شما که علاقه مند به چای ماسالا هستید، آیا می دانید مقدار مصرف چای ماسالا در روز چقدر است؟ چای ماسالا دارای ترکیبات مختلفی از گیاهان است که هر کدام دارای فوایدی می باشند. در عین حال استفاده بیش از حد از این چای می تواند مشکل ساز باشد. به همین دلیل باید میزان مصرف آن را از حد تعادل خارج نکرد. در این مطلب ما در مورد مقدار مصرف چای ماسالا در روز صحبت می کنیم.

مقدار مصرف چای ماسالا در روز بطور کلی

این چای هندی از ترکیب ادویه های متفاوت گیاهی و طبیعی تهیه می شود. هر کدام از این ترکیبات می توانند در کنار مزایای فراوان، برای برخی از افراد عوارضی نیز به همراه داشته باشند.

به طور کلی، در مصرف هر غذا و یا نوشیدنی باید جنبه تعادل را رعایت کرد. این نوشیدنی هندی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

به همین دلیل تمام افراد با هر شرایطی می توانند روزانه حدود سه فنجان از این چای را به صورت خالص و یا با اضافه کردن مقداری ماده شیرین کننده مانند شکر به آن مصرف کنند. این میزان مصرف در حد تعادل می باشد و هیچگونه عوارضی برای آنها به همراه نخواهد داشت.

تعیین مقدار مصرف چای ماسالا با توجه به ترکیبات آن

یکی از ترکیباتی که در این چای به فراوانی وجود دارد و می تواند میزان مصرف این نوشیدنی هندی را در طول روز مشخص کند، چای سیاه است. چای سیاه دارای مقدار زیادی کافئین می باشد که مصرف به اندازه آن می تواند سبب رفع خستگی شود. اما مصرف بیش از اندازه آن سبب بی خوابی و فقر آهن در بدن افراد می شود.

دارچین و فلفل نیز از دیگر ترکیبات چای ماسالا می باشند که می توانند تشدید کننده آلرژی ها و حساسیت های متفاوت در افراد مختلف شوند.

لیوانی چای ماسالا در میان برگها

افرادی که دارای حساسیت هستند و یا زمینه ابتلا به آن را دارند، بهتر است قبل از استفاده، میزان مصرف روزانه این نوشیدنی را از پزشک خود جویا شوند. همچنین مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند که این نوشیدنی دارای طبعی گرم و خشک است. به همین دلیل افرادی که دارای طبعی گرم هستند، باید دقت کنند که مصرف بیش از اندازه این نوشیدنی سبب بالا رفتن حرارت و دمای بدن آنها و در نتیجه بی حالی آنها در طول روز می شود.

مطلب پیشنهادی: “چه زمانی چای ماسالا بخوریم؟

نکته مهم درباره میزان مصرف چای ماسالا

این چای نیز مانند بسیاری از انواع چای های دیگر می تواند برای رفع خستگی و ایجاد حس آرامش در موقعیت های خاص مورد استفاده قرار گیرد؛ با این حال افراد باید توجه داشته باشند که خود آنها بهتر از هر فرد دیگری می توانند میزان مصرف هر نوشیدنی سرد و گرمی را تعیین کنند. این افراد با توجه به علاقه مندی ها، نوع بیماری ها و داروهای مصرفی خود می توانند میزان مصرف این چای را تعیین کنند.

در ضمن افراد می توانند برای حفظ سلامتی خود، مواد اولیه این چای را در خانه تهیه کنند. سپس مقدار مواد خطرناک برای سلامتی خود را کم و یا زیاد کنند تا بدین صورت بتوانند میزان مصرف چای در شبانه روز را نیز بالا ببرند.

در این مطلب درباره مقدار مصرف چای ماسالا در روز صحبت کردیم. امیدواریم با توجه به این اطلاعات، در حفظ سلامتی خود بکوشید. سالم و شاداب باشید!