مهمترین خواص چای ماسالا برای قاعدگی شامل موارد مختلفی می شود. در این مطلب با چند مورد از خواص ارزشمند چای ماسالا برای قاعدگی آشنا خواهید شد.

مهمترین خواص چای ماسالا برای قاعدگی

چای ماسالا اعصاب و عضلات را آرام کرده و گرفتگی ‌های عضلانی ناشی از قاعدگی را از بین می برد. ادویه های موجود در ترکیبات چای ماسالا از خواص ضدالتهابی برخوردارند. این ادویه ها می توانند درد را به میزان قابل توجهی کم کنند. همچنین در ادامه به سایر خواص چای ماسالا به صورت موردی اشاره می کنیم.

به کمک مهمترین خواص چای ماسالا برای قاعدگی می توان دردها و ناراحتی هایی را که خانم ها در این دوران تجربه می کنند از بین برد. مصرف این چای پرخاصیت قبل از قاعدگی به ویژه برای آن دسته از زنانی که با سندرم پیش از قاعدگی شدید درگیرند بسیار سودمند است.

چای ماسالا و خاصیت انرژی بخشی

یکی از فواید چای ماسالا خاصیت انرژی بخشی آن است. کافئین موجود در چای ماسالا به ایجاد انرژی در بدن کمک می کند. علاوه بر این چای ماسالا حاوی عصاره تانن است. عصاره تانن قادر است دوران قاعدگی را تنظیم کند. بنابراین خانم ها با مصرف چای ماسالا می توانند زمان دوران قاعدگی خود را تنظیم کرده و انرژی تحلیل یافته را مجددا به دست آورند.

هضم سریع غذا  با چای ماسالا

سرعت بخشیدن به هضم غذا نیز یکی از فواید چای ماسالا برای قاعدگی است. غذاهای دیرهضم باعث افزایش سندرم پیش از قاعدگی می شوند. بنابراین در دوران قاعدگی باید توجه زیادی به تغذیه داشت. میخک و زنجبیل با افزایش اسید معده و بزاق دهان به هضم سریع تر غذا و در نتیجه کاهش سندرم پیش از قاعدگی کمک می کنند.

چای ماسالا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

افزایش ایمنی بدن یکی دیگر از مهمترین خواص چای ماسالا برای قاعدگی است. عوامل مختلفی در دوران قاعدگی باعث تضعیف سیستم ایمنی می شود. دارچین و زنجبیل موجود در چای ماسالا می توانند ایمنی بدن را ارتقا دهند.

خاصیت ضدالتهابی چای ماسالا

برای تهیه چای ماسالا از ادویه های گوناگون از جمله زنجبیل و میخک استفاده می شود. این ادویه ها خاصیت ضدالتهابی دارند. به همین دلیل نوشیدن چای ماسالا برای کاهش التهابات و دردهای دوران قاعدگی مفید است.

مقاله مرتبط: آیا مصرف چای ماسالا در بارداری مفید است؟

کنترل قند خون به کمک چای ماسالا

خانم هایی که قند خون بالایی دارند یا به دیابت دچارند ممکن است در دوران قاعدگی با افزایش قند خون مواجه شوند. به این دسته از افراد توصیه می ‌شود برای مقابله با قند خون بالا از چای ماسالا استفاده کنند. میخک یکی از مواد اولیه ای است که در ترکیبات چای ماسالا به کار می رود. عصاره میخک می تواند میزان انسولین را در بدن کنترل کرده و در کنترل قند خون موثر واقع شود.

نتیجه گیری

خواص چای ماسالا برای قاعدگی بسیار مفید است. دوران قاعدگی باعث ایجاد تغییراتی در بدن زنان شده و مشکلاتی مثل احساس درد، گرفتگی عضلات، بی حالی، کسالت و… را برای آنها به همراه دارد. چای ماسالا با بهره گیری از وجود ادویه‌ های پرخاصیتی همچون میخک و زنجبیل در رفع ناراحتی ها و مشکلات ناشی از قاعدگی موثر است.