این که شکلات مناسب برای گاناش چه شکلاتی می باشد، سوال خیلی از افراد است. شما ابتدا برای تهیه گاناش باید بدانید که چه شکلات در درست کردنش استفاده می شود. ما در این مطلب به بررسی این سوال خواهیم پرداخت. همچنین طرز تهیه چند گاناش را نیز خواهیم گفت.

گاناش چیست؟

معلوم نمی باشد که منشا اصلی گاناش مربوط به کجا می شود. به طور کلی گاناش ترکیبی یک دست و مخملی مانند از شکلات و خامه می باشد. از آن برای تزیین کیکی ها و دسر ها یا فرم دادن به حالت ترافل استفاده می شود. وقتی که داغ است آن را بر روی کیک می ریزند تا یک لایه براق روی سطح کیک ایجاد شود.

شکلات مناسب برای گاناش چه شکلاتی است؟

شکلات مناسب برای گاناش شکلاتی با کیفیت می باشد. هر چه کیفیت شکلات بیشتر باشد، کیفیت گاناش نیز بیشتر می شود. عامل بعدی برای انتخاب شکلات مناسب این است که از شکلات خالص استفاده کنید. شکلات خالص شکلاتی است که تنها شامل شکلات، کره کاکائو، وانیل و شکر می باشد. برای مثال اگر شکلاتی حاوی چربی های گیاهی باشد، برای تهیه گاناش شکلات مناسبی نیست.

نکته بعدی در انتخاب شکلات مناسب برای گاناش این است که شیرینی شکلات نباید بیشتر از ۵۸ درصد باشد. بر روی شکلات هر درصدی که زده باشند به این معنا است که همان درصد کاکائو دارد و مابقی شکر می باشد. کره کاکائو نیز در مواد تشکیل دهنده کمک به آب شدن شکلات در دهان می کند.

طرز تهیه گاناش شکلاتی براق

طرز تهیه گاناش شکلاتی براق چگونه است؟

مواد لازم

  • ۲۳۰ گرم شکلات تخته ای
  • ۱ فنجان خامه پر چرب و غلیظ

طرز تهیه

ابتدا شکلات تخته ای را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید. کاسه و ظرف انتخابی شما باید در برابر حرارت مقاوم باشد. سپس خامه را درون یک قابلمه بریزید و آن را بر روی گاز با حرارت متوسط بگذارید تا بجوشد. وقتی دیدید خامه دارد به جوش می آید آن را فورا از روی حرارت بردارید و به شگلات بیفزایید. صبر کنید تا شکلات ها با گرمای خامه ذوب شوند.

بعد از گذشت ۳ الی ۴ دقیقه با یک قاشق آن ها را خوب مخلوط کنید. ۲ ساعت در دمای محیط بگذارید تا مواد کاملا خنک شود.

گاناش شکلاتی

طرز تهیه گاناش سفید

طرز تهیه گاناش سفید چگونه است؟

مواد لازم

  • ۲۰۰ گرم شکلات تخته ای سفید
  • ۱۰۰ گرم خامه صبحانه
  • یک قاشق غذا خوری پر خامه فرم گرفته

طرز تهیه

ابتدا شکلات ها را خرد کنید و درون ظرفی بریزید. داخل ظرف دیگر خامه ها را بریزید و ظرف را بر روی گاز با حرارت متوسط قرار دهید. صبر کنید تا بجوشد. به محض این که دیدید خامه می خواهد بجوشد آن را از روی گاز بردارید. سپس خامه ها را درون ظرف شکلات ها بریزید و صبر کنید تا شکلات ها با گرمای خامه ذوب شوند. بعد از گذشت ۴ الی ۵ دقیقه با یک قاشق مواد را به آرامی هم بزنید تا ترکیبی صاف و براق بدست آید.

مطلب مرتبط: “چگونه شکلات خانگی تهیه کنیم؟”

نکات مهم در طرز تهیه گاناش

  • اول از همه همان طور که گفتیم حتما از شکلات با کیفیت و مناسب استفاده کنید.
  • دقت کنید که هنگام خرد کردن شکلات ها هر چه قطعات آن ها را ریز تر کنیم بهتر می باشد.
  • همیشه بعد از اضافه کردن خامه به شکلات ها اجازه دهید تا شکلات با گرمای خامه ذوب شود.
  • هیچ گاه نگذارید تا خامه بجوشد. وقتی نزدیک به جوش آمدن خامه شد سریع آن را از روی حرارت بردارید.
  • در طرز تهیه گاناش می توانید مقدار بسیار کمی وانیل به آن اضافه کنید. دقت کنید که وانیل زیادی باعث تلخ و تند شدن می شود.

در این مطلب در مورد اینکه شکلات مناسب برای گاناش چیست؟ صحبت کردیم. امیدواریم از این مطلب خوشتان آمده باشد. از همراهی شما در خواندن این مطلب سپاسگزاریم.