آجیل خواص و مزایای شگفت انگیز زیادی دارد که به طور کلی برای سلامت بدن مفید است. از جمله مزیت های بی نظیر این مواد مغذی و مقوی می توان به تقویت پوست و مو اشاره کرد. مطالعات زیادی در مورد خواص آجیل برای پوست انجام شده است. به همین جهت به جای استفاده از انواع داروها و عوارض ناشی از آن، می توانید انواع مغزها را روزانه و به طور مرتب مورد مصرف قرار دهید. چرا که بدین ترتیب می توانید هم از خوردن انواع آجیل لذت ببرید و هم از خواص آن بهره مند شوید.

آجیل برای پوست و مو

مصرف مواد مغذی مناسب بسیار مهم است، زیرا اغلب اوقات حفظ یک رژیم غذایی سالم برای داشتن اعتماد به نفس و احساس بهتر در زندگی روزمره مفید است. در حالی که رژیم‌های غذایی مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند از آنها برای دریافت مواد مغذی روزانه خود استفاده کنند، اغلب یک نوع مواد غذایی وجود دارد که به طور معمول فراموش می‌شود. سوالی که در اینجا به ذهن می‌رسد، این است که کدام مواد غذایی را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟ آجیل‌ بهترین مکمل غذایی است که می‌توانید برای مراقبت پوست و مو خود استفاده کنید. آجیل‌ها در واقع فواید مختلفی دارند که می‌توانند به شما در حفظ پوست و مو کمک کنند.

برای کمک به شما در کشف مزایای مختلفی که می‌توانید از خوردن آجیل بیشتر به دست آورید، لیستی از ۸ مزیت شگفت‌انگیز آجیل برای پوست و مو ایجاد کرده‌ایم. آجیل از ریزش مو جلوگیری می‌کند. آجیل حاوی سلنیوم است که بخش اصلی حفظ سلامتی موهای شما را تأمین می‌کند. با خوردن مرتب آن‌ها، می‌توانید موهای خود را قوی‌تر کنید و از ریزش آن در آینده جلوگیری کنید. آجیل‌ها مانع بروز آکنه پوست می‌شود. به طور حتم خواص آجیل برای پوست برای همگان مشخص است. به همین دلیل مصرف آن به همه سفارش شده است. در ادامه خواص هریک از این آجیل ها را جداگانه بررسی می کنیم.

پسته

پسته آکنه را کاهش می‌دهدپسته با وارد کردن آنتی اکسیدان‌ها به سیستم بدن می‌تواند به کاهش آکنه کمک کند که متعاقباً بر قند خون نیز تأثیر می‌گذارد. قند خون به چرخه آندروژن کمک می‌کند تا از طریق سیستم بدن عبور کند و احتمال ابتلا به آکنه را کاهش می‌دهد. فواید پسته یکی از خواص آجیل برای پوست است که باعث کاهش آکنه و در نهایت از بین رفتن آن می‌شود.

فندق

فندق از پیری پوست جلوگیری می‌کند. بسیاری از افراد از لوسیون‌ها و محصولات پوستی استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که صورت آن‌ها با چروک از بین نمی‌رود. فندق بخش‌های زیادی از ویتامین‌های E، A، C را به بدن شما وارد می‌کند، همه این ویتامین‌ها به کاهش چین و چروک پوست کمک می‌کند.

یکی دیگر از مزایای فندق این است که دارای فلاوانوئیدهای است که با استفاده از این ماده و آنتی اکسیدان موجود در آن به طور هم زمان، بدن می‌تواند راهی برای سلول‌های جدید ایجاد کند و ظاهری جوان‌تر به پوست شما ببخشد.

بادام

بادام مصداق اصلی مفید بودن آجیل برای پوست است. سلامتی پوست به وسیله انواع بادام امری حتمی است. این مغز دارای مقدار زیادی ویتامین E است که برای بدن بسیار مهم هست. ویتامین E باعث جریان پیدا کردن رگ‌های خونی می‌شود و باعث از بین رفتن لکه‌های تیره و آکنه می‌شود. با دانستن خواص آجیل برای پوست می‌توانید به سلامت آن دست یابید.

بادام درختی؛ می تواند بهترین آجیل برای تقویت و سلامتی پوست و موی شما باشد. چرا که سرشار از مواد مغذی و مقوی است. ضمن اینکه استفاده از این ماده مغذی می تواند به عنوان یک آبرسان عمل کرده و چین و چروک های شما را از بین ببرد. بنابراین می توانید به مقابله با پیری پرداخته و جوانی را برای خود به ارمغان آورید.

بادام هندی نیز برای سلامتی پوست و مو مفید می باشد. استفاده از این ماده مغذی نیز سبب درخشش پوست شما می شود. جوش و آکنه های شما را از بین می برد و سلول های پوست شما را ترمیم می کند. چرا که خاصیت ارتجاعی یا انعطاف پذیری دارد. ضمن اینکه بادام هندی برای تقویت مو نیز مفید است.

 

خواص آجیل برای مو

گردو

گردو باعث کاهش التهاب می‌شود. گردو دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که در کاهش التهاب بدن کمک می‌کند. همچنین گردو می‌تواند به بهبود مفاصل کمک کند. اگر گیاهخوار هستید و نمی‌توانید ماهی بخورید کافی است گردو مصرف کنید، زیرا تمام خواصی که در ماهی وجود دارد در گردو نیز یافت می‌شود.

بهترین آجیل برای تقویت پوست و مو

همانطور که گفتیم، آجیل بهترین گزینه برای تقویت پوست و مو است. در ادامه با ۸ نوع از بهترین آجیل ها برای سلامت پوست و مو آشنا خواهیم شد:

  • گردو به عنوان برطرف کننده چین و چروک پوست صورت
  • بادام زمینی به عنوان پیشگیری از ریزش مو
  • فندق و روغن آن به منظور جوان تر ساختن افراد
  • تخمه کدو به منظور جلوگیری از ریزش مو و تقویت ریشه های آن. همچنین به عنوان ضد شوره قوی عمل می کند.
  • تخمه آفتابگردان برای سلامتی پوست بسیار مفید بوده و دشمن پیری است.
  • بادام هندی می تواند آسیب های ناشی از آکنه را در پوست صورت از بین ببرد.
  • پسته نیز سبب کاهش آکنه در صورت می شود و برای پوست و مو بسیار مفید می باشد.
  • آجیل برزیلی می تواند سلامتی موهای شما را تضمین کند همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند.

پس به طور کلی آجیل برای سلامتی پوست و مو مفید است.

حسن ختام

در این مبحث اشاره کردیم که آجیل برای پوست چقدر می تواند مفید باشد. در حالیکه خواص آجیل به عنوان یک ماده مغذی تنها به سلامتی پوست و مو محدود نمی شود. برای بهره مندی از این خواص و ویتامین ها حتما آجیل و مغزها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.