شکلات های تلخ و شیرین از پر مصرف ترین تنقلاتی هستند که بسیاری از مردم در مواقع خاص از قبیل مهمانی ها و مجالس پذیرایی از آنها استفاده می کنند. انواع این شکلات ها با برندهای مختلف در بازار موجود هستند، اما برخی از برندها بیشتر مورد استقبال افراد قرار می گیرند. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی معروف ترین برندهای شکلات ایرانی و خارجی بپردازیم.

بررسی معروف ترین برندهای شکلات ایرانی و خارجی

انواع شکلات های تلخ و شیرین دارای طعم های متفاوتی می باشند، این شکلات ها دارای ترکیبات متفاوتی از قبیل کاکائو، مواد قندی، رنگ های مصنوعی و … هستند که هر کدام با مقدار های مختلف در ساخت شکلات استفاده شده اند.

کارخانه های زیادی با برندهای مختلف در سراسر جهان مشغول تهیه این شکلات ها هستند. در این میان برخی از انواع شکلات ها با طعم های متفاوت که دارای برندهای خاص نیز می باشند، بیشتر مورد استقبال افراد قرار می گیرند.

قابل ذکر است که بیشتر کارخانه های تولید این خوراکی های خوشمزه در کشورهای اروپایی می باشند. انواع شکلات ها در کنار مواد غذایی دیگر در بازار واردات و صادرات قرار می گیرند و روزانه حجم زیادی از صادرات و واردات را به خود اختصاص می دهند.

معرفی معروف ترین برندهای شکلات های خارجی

در ادامه مطلب معروف ترین برندهای شکلات ایرانی و خارجی، باید بگوییم که خیلی از افراد به دنبال شکلات های تلخ و شیرین با مارک های خارجی هستند.

در این میان برخی از شکلات های خارجی که نام آنها برای ما ایرانی ها هم آشنا است، نسبت به بقیه از میزان تقاضای بیشتری برخوردار می باشند و معروف تر می باشند. در ادامه به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

 فررو روچر( فررو روشر یا فررو راچر)

این شکلات یکی از معروف ترین شکلات های جهان می باشد که ساخت شرکت های کشور ایتالیا است. ظاهر این شکلات به مانند یک دایره است که درون این دایره یک مغز فندق قرار دارد که دور تا دور آن با لایه ای نازک از ویفر که می تواند دارای پوششی کاکائویی و یا شیری نیز باشد، پوشانده شده است. شکلاتی بسیار محبوب که در یک فویل طلایی پیچانده شده است. این شکلات با ذائقه بسیاری از افراد در سراسر جهان هماهنگ می باشد.

شکلات خارجی فرو روچر

 لیندت اند

این شکلات بسیار پرطرفدار است و کمتر کسی به آن نه می گوید. شکلات لیندت اند توسط کارخانه های کشور سوئیس ساخته می شود. این خوراکی به شکل توپ های شکلاتی است که دارای روکشی از کاکائو می باشد. داخل این روکش شکلاتی پر از مواد نرم می باشد. این شکلات فقط از شیر و کاکائو ساخته می شود. خوردن این شکلات به دلیل نرم بودن، می تواند برای سالمندان و کودکان نیز لذت بخش باشد.

 کیت کت

این نوع شکلات خوشمزه در شرکت های مواد غذایی کشور انگلیس تولید می شود. ماده درونی این شکلات ویفر می باشد. این ویفر با لایه ای ضخیم از شکلات پوشانده شده است.شرکت انگلیسی سازنده این شکلات خوشمزه، سالانه میلیاردها دلار بابت صادرات شکلات کیت کت کسب درآمد می کند.

 گیراردلی

این نوع خوراکی توسط کارخانه های آمریکایی تولید می شود. اما تولید کننده اصلی شکلات گیراردلی فردی ایتالیایی بوده است. شکلات های گیراردلی را می توان با پوششی کاکائویی و به صورت میله ای و یا تخته ای در بازار پیدا کرد.

 توبلرون

این نوع شکلات نیز توسط کارخانه های کشور سوئیس تولید می شود. سوئیس دارای قدرتمند ترین کارخانه ها در زمینه تهیه شکلات است. ظاهر شکلات های توبلرون به صورت مثلثی و برگرفته از کوهی معروف در سوئیس می باشد.

شکلات های توبلرون گاهی از یک مثلث و گاهی مانند اهرام مصر از چند مثلث به هم پیوسته تشکیل شده اند. مواد تشکیل دهنده این نوع از شکلات های معروف موادی از قبیل بادام، عسل، نوقا و کاکائو می باشند.

 کدبری

این شکلات خوشمزه نیز محصولی از کشوری های اروپایی می باشد. شرکت سازنده این شکلات در کشور انگلیس قرار دارد. این شکلات به صورت شیری، کاکائویی، مایع و … در بازار موجود است. این شکلات در بسته بندی های مختلف و رنگی وارد بازار می شود.

 پتچی

این شکلات ساخت کارخانه های کشور لبنان می باشد. لبنانی ها این شکلات را از تلفیق شکلات های مختلف کشورهای سوئیس و بلژیک تهیه کرده اند. شکلات پتچی دارای طعم های میوه ای می باشد و ترکیبات اصلی آن شیرهای کم چرب، پرچرب و همچنین کاکائو است.

 گایلیان(گیلیان)

یکی دیگر از شکلات های پرطرفدار اروپایی، شکلات گایلیان است. این نوع شکلات ساخت کارخانه های کشور بلژیک می باشد. این شکلات به صورت صدفی و تخته ای در بازار موجود می باشد. این خوراکی خوشمزه ترکیبی میان ویفر و کاکائو است.

معروف ترین برندهای شکلات ایرانی

شکلات های خارجی معروف زیادی هنوز در بازار دیده می شوند. اما در ادامه مطلب معروف ترین برندهای شکلات ایرانی و خارجی، قصد داریم به معرفی برخی از شکلات های ایرانی بپردازیم. در ایران نیز شرکت های زیادی اقدام به تولید انواع شکلات ها با مزه های مختلف کرده اند.

در این میان برخی از برندها بیشتر مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفته اند.این شکلات ها با ذائقه بسیاری از افراد همخوانی دارند و نسبت به شکلات های خارجی از قیمت پایین تری نیز برخوردار می باشند. در ادامه از انواع آن نام می بریم:

 آیدین

این نوع شکلات نام آشنا دارای قدمت زیادی است. انواع شکلات های آیدین به صورت تلخ و شیرین وارد بازار می شوند. این شکلات ها به شکل میله ای و یا بسته های مستطیلی طلایی رنگ در بازار موجود هستند. این شکلات ها عموما دارای روکشی از کاکائو یا میوه های مختلف می باشند.

شکلات آیدین فندقی

 شیرین عسل

این نوع شکلات نیز از برندهای معروف و البته خوشمزه و متنوع ایرانی است. شکلات شیرین عسل دارای روکشی از کاکائو می باشد که داخل آن پر از عسل است. شیرین عسل در بسته بندی هایی از رنگ های مختلف در بازار موجود است.

 تافی مگا استار

قدمت این شکلات زیاد نمی باشد. اما شکلاتی بسیار پرطرفدار است و توانسته است جای تافی های اوکراینی را در بازار داخلی بگیرد. این شکلات در انواع کاراملی، قهوه، کره ای، کاکائویی، نعناعی و … در بازار موجود می باشد.

 شونیز

این شکلات نیز متنوع است و به صورت شکلات های تلخ و شیرین در بازار موجود می باشد. ترکیبات این شکلات برای بدن مضر نمی باشد. شونیز در بسته بندی های مربعی و قلبی در بازار دیده می شود.

 فرمند

این شکلات، نوعی شکلات تلخ است که از کیفیت خوبی برخوردار می باشد. شرکت سازنده این شکلات سعی کرده است، انواع شکلات های خود را با درصد های مختلفی از تلخی روانه بازار کند تا بتواند تمام سلایق را در بر بگیرد.

 باراکا

این شکلات نیز از برندهای معروف ایرانی می باشد که دارای روکشی از شیر و یا کاکائو است. انواع شکلات های تلخ این برند دارای لایه ای از شیرینی نیز می باشند. به همین دلیل درصد تلخی این نوع شکلات زیاد نمی باشد. قابل ذکر است که برخی از شکلات های ایرانی نه تنها توانسته اند، جای برندهای خارجی را در بازار داخلی بگیرند، بلکه به کشورهای مختلف نیز صادر می شوند.

پیشنهاد مطالعه: چه شکلاتی با قهوه بخوریم؟

کلام آخر درباره معروف ترین برندهای شکلات ایرانی و خارجی

شناخت معروف ترین برندهای شکلات ایرانی و خارجی می تواند دست افراد را در انتخاب انواع شکلات ها باز کند. البته افراد در هنگام خرید باید با مطالعه برچسب شکلات ها از ترکیبات تشکیل دهنده آنها نیز مطلع شوند. امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیار شما گذاشته باشد.