زعفران یکی از ادویه های بسیار خوش طعم و جذاب ایرانی است. از عصاره این ماده غذایی، فرآورده های زیادی تولید می شود. برای مثال ژله زعفران یکی از مهم ترین فراورده ها و جذاب ترین گزینه ها برای یک دسر متفاوت است. این نوع دسر در سال های اخیر به لیست فرآورده های زعفران افزوده شده است.

فواید ژله زعفران

 ژله زعفران تمامی فواید گیاه دارویی زعفران را داراست. ما در مطالب گذشته به تفصیل در مورد زعفران صحبت کردیم. اما اگر بخواهیم در مورد فواید زعفران به صورت خلاصه صحبت کنیم، میتوان مطالب زیر را بیان کرد.

زعفران یکی از  شادی آورهای بسیار حرفه ای در طب سنتی است. وقتی این عصاره در ژله زعفران بکار برده می شود، خاصیت بهبود استخوان ها و استخوان سازی آن افزایش پیدا می کند.

برای بهبود شرایط جسمانی بیماران نیز از این دارو استفاده می شود. زمانی که دوره نقاهت پس از بیماری را گذرانده اید، نیاز به تقویت بدن خود دارید. زعفران شرایط جسمانی بیماران را بهبود بخشیده و یک انرژی زای قوی است. همچنین میتوان این خوراکی را دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن دانست. ژله زعفران برای بهره بردن از تمامی این فواید انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

طرز تهیه ژله ژلاتین زعفران

نمونه ساده ای از این نوع ژله را در ادامه به شما آموزش می دهیم.

برای درست کردن دسر خوش طعم ژله زعفران، میتوانید پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و روی شعله آن را مخلوط کنید. پس از غلیظ شدن بن ماری باید شیر و شکر و زعفران را بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. از گلاب و وانیل نیز میتوان برای خوش طعم شدن آن استفاده کنید.

برای این دسر به ۲ ق غ پودر ژلاتین و ۳ پیمانه شیر به همراه ۱ پیمانه شکر و نصف بسته خامه نیاز دارید. زعفران و گلاب و وانیل نیز به میزان لازم برای تهیه آن باید مورد استفاده قرار گیرند.

انواع دسرها با ژله زعفران

در اینجا در مورد انواع دسرها با ژله زعفران صحبت می کنیم:

فرنی خامه ای زعفرانی

این دسر بسیار محبوب بوده و به سادگی با ژله زعفران میتوان آن را تهیه کرد. در بالا طرز تهیه ژله ژلاتین زعفران را  بیان کردیم. در ابتدا این ژله را آماده کرده و در یخچال قرار دهید. سپس شیر را روی شعله هم بزنید تا حالت غلیظی به خود بگیرد. دو ساعت پس از این کار و قرار دادن فرنی در یخچال، حالا باید آن را مجدد بر روی شعله ملایم قرار دهید تا به اندازه ماست غلیظ شود. پس از خنک شدن این فرنی میتوانید آن را با خامه تزیین کنید.

حال ژله زعفران را به شکل مکعب بریده و بر روی این فرنی خوش طعم قرار دهید.

مواد اولیه این دسر نیز به شرح زیر است:

۳۰ گرم ژلاتین، زعفران به میزان لازم و شکر نصف پیمانه، شیر ۴ پیمانه و خامه دو ق سوپخوری، آرد برنج و نشاسته ذرت نیز به ترتیب یک پیمانه و دو قاشق سوپ خوری، دو پیمانه آب.

مطلب مرتبط:”کاربرد زعفران چیست؟”

ژله زعفران ساده

 میتوان این ژله را به صورت ساده نیز مورد استفاده قرار داد. حتی تهیه کردن آن به سبک ساده میتواند برای بچه ها بسیار جذاب باشد.

همانطور که گفتیم ژله زعفران یکی از جذاب ترین دسرهای امروزی است. این ژله را میتوان برای هر گروه سنی مورد استفاده قرار داد.