در دنیای امروز هر نوع تنقلات مغذی به روش های متفاوت و با ترکیبات مختلف تولید می شود. خوراکی هایی که سرشار از مواد انرژی زا و تقویت کننده می باشند. ما در این مقاله قصد داریم به یکی از این مواد خوراکی انرژی زا به نام گرانولا بپردازیم. خوراکی که دارای انواع مشخصی است و می تواند دارای فواید زیادی نیز باشد.

درباره گرانولا

این خوراکی خوشمزه و مورد علاقه کودکان می تواند در هر زمانی مورد استفاده افراد قرار گیرد. اما عموم مردم از آن در وعده های صبحانه و یا میان وعده هایی مانند عصرانه استفاده می کنند تا از انرژی نهفته شده در آن بهره مند شوند.

گرانولا یک نوع خوراکی مقوی از دسته تنقلات و مغزها می باشد که تمام سنین از خوردن آن لذت می برند. این ماده مغذی از مغزهایی مانند بادام، گردو، فندق و از مواد مغذی و تقویتی مانند عسل، کشمش، خرما و همچنین مواد دیگری همچون جو دو سر، تخم کتان و دیگر افزودنی هایی که می تواند طعم آن را لذت بخش تر کند، تشکیل شده است.

قابل ذکر است که این خوراکی خوشمزه دارای انواع مختلفی شامل نوع دارچینی و تنقلاتی، رژیمی، عسلی و شیرینی، کنجدی و … می باشد . هر کدام با ذائقه خیلی از افراد متفاوت، متناسب می باشند.

گفتنی است که افراد در هنگام مصرف این خوراکی به عنوان میان وعده می توانند همراه آن از میوه های مختلف مانند موز و سیب نیز بهره بگیرند. افراد هنگامی که به عنوان صبحانه از آن استفاده می کنند، می توانند همراه آن از لبنیاتی مانند ماست و شیر استفاده کنند تا ارزش غذایی آن را تکمیل شود.

خوراکی خوشمزه گرانولا

ترکیبات گرانولا

این ماده خوراکی دارای مقدار زیادی از املاح معدنی، ویتامین ها، مواد قندی سالم، کربوهیدرات ها، فیبر و … می باشد که هر کدام با درصدهای مختلفی در تهیه این خوراکی استفاده شده اند.

در این ماده غذایی به دلیل ترکیبات موجود در آن مقدار زیادی کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم، فسفر، منگنز، آهن و انواع ویتامین ها نیز یافت می شود.

ماده معدنی پتاسیم موجود در این خوراکی، فشار خون را پایین می آورد. به همین دلیل افرادی که دارای فشار خون بالا هستند، می توانند در وعده های مختلف غذایی از آن استفاده کنند.

قابل ذکر است که فیبر موجود در این ماده غذایی سبب لاغری، کاهش وزن و احساس سیری بلند مدت، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، عملکرد کبد و کلیه ها، جلوگیری از یبوست، بهبود دهنده عملکرد قلب و بهبود روند اکسیژن رسانی و … می شود.

خرید تنقلات

گرانولا بیشتر مورد استفاده چه کسانی قرار می گیرد؟

این نوع خوراکی تقویت کننده، انرژی زا، کاهش دهنده وزن و … می تواند مورد استفاده بسیاری از ورزشکاران رشته ها مختلف و افراد در سنین مختلف و با شرایط متفاوت قرار گیرد.

این ماده مغذی می تواند توسط تمام افراد از خردسال تا سالمند مصرف شود. در این میان طیف وسیعی از ورزشکاران در رشته های مختلف، مانند دونده ها، کوهنوردان و … از آن استفاده می کنند.

همچنین کسانی که مسافت های طولانی را می پیمایند و نمی توانند خوراکی های زیادی را با خود به همراه داشته باشند و در عین حال نیاز به انرژی بالایی نیز دارند، می توانند با توجه به ذائقه خود از انواع این ماده مغذی استفاده کنند.

ناگفته نماند که چون درصد کربوهیدرات موجود در این خوراکی زیاد می باشد می تواند به خوبی سبب سوخت رسانی به ورزشکاران شود.

 

خوراکی گرانولا

گرانولا را از کجا تهیه کنیم؟

امروزه بازار خرید و فروش اینترنتی و غیر اینترنتی در مورد تمام محصولات غذایی و غیر غذایی در تمام کشورها داغ است. خیلی از افراد می توانند از طریق سایت های مختلف اینترنتی ، کمیاب ترین محصولات مورد نیاز خود را با قیمت های مناسب تهیه کنند.

ماده خوراکی گرانولا نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و در اکثر فروشگاه های بزرگ و یا کوچک مواد غذایی موجود در شهرهای مختلف کشور یافت می شود. در بیشتر موارد، این خوراکی به صورت تکه های شکلاتی و یا شیرینی های ریز گرانولا به فروش می رسد و تمام مردم می توانند به آسانی آن را تهیه کنند. البته ناگفته نماند که عموما این خوراکی انرژی زا به صورت آماده و در بسته های مختلف با اندازه های متفاوت در بازار عرضه می شود.

افراد در هنگام خرید این محصول از سایت ها و فروشگاه های اینترنتی و یا غیر اینترنتی ابتدا باید از سلامت آن مطمئن شوند و نسبت به مطالعه برچسب محصول اقدام کنند. میزان کربوهیدرات، فیبر، املاح معدنی و دیگر ترکیبات این ماده مغذی باید دارای مقدار مشخصی باشد.

قابل ذکر است که قند استفاده شده در ساخت این ماده غذایی باید از مواد طبیعی باشد زیرا استفاده از قندهای غیر طبیعی ممکن است، استفاده از آن را برای بیماران دیابتی سخت کند و عوارض بدی به همراه داشته باشد.

همچنین مصرف کنندگان باید میزان و نوع روغن استفاده شده در تهیه این ماده غذایی را مورد بررسی قرار دهند. زیرا روغن ترانس و برخی از روغن های دیگر می تواند به بیماران قلبی آسیب وارد کند. قابل ذکر است که قیمت این ماده غذایی بسیار مقرون به صرفه می باشد و افراد می توانند با خرید آن از ارزش غذایی فوق العاده و لذت خوردن آن بهره مند شوند.

از آنچه گفته شد نتیجه می گیریم که گرانولا نوعی ماده غذایی است که در ترکیبات آن بیشتر از مواد مغذی استفاده شده است و از عوارض کمی برخوردار است. این خوراکی خوشمزه می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد. از همراهی شما سپاسگزاریم!