امروزه استفاده از انواع شکلات های تلخ، ترش و شیرین در بین افراد جامعه مرسوم است. هر کدام از این شکلات ها دارای خواص مختلف و البته ترکیبات متفاوتی هستند. در این میان شکلات تلخ یکی از خوش طعم ترین شکلات ها است که با درصد های مختلفی از تلخی در بازار موجود می باشد و ما قصد داریم به خواص شکلات تلخ برای زنان بپردازیم.

درباره شکلات تلخ

این نوع شکلات ها دارای ترکیبات زیادی هستند. اما مهم ترین ماده تشکیل دهنده آن کاکائو می باشد. میزان کاکائو استفاده شده در ساخت این شکلات ها می تواند میزان تلخی آنها را نیز مشخص کند. درصد تلخی این شکلات ها از ۲۵ درصد تا ۸۵ درصد می باشد.

خانم ها با مصرف بسیاری از مواد غذایی می توانند مشکلات زنانه خود را رفع کنند. در این میان شکلات تلخ نیز دارای تاثیرات مثبت و منفی زیادی است. هر چند که برخی از افراد از طعم آن لذت نمی برند. خواص شکلات تلخ برای زنان فراوان است.

البته افراد باید دقت کنند که مصرف روزانه و منظم این شکلات تاثیر ترکیبات موجود در این شکلات ها را بر بدن بیشتر می کند.

معرفی برخی از خواص شکلات تلخ برای زنان

خانم ها می توانند از خواص بی نظیر انواع شکلات های تلخ با درصدهای مختلفی از تلخی برای حل بسیاری از مشکلات و بیماری های خود استفاده کنند.

خواص شکلات تلخ برای زنان: تاثیر آن بر سکته های مغزی

خانم ها با مصرف روزانه مقدار کمی از شکلات های تلخ ۲۵ درصد تا ۵۰ درصد می توانند، میزان خطر ابتلا به سکته های مغزی را در خود کاهش دهند و یا در صورت دچار شدن به این نوع سکته ها، با عوارض کمتری از آن روبرو شوند.

به طور مثال با مصرف این شکلات ها می توان از خطر انسداد رگ های خونی و لخته شدن خون به میزان زیادی در امان بمانند و یا حداقل نوع سکته مغزی آنها خفیف باشد.

چندین تکه شکلات تلخ

خواص شکلات تلخ برای زنان: تاثیر آن بر دوره های قاعدگی

 این نوع از شکلات ها با ترکیبات فراوان موجود در خود مانند ویتامین ها، منیزیم، امگا ۳ و ۶ می توانند نقش به سزایی در این دوران از زندگی خانم ها داشته باشد.

تمام خانم ها با شروع دوران قاعدگی دچار دردهای زیادی در ناحیه شکم و کمر و البته تغییرات مختلف در خلق و خو می شوند. این خانم ها عموما تندخو می شوند.

مصرف شکلات های تلخ در این دوران، البته به مقدار مشخص می توانند میزان ترشح هورمون هایی که سبب آرامش و از بین بردن عصبانیت در خانم ها می شود را افزایش دهند. چون در این دوران تغییرات هورمونی زیادی گریبانگیر خانم ها می شود. این از خواص شکلات تلخ برای زنان است.

گفتنی است که به علت تغییرات هورمونی و میزان ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون در این دوران، زنان علاقه بیشتری به خوردن انواع شکلات ها پیدا می کنند.

مطلب مرتبط: “آیا شکلات تلخ برای دیابت خوب است؟”

خواص شکلات تلخ برای زنان: تاثیر آن بر زنان باردار

در تحقیقات مشخص شده است که خانم های باردار که روزانه و به طور منظم از درصد مشخصی از شکلات تلخ با درصد کمی از تلخی استفاده می کنند، زایمان زودرس ندارند و نوزاد آنها نیز نارس نمی باشد.

قابل ذکر است که نوزادان نارس بیشتر می میرند. همچنین زایمان زودرس به علت فشار خون بالا اتفاق می افتد.

در این میان خانم ها با استفاده از شکلات تلخ می توانند فشار خون خود را منظم کنند و سبب انبساط رگ های خونی و در نتیجه گردش خون منظم خود در بافت های بدن شوند.

ناگفته نماند که استفاده از شکلات تلخ، در دوران بارداری البته به میزان معین می تواند بر ذهن نوزادان تاثیر مثبت بگذارد و نوزادانی با ذهن فعال و باهوش به دنیا بیایند.

تاثیر استفاده از شکلات تلخ بر پوست زنان

از جمله خواص شکلات تلخ برای زنان تاثیر آن بر پوست است. یکی از مواردی که برای بسیاری از خانم ها مهم است و برای رسیدن به آن به دنبال استفاده از هر ماده غذایی و یا غیر غذایی می روند، سلامتی پوست و موهایشان می باشد.

خانم ها با مصرف کمی از شکلات تلخ با درصد های متوسطی از تلخی می توانند به زیبایی و درخشش پوست خود امیدوار باشند. مصرف منظم شکلات تلخ می تواند سبب شود که آفتاب سوختگی، جوش، آکنه، لک و … کمتر به سراغ خانم ها بیاید و آنها دارای پوستی شفاف و تمیز باشند.

تاثیر استفاده از شکلات تلخ بر موهای زنان

از جمله خواص شکلات تلخ برای زنان تاثیر آن بر موها است. شکلات تلخ از مواد غذایی است که دارای مقدار زیادی آهن می باشد. ماده معدنی آهن سبب پر پشتی و تقویت موهای افراد می شود.

به همین دلیل خانم ها می توانند با استفاده از مواد مختلف دیگر و ترکیب آنها با این شکلات ها، انواع ماسک ها را برای پوست و موهای خود تهیه و در زمان های معین مصرف کنند.

شکلات تلخ

نکاتی درباره خواص شکلات تلخ برای زنان

گفتنی است که مصرف این شکلات ها می توانند تاثیر بسیاری بر روی احساسات خانم ها بگذارند و آنها را رمانتیک کنند.

با توجه به تمام این فواید باید گفت که کافئین، مواد قندی، چربی ها و برخی از دیگر ترکیبات موجود در این شکلات ها می توانند برای برخی از خانم ها با شرایط خاص مانند خانم های باردار مضر باشند.

مطلب مرتبط:”ارتباط شکلات تلخ و فشار خون چیست؟”

زیرا مصرف بیش از حد این شکلات ها سبب جذب بیشتر این مواد می شوند و می توانند سبب سقط جنین، نامنظم شدن فشار خون و دیابت بارداری شوند.

گفتنی است به طور عمومی مصرف روزی دو تا سه قطعه از این شکلات می تواند برای هر فردی مناسب باشد و عوارضی برای آنها در پی نداشته باشد. قابل ذکر است آن دسته از زنان که دارای بیماری های خاص هستند باید مقدار مصرف روزانه و میزان تلخی این شکلات ها را از پزشک خود جویا شوند.

کلام آخر در مورد خواص شکلات تلخ برای زنان

همانطور که گفتیم مصرف شکلات تلخ برای بدن هر فردی به خصوص خانم ها بسیار موثر است اما باید میزان مصرف آن متعادل باشد. خواص شکلات تلخ برای زنان فراوان است. حتما سعی کنید از این ماده مفید برای حفظ سلامتی خود استفاده کنید. سالم و سلامت باشید.