دمنوش یک نوشیدنی خوشمزه مشابه با چای بوده، با این تفاوت که از میوه و گیاهان خشک تهیه می‌شود. امروزه استفاده از دمنوش خوشمزه بسیار رایج شده است؛ به گونه ای که بسیاری از افراد از دمنوش خوشمزه برای پذیرایی از مهمان های خود استفاده می کنند. به همین جهت در این مطلب می خواهیم به آموزش تهیه چند دمنوش خوشمزه برای مهمانی بپردازیم. با مطالعه این مطلب خواهید توانست مناسب ترین نوع دمنوش را برای پذیرایی از مهمان آماده نمایید.

اهمیت استفاده از دمنوش برای پذیرایی از مهمان

در سبک زندگی ایرانیان، مهمان از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار است. به همین منظور اکثر افراد سعی می کنند برای پذیرایی از مهمان از بهترین خوراکی های موجود استفاده نمایند. خوراکی هایی که مصرف آن ها لحظات خوشی را در دورهمی و مهمانی ها رغم خواهد زد.

دمنوش خوشمزه یکی از همان مواردی بوده که برای پذیرایی از مهمان بسیار مناسب می باشد. در حال حاضر دمنوش ها در انواع گونه های مختلف موجود هستند؛ هرکدام از این دمنوش ها طعم و مزه مخصوص به خود را دارند؛ بنابراین استفاده از یک دمنوش خوشمزه برای پذیرایی از مهمان نقش اساسی را در مهمانی بر عهده خواهد داشت.

بسیاری از افراد میل چندانی به نوشیدن چای در مهمانی ندارند. به همین منظور می توان برای این افراد از دمنوش های خوشمزه و بی نظیر استفاده نمود. بهتر است بدانید دمنوش ها از آن جا که از گیاهان خشک بدست می‌آیند، مصرفشان برای سلامتی بسیار مفید است؛ زیرا در ترکیبات گیاهان استفاده شده در ترکیبات دمنوش، مواد معدنی گوناگونی وجود دارد.

 ورود هریک از این مواد به بدن برای سلامتی بسیار مفید خواهند بود. به همین منظور بهتر است مصرف دمنوش خوشمزه را به هیچ عنوان از یاد نبرید.

آموزش تهیه چند دمنوش خوشمزه برای مهمانی

همانطور که در ابتدای این مطلب عنوان گردید دمنوش خوشمزه گزینه مطلوبی برای پذیرایی از مهمان است. در حال حاضر می توان انواع گونه های دمنوش خوشمزه را از فروشگاه های شهر خریداری نمود؛ یا این که دمنوش را در منزل آن هم با سلیقه خود تهیه کرد.

دمنوش زعفران

دمنوش زعفران یک دمنوش خوشمزه بوده که بهره گیری از آن برای پذیرایی از مهمان بسیار مناسب است. اصلی ترین ماده این دمنوش زعفران می باشد. عطر فوق العاده زعفران و رنگ زیبای آن هرکس را عاشق این ادویه می کند؛ بنابراین تهیه دمنوش زعفران گزینه ایده آلی برای پذیرایی از مهمان می باشد.

مصرف دمنوش زعفران خواصی همچون تقویت حافظه، تقویت قلب، جلوگیری از بروز افسردگی و.. را به ارمغان خواهد آورد. توجه داشته باشید که برای تهیه این دمنوش خوشمزه، کیفیت زعفران تاثیر زیادی در طعم آن خواهد داشت.

دمنوش زعفران

طرز تهیه دمنوش زعفران

مواد اولیه مورد نیاز آن عبارتند از:

  • زعفران خشک ۱ قاشق چایخوری
  • آب سرد ۳ لیوان
  • نبات یا عسل به مقدار لازم

برای تهیه این دمنوش خوشمزه نیاز است تا ابتدا زعفران های خشک شده را به خوبی بکوبید. پس از آن باید زعفران ها را به همراه آب سرد درون یک قوری بریزید. قوری مورد نظر را بر روی بخار آب قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

اکنون دمنوش زعفران شما آماده بوده و می توانید آن را به همراه نبات یا عسل میل نمایید. ناگفته نماند که می توانید نبات یا عسل را در ابتدای کار با زعفران و آب سرد مخلوط نمایید؛ سپس مواد را بر روی بخار آب قرار دهید تا دمنوش آماده شود.

تهیه دمنوش خوشمزه زعفران به روش دیگری نیز امکان پذیر است. برای این کار باید زعفران ها را به همراه ۳ لیوان آب جوش درون یک قوری بریزید. درب قوری را گذاشته و صبر کنید تا زعفران به مدت ۱۵ دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از آن دمنوش شما آماده بوده و می توانید آن را استفاده نمایید.

مطلب مرتبط:خواص دمنوش زعفران

دمنوش به لیمو

اگر به دنبال یک دمنوش خوشمزه هستید می توانید دمنوش به لیمو را برای این منظور انتخاب نمایید. دمنوش به لیمو از جایگاه ویژه در میان افراد برخوردار بوده و مصرف آن برای بدن بسیار مفید خواهد بود.

به لیمو یکی از پر خاصیت ترین گیاهانی بوده که مواد فوق العاده ای را در ترکیبات خود جای داده است. کلسیم، منیزیم، ویتامین C، اسید سیتریک و… تنها بخشی از مواد موجود در ترکیبات به لیمو است. بهتر است بدانید مصرف دمنوش خوشمزه به‌لیمو خواصی همچون بهبود عملکرد معده، تقویت حافظه، و… را به ارمغان خواهد آورد.

طرز تهیه دمنوش به لیمو

مواد اولیه مورد نیاز آن عبارتند از:

  • برگ به لیمو ۵ عدد
  • آب جوشیده ۱ فنجان
  • عسل به مقدار لازم

برای تهیه دمنوش خوشمزه به لیمو ابتدا باید برگ های به لیمو را به خوبی شستشو دهید. پس از آن باید برگ ها به همراه آب جوشیدن درون یک قوری بریزید؛ سپس آن را به مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید. در نهایت دمنوش به لیمو آماده بوده و می توانید آن را به همراه عسل میل نمایید.

دمنوش دارچین

در میان دمنوش های مناسب برای پذیرایی از مهمان، نباید دمنوش خوشمزه دارچین را از قلم انداخت. این دمنوش از طبع گرم برخوردار بوده که مصرف آن برای اکثر افراد مناسب می باشد.

بهتر است بدانید دارچین یکی از گیاهان پر خواص است؛ مصرف این گیاه خواصی همچون تقویت سیستم دفاعی بدن و … را به ارمغان خواهد آورد.

تقویت سیستم ایمنی بدن باعث جلوگیری از بروز بیماری های مختلف در افراد خواهد شد. به همین منظور پیشنهاد می شود مصرف دمنوش خوشمزه دارچین را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 خرید دمنوش

طرز تهیه دمنوش دارچین

مواد اولیه مورد نیاز آن عبارتند از:

  • چوب دارچین ۲ الی ۳ عدد
  • آب جوشیده ۳ لیوان
  • نباید به مقدار لازم

تهیه دمنوش خوشمزه دارچین نیازمند این است که در ابتدا چوب های دارچین را به خوبی شستشو دهید. پس از آن باید چوب های دارچین را به تکه های کوچک تقسیم نمایید. هرچه تکه های چوب های دارچین کوچک‌تر باشند، دمنوش شما دارای عطر و طعم بیشتری خواهد بود.

پس از آن باید چوب های دارچین را به همراه آب جوشیده درون یک قوری بریزید. سپس قوری را بر روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم بکشد. در نهایت این دمنوش خوشمزه آماده شده و می توانید آن را به همراه عسل، نبات و… میل نمایید.

دمنوش دارچین

دمنوش بهار نارنج

دمنوش بهار نارنج به عنوان یک دمنوش خوشمزه شناخته می شود که مصرف آن برای هر کس مناسب خواهد بود.  مصرف این دمنوش مزایای زیادی را در جهت کاهش استرس، آرامش و… برای بدن فراهم می کند. علاوه بر آن مصرف دمنوش بهار نارنج خواصی همچون کاهش فشار خون، آرامش اعصاب و… را به ارمغان خواهد آورد؛ بنابراین مصرف یک فنجان دمنوش بهار نارنج گزینه مطلوبی برای بازیابی آرامش در یک روز پر استرس می باشد. به همین منظور می توان از این دمنوش خوشمزه جهت پذیرایی از مهمان استفاده نمود.

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج

مواد اولیه مورد نیاز آن عبارتند از :

  • بهار نارنج ۱ قاشق غذا خوری
  • آب جوش ۳ لیوان
  • نبات یا عسل به مقدار لازم

برای تهیه دمنوش خوشمزه بهار نارنج، باید ۱ قاشق غذا خوری بهار نارنج را درون یک قوری بریزید. سپس آب جوش را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه به خوبی دم بکشد. همچنین می توانید قوری را بر روی یک کتری در حال جوش قرار دهید تا دمنوش آماده شود.

پس از سپری شدن زمان مورد نیاز، دمنوش بهار نارنج آماده بوده و می‌توانید آن را به درون فنجان بریزید. ناگفته نماند که برای طعم بهتر این دمنوش می توانید از نبات یا عسل در کنار استفاده نمایید.

دمنوش بابونه

دمنوش خوشمزه بابونه یکی دیگر از دمنوش های مناسب برای پذیرایی از مهمان است. استفاده از این دمنوش از زمان بسیار قدیم در میان جوامع مختلف بسیار مرسوم بوده است. خواص بابونه سبب شده تا دمنوش آن گزینه مطلوبی جهت بهبود بسیاری از بیماری ها باشد.

مصرف دمنوش بابونه سیستم ایمنی بدن را تا حد قابل توجهی تقویت می کند. بنابراین مصرف دمنوش خوشمزه از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری خواهد کرد. به همین منظور جهت سلامتی بیشتر مصرف دمنوش بابونه را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

طرز تهیه دمنوش بابونه

مواد اولیه مورد نیاز آن عبارتند از:

  • گل بابونه خشک شده ۲ الی ۳ قاشق چایخوری (مناسب برای ۱ فنجان)
  • آب جوش به مقدار لازم
  • نبات یا عسل به مقدار لازم

تهیه دمنوش خوشمزه بابونه بسیار ساده بوده و برای تهیه آن باید بابونه ها را درون یک قوری بریزید. پس از آن آب جوش را به مقدار لازم به قوری اضافه کرده و اجازه دهید تا دم بکشد. پس از آن دمنوش شما آماده بوده و می توانید آن را به درون فنجان بریزید. همچنین می توانید این دمنوش خوشمزه را به همراه نبات یا عسل میل نموده و از آن لذت ببرید.

نکته مهم: بهتر است بدانید کیفیت دمنوش های ذکر شده در قسمت بالا بستگی به کیفیت مواد اولیه آن خواهد داشت.

در این مطلب سعی کردیم دستور تهیه چندین دمنوش خوشمزه را برای شما بیان کنیم .امیدواریم از آنها در مهمانی  های خود استفاده کنید و مهمانانتان از نوشیدن آنها لذت ببرند. از اینکه تا به اینجا این مطلب را خواندید سپاسگزاریم. شاد و سلامت باشید!