یکی از سوالاتی که در مورد خواص گردو مطرح می ‌شود این است که آیا گردو چربی سوز است؟ با خواندن این مقاله می توانید اطلاعات خوبی را در مورد جواب این سوال و خواص گردو برای کاهش وزن به دست آورید.

تاثیر مثبت گردو برای کاهش وزن

گردو مغز خوراکی بسیار مفید و محبوبی است که ارزش غذایی بالایی را به خود اختصاص داده است. این مغز خوشمزه حاوی ویتامین، پروتئین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و… است. طبیعتا پرسش های مختلفی در مورد خواص گردو در ذهن شکل می گیرد از جمله آن که آیا گردو چربی سوز است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت گردو به عنوان یکی از مواد غذایی موثر در چربی سوزی شناخته شده است. بنابراین با مصرف گردو می توان برای کاهش وزن و لاغری قدم برداشت.

خواص گردو برای کاهش وزن به علت وجود اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی اکسیدان، مس، منیزیم، پروتئین، ویتامین دی و ویتامین آ در آن است. گردو از کالری زیادی برخوردار است. هر ۱۰۰ گرم از این مغز خوشمزه دربردارنده ۶۴۵ کالری است اما استفاده از گردو در برنامه غذایی سوخت و ساز و متابولیسم را بالا می برد. ممکن است از خود بپرسید مصرف گردو چگونه باعث کاهش وزن می شود؟ موارد زیر نشان می ‌دهد که خواص گردو چگونه برای کاهش وزن به بدن کمک می ‌کند:

کنترل اشتها

کنترل اشتها یکی از فواید مصرف گردو برای کاهش وزن است. خوردن گردو باعث می شود شخص برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و نخواهد غذای دیگری بخورد.

تامین انرژی

مصرف گردو انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند و از این طریق باعث پایین آمدن وزن می ‌شود. زمانی که گردو را در رژیم غذایی خود استفاده می کنیم باید کالری های حاصل از سایر مواد غذایی را در طول روز محدود کنیم. همچنین بهتر است تمامی خواص گردو را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از آن ها برای سلامتی بدن خودتان استفاده لازم را داشته باشید.

مقادیر بالای چربی های امگا ۳

یکی از خواص گردو وجود مقادیر زیادی از چربی های امگا ۳ در آن است. به همین جهت مصرف گردو کاهش اشتها و وزن را به دنبال دارد.

سلامت شکم

مصرف گردو سلامت دل و روده را بهبود می دهد. شکم سالم به هضم درست غذا کمک می‌ کند و در کنترل وزن موثر است.

کاهش قند خون

بالا رفتن حساسیت به انسولین یکی دیگر از خواص گردو است. مصرف گردو به صورت منظم تمایل افراد به مصرف غذاهای پرحجم و پرکالری، شیرینی جات و… را کاهش داده و خطر بروز چاقی مفرط و بیماری دیابت را کم می کند.

پایین آمدن کلسترول خون

چربی های مفید موجود در گردو باعث پایین آمدن کلسترول بد خون و بالا رفتن کلسترول خوب خون می شوند.

نحوه مصرف گردو برای لاغری

جهت بهره مندی از خواص گردو برای لاغری می توان ۵۰ گرم از این خشکبار را در روز مصرف کرد. البته باید به این نکته هم توجه داشت که وزن شخص در مقدار مصرف این مغز خوراکی تاثیرگذار است. برای کاهش وزن به کمک گردو باید بعضی از غذاهایی که کالری بالایی دارند را از برنامه غذایی حذف کنیم.

مقاله مرتبط :”خواص و مزایای گردو برای پاکسازی کبد چه می باشد؟”

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم به سوال آیا گردو چربی سوز است؟ پاسخ دهیم. بهتر است بدانید گردو یک محصول غذایی مفید برای چربی سوزی است. به همین دلیل از این ماده غذایی فوق العاده برای کاهش وزن و لاغری استفاده می شود.