم.

  • زعفران صادراتی باید در زمان مناسبی کشت شده باشد. فصل مناسب برای کشت زعفران بهار است. در اواسط بهار این طلای خالص ایرانی جهت صادرات کشت می شود. تا ابتدای فصل پاییز همچنان می توان انتظار رشد زعفران درجه یک را داشت.
  • تعیین قیمت مناسب برای زعفران صادراتی نیز از دیگر فاکتورهایی است که در تولید و پرورش این محصول باید آن را مورد توجه قرار داد.
  • زعفران صادراتی باید رنگ مناسب، کیفیت عالی، اندازه مناسب داشته باشد. همچنین در تولید این زعفران باید به وزن آن توجه بسیار زیادی شود.
  • شکل ظاهری پیاز زعفران بسیار مهم است، در برخی موارد جهت صادرات زعفران از روش انتقال پیاز آن استفاده می کنند.

برای صادرات زعفران چه باید کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید مطالب زیر را بدانیم:

استراتژی

استراتژی در واقع به سبک و روش مورد استفاده قرار گرفته شده در ابتدا تا انتهای یک کار گفته می شود. تمامی مراحل تولید تا بسته بندی و ارسال زعفران ها در بخش استراتژی قرار می گیرند. مشخص کردن استراتژی صحیح در واقع ابتدایی ترین پاسخ به سوال برای صادرات زعفران چه باید کرد، می باشد.

تشخیص نیاز بازار

تشخیص نیاز اصلی بازار نیز از دیگر مواردی است که در صادرات باید به آن توجه ویژه ای شود. برای مثال در برخی کشورها از خود زعفران استقبال بیشتری می شود. اما در کشور دیگری ممکن است از محصولات فرآوری شده از زعفران بیشتر استقبال کنند. سلیقه و نیاز هر کشور در صادرات این طلای ایرانی ناب باید رعایت شود.

کشور اسپانیا

مراحل صادرات

برای صادرات زعفران چه باید کرد، آیا نیاز است که از فرایند خاصی برای صادرات این طلا استفاده کرد؟ آیا روش خاصی برای برداشتن مانع ها و مشکلات گمرکی نیاز است؟ پاسخ این سوالات نیز بخشی از مسیری است که شما باید طی کنید.

صادرات زعفران به چه کشورهایی بسیار ساده تر است؟ آیا در این زمینه اطلاعی دارید؟ پاسخ این سوال در واقع  میتواند بخشی از جواب سوال زیر باشد.

 تعیین کشور مقصد برای صادرات زعفران نیز بخشی از مراحل صادرات زعفران است. بهتر است کشوری را انتخاب کنید که شما را با موانع کمتری در انجام این کار مواجه می کند.

کشورهای اروپایی و کشورهای خاورمیانه از زعفران ناب ایرانی به خوبی استقبال می کنند. با این وجود احتمالا بزرگ ترین مشتری زعفران ایران، اسپانیا است. این کشور زعفران ایرانی را به صورت خام خریداری کرده و با بسته بندی و صادرات آن ضربه بزرگی به صادرات طلای سرخ ایرانی می زند.

مطلب مرتبط:”زعفران کدام شهر معروف است؟”

 نتیجه گیری

 در مقاله برای صادرات زعفران چه باید کرد، به دنبال رسیدن به این موضوع بودیم که چه عواملی در صادرات زعفران مرغوب تاثیر گذار هستند. همچنین مراحل صادرات این طلای ناب ایرانی را نیز مرور کردیم. فاکتورهای صادرات یکی از بهترین و زیبا ترین طلاهای دنیا یعنی زعفران را بیان کردیم. بدون داشتن اطلاعات کافی در زمینه صادرات این زر نایاب در این راه شکست خواهید خورد. پس لازم است پرسش های بیشتری در این مورد از کارشناسان مربوطه داشته باشید.