برای آماده کردن یک شیرینی خوشمزه و پرطرفدار در منزل کافیست طرز تهیه پشمک خانگی را یاد بگیرید. تهیه تنقلات خانگی کار چندان سختی نیست. البته بعد از چند بار درست کردن می توانید در آن مهارت کسب کنید. پشمک خانگی در طعم های مختلفی از جمله زعفرانی، کاکائویی و… در منزل قابل تهیه است.

مراحل تهیه پشمک خانگی

برای تهیه پشمک در خانه به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت:

  • آرد: ۱ و نیم لیوان
  • آب: نصف لیوان
  • کره: ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۱ لیوان
  • وانیل یا پودر هل: نوک قاشق چایخوری
  • آب لیموترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری

با توجه به طرز تهیه پشمک خانگی باید مراحل زیر را برای تهیه این شیرینی طی کنید:

مرحله ۱

در مرحله اول از روش تهیه پشمک در خانه ابتدا آب و شکر را در قابلمه ای بریزید. بعد ظرف را روی شعله ملایم اجاق گاز بگذارید. شکر باید در آب حل شود. همین که آب داخل قابلمه به جوش آمد آب لیموترش را به آن اضافه کنید.

مرحله ۲

در این مرحله از طرز تهیه پشمک خانگی باید اجازه دهید تا شیره شما برای ۳۰ الی ۴۵ دقیقه روی شعله ملایم اجاق گاز جوش زده و قوام بیاید. بعد از گذشت نیم ساعت قوام آن را تست کنید. برای تست کردن قوام شیره کافیست مقداری از آن را برداشته و در آب سرد بریزید.

مرحله ۳

اگر شیره ای که داخل آب سرد ریخته اید حل نشود به معنی آن است که شیره آماده شده است. آرد را همراه با وانیل یا پودر هل داخل ماهیتابه مناسبی بریزید. بعد ظرف را روی شعله ملایم اجاق گاز گذاشته و موادتان را ۱۰ دقیقه تفت دهید تا آرد دیگر بوی خامی ندهد.

پشمک خانگی خوشمزه

مرحله ۴

با توجه به روش تهیه پشمک در خانه باید مواظب باشید که رنگ آرد شما به هیچ عنوان عوض نشود. کره را داخل آرد بریزید و مواد را هم بزنید تا آرد به شکل گلوله گلوله دربیاید. در ادامه مخلوط آرد را در الک مناسبی ریخته و آن را الک کنید تا حالت یکدست و صافی به خود بگیرد..

مرحله ۵

مخلوط آرد را در یک سینی بریزید و مهلت دهید که به طور کامل خنک شود. بعد داخل یک ماهیتابه را به کمک کره چرب کرده و سپس آن را روی ظرفی که داخلش یخ ریخته اید بگذارید.

مرحله ۶

در این مرحله از روش تهیه پشمک در خانه شیره را در ماهیتابه ریخته و آن را از اطراف هم بزنید تا داخل ظرف جمع شود. شیره را با دست چرب به شکل گرد درآورید. بعد از وسط به شکل حلقه ای بازش کنید و داخل سینی آرد بگذارید.

مرحله ۷

در مرحله آخر طرز تهیه پشمک خانگی ابتدا روی شیره آرد بریزید. در ادامه شیره شما باید به شکل عدد ۸ انگلیسی باز و بسته شود تا بافت آن باز و نهایتا پشمک خانگی آماده گردد. بعد می توانید پشمک را در ظرف مورد نظرتان گذاشته و سرو کنید.

نتیجه گیری

پشمک خانگی خوراکی بسیار لذیذ و پرطرفداری است که در طعم های مختلف در منزل تهیه می شود. این شیرینی به مواد اولیه زیادی نیاز نداشته و با کمی دقت و حوصله در منزل قابل تهیه است.