یک دقیقه بیشتر همان دلیلی است که شب یلدا نسبت به شب‎های دیگر متفاوت شده باشد. شب یلدا یک پیام مهم با خودش دارد. برای اینکه برای همیشه ماندگار شویم، نیازی به کارهای عجیب و غریب نداریم. فقط کافی است یک قدم بیشتر از حالت عادی خود باشیم. خوب به نظر شما چطور این قدم را برداریم؟

بررسی‎ها نشان می‎دهد، انسان‎ها در سنین بالا حسرت بعضی نداشته‎ها را در زندگی‎شان می‎خورند. برخی دوست داشتند، پول بیشتری به دست آورند، برخی حسرت تحصیل بیشتر را می‎خورند و برخی نیز حسرت مسافرت‎های نرفته. اما یک حسرت در تمام انسان‎ها مشترک است. انسان‎ها حسرت می‎خورند چرا تا می‎توانسته‎اند عزیزانشان را در گذشته ندیده‎اند. آن‎ها در سنین بالا متوجه می‎شوند، چقدر زود بچه‎هایشان بزرگ شده‎اند و اصلا فرصت نکرده‎اند هیچگاه به بزرگ شدن آن‎ها دقت کنند. افراد متوجه می‎شوند فرصت‎های دیدن بیشتر پدر و مادرشان را از دست داده‎اند.

پس مهم است که بدانیم در این روزهای پر دغدغه و شلوغ، بهانه‎هایی مانند یلدا چه اتفاق مبارکی برایمان است. شب یلدا از هر نظر فرصتی مغتنم برای ما حساب می‎شود. اولا، به خانه بزرگان فامیل می‎رویم. دوما، افراد فامیل شروع می‎کنند خاطره‎هایی را برای یکدیگر تعریف کردن که هیچگاه در فرصت‎های روزمره به آن نپرداخته‎اند.

به نظر شما چرا در رسم و رسوم ما همیشه عزت و احترام زیادی برای مهمان و برگزاری مهمانی قائل شده‎اند؟ آیا با خودتان فکر کرده‎اید که چرا همیشه پدربزرگ و مادربزرگ‎ها بهترین سفره‎ای که می‎توانسته‎اند را برای ما چیده‎اند؟ و یا اینکه چرا ما ترجیح می‎دهیم بهترین پذیرایی را برای مهمانان عزیزمان انجام دهیم؟

شاید اولین جوابی که به ذهنتان برسد، این است که چه لذتی بالاتر از پذیرایی از کسانی که دوستشان داریم. اما آیا با خودتان فکر کرده‎اید که چرا ما خودمان را از نظر هزینه‎ای و آماده سازی به زحمت می‎اندازیم؟ شاید بعضی‎ها با توجه به شرایط اقتصادی موجود با خودشان فکر کرده باشند که برگزار نکردن مهمانی شب یلدا و پس انداز پول برایشان بهتر باشد. برای این افراد بررسی‎های انجام داده‎ایم تا بتوانیم بهترین پیشنهاد را به آن‎ها بدهیم.

در ابتدا بیایید یکی از مهمترین آزمایش‎های روانشناسی سال‎های اخیر را بررسی کنیم. در آزمایشی به دنبال آن بوده‎اند تا بررسی کنند مردم در چه حالتی شادی بیشتری را تجربه می‎کنند؟ مردم را به ۲ گروه دسته بندی کردند. به گروه اول مبلغی پول پرداخت کرده‎اند و از آن‎ها خواسته‎اند این پول را برای خودشان هزینه کنند و به گروه دوم گفته‎اند پول را برای دیگران خرج کنند. بعد از گذشت چند روز از افراد سوال‎های در ارتباط با شادی واقعی در آن روزها پرسیده شده است. محققان متوجه شده‎اند افرادی که پول را برای دیگران خرج کرده‎اند با اختلاف معناداری شادی بیشتری در زندگی‎شان تجربه کرده‎اند.

پس پیشنهاد ما این است که در شرایط کنونی فرصت یک شادی واقعی را از خودمان نگیریم. فروشگاه آجیل برادران حسینی به همین منظور در کنار آجیل‎های شب یلدا، کمپین آجیل اقتصادی را نیز به راه انداخته است تا به همه افراد به نوبه خودش در برگزاری یک جشن خاطره انگیز کمک کرده باشد.

در پایان، به شما پیشنهاد می‎کنیم جشن یلدای امسال را متفاوت برگزار کنید. همچنین اگر بتوانید دفتری را از امسال برای ثبت خاطرات آغاز کنید، می‎توانید آن را به تمام افراد خانواده و فامیل در شب یلدا بدهید تا جمله‎ای یادگاری برای شما بنویسند.

این جمله را هم از ما به یادگاری داشته باشید:” بیشتر خوبی کن، تا بیشتر به تو خوبی کنند”