برخی از بیماری ها به ظاهر ساده هستند، اما ممکن است وقت و بی وقت و به دلایل نامعینی به سراغ افراد با سنین مختلف بیایند. دل پیچه و اسهال از انواع این بیماری ها هستند. این بیماری ها می توانند با دردهای زیادی در ناحیه پایین شکم و کم آبی بدن همراه باشند و افراد را مجبور کنند که برای دقایق طولانی در توالت ها بمانند. در این مطلب درباره انواع دمنوش دل پیچه صحبت می کنیم.

درباره دل پیچه

دل پیچه ممکن است بر اثر مسمومیت های غذایی، تحریک پذیری روده، ورود باکتری ها و انگل ها به روده، مشکلات گوارشی و غیره در افراد ایجاد شود. در برخی از افراد این مشکل زودگذر است و فقط هر چند وقت یک بار گریبانگیر آنها می شود. اما برخی از افراد همیشه و به صورت خفیف و یا شدید دچار این حالت می شوند.

 افرادی که کمتر دچار این مشکل می شوند، می توانند با استفاده از چای ها و دمنوش های خانگی و گیاهی مشکل خود را برطرف کنند. اما کسانی که مشکلشان حاد است باید به پزشک مراجعه کنند.

معرفی برخی از انواع دمنوش دل پیچه

انواع دمنوش های گیاهی و طبیعی می توانند نوعی تسکین دهنده برای رفع این مشکل در افراد مختلف باشند و آنها را از دردهای شکمی خلاص کنند.

دمنوش بابونه

این دمنوش به خوبی می تواند انگل ها و باکتری هایی که سبب ایجاد این مشکل شده اند را از بین ببرد و به نوعی به پاکسازی معده بپردازد. افراد می توانند برای تهیه این دمنوش برگ های گیاه بابونه را با مقداری قهوه بجوشانند و سپس با میل کردن یک فنجان از آن التهاب های موجود در روده و دستگاه گوارش خود را از بین ببرند.

دمنوش زنجبیل

این دمنوش می تواند به خوبی به هضم غذا کمک کند و همچنین حالت تهوع و استفراغ که بر اثر دل پیچه ایجاد شده اند را رفع کند و به نوعی با طبع گرم و تندی که دارد نقش یک مسکن قوی را بازی کند. دمنوش زنجبیل یک دمنوش دل پیچه است. افراد برای تهیه این دمنوش نیز می توانند ریشه های زنجبیل را در آب داغ بجوشانند و سپس آن را با مقداری عسل برای خوش طعم شدن میل کنند.

دمنوش چای سبز

دمنوش چای سبز بعنوان یک دمنوش دل پیچه ، یکی از انواع نوشیدنی هایی است که بر درمان بسیاری از بیماری ها تاثیرگذار می باشد. این دمنوش می تواند به خوبی به درمان مشکلات گوارشی و از بین بردن باکتری های موجود در روده و معده کمک کند و در درمان دل پیچه و اسهالی موثر واقع شود.

دمنوش نعناع

این دمنوش دل پیچه که با استفاده از برگ های گیاه نعناع تهیه می شود، می تواند التهاب های موجود در روده ها را از بین ببرد. گیاه نعناع مشکلات اسهالی و حالت تهوع شبانه روزی را رفع می کند. افراد برای تهیه این دمنوش باید مقداری از برگ های گیاه نعناع تازه و یا خشک شده را با آب جوش دم کنند و بعد از دقایقی آن را میل کنند.

چای نعناع

دمنوش رازیانه

رازیانه یکی از گیاهان مشهوری است که از آن در طب سنتی برای درمان بسیاری از مشکلات گوارشی استفاده می شود. این گیاه به خوبی سبب آرامش عضلات معده می شود و به هضم غذا و عدم ابتلا به دل پیچه کمک می کند. این یکی از انواع دمنوش دل پیچه است.

دمنوش لیمو

لیمو یکی از مواد غذایی است که می تواند انواع ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد. افراد برای تهیه این دمنوش می توانند لیمو را با آب داغ و عسل دم کنند و از آن برای رفع دل درد و اسهالی خود کمک بگیرند.

دمنوش عسل با سرکه سیب

یکی دیگر از دمنوش های مناسب برای رفع این مشکل همه گیر، استفاده از سرکه سیب می باشد. افراد برای تهیه این دمنوش می توانند مقداری از سرکه سیب را با عسل مخلوط کنند و سپس آن را با مقداری آب گرم روی حرارت ملایم دم کنند و بعد از گذشت دقایقی از آن استفاده کنند. قابل ذکر است که این دمنوش به خوبی می تواند گرفتگی های عضلات معده را از بین ببرد و به رفع این مشکل کمک کند.

کلام آخر درباره دمنوش دل پیچه

بیماری دل پیچه که حتما هر کدام از ما تا به حال، یک بار تجربه دچار شدن به آن را داشته ایم با تهوع، آروغ و درد زیادی در ناحیه شکم همراه است که همه اینها برای هر فردی آزار دهنده می باشند.

پس افرادی که دارای معده ای حساس هستند و بیشتر دچار این حالت می شوند، بهتر است ضمن استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، روزانه یک فنجان از این دمنوش ها را برای رفع دل پیچه خود میل کنند و به نوعی از ابتلا به این مشکل پیشگیری و معده خود را تقویت کنند.

در این مطلب به معرفی انواع دمنوش دل پیچه پرداختیم. امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مطالب کمکی کرده باشیم. از همراهی شما سپاسگزاریم.