یکی از رایج ترین مشکلات گفتاری در بین کودکان، لکنت زبان است. این بیماری روحی در بین کودکان و بزرگسالان بسیار زیاد وجود دارد. در برخی موارد هیچ کدام یک از روش های مشاوره درمانی و گفتار درمانی سبب بهبود شرایط فرد بیمار نمی شود. در این مواقع استفاده از برخی داروها سبب بهبود شرایط بیمار می شود. رابطه زعفران و لکنت زبان از نظر علمی اثبات شده است. این گیاه اثر بسیار متفاوتی را بر روی مشکل لکنت زبان بر جای می گذارد.

ارتباط زعفران و لکنت زبان در طب سنتی

زمانی که لکنت زبان بر اثر سردی زبان ایجاد شده باشد، زعفران اثر این سردی را از بین می برد. در این حالت شلی زبان از بین رفته و تکلم فرد به سادگی انجام می شود. حتی کودکانی که دیر سخن می گویند نیز میتوانند از این دارو برای درمان تکلم آهسته خود استفاده کنند. برای باز کردن زبان کودکان، زعفران دارویی بسیار کاربردی است.

لازم به ذکر است که لکنت زبان ایجاد شده بر اثر گرمی زیاد، با زعفران درمان نمی شود. برای مطمئن شدن از رابطه زعفران و لکنت زبان، باید از یک پزشک طب سنتی حاذق کمک بگیرید.

مکانیزم اثرگذاری زعفران بر روی لکنت زبان

اولین قدم برای درمان لکنت زبان، تشخیص صحیح علت بیماری است. برای این کار باید به پزشک طب سنتی یا طب پزشکی به صورت حضوری مراجعه شود. در معاینه حضوری علت واقعی مشکل ریشه یابی خواهد شد. در این صورت میتوان از تاثیرگذاری زعفران بر روی لکنت زبان اطمینان حاصل کرد.

گل زعفران و مقداری زعفران

زعفران فقط می تواند سردی زبان را درمان کند. درمان گرمی بیش از اندازه سر، توسط زعفران انجام نمی شود. ممکن است زعفران این مورد را هم تشدید کند. پس تشخیص صحیح علت بیماری اولین قدم است. نباید در این مورد خودسرانه دارویی مصرف شود.

علل روحی بیماری لکنت زبان

لکنت زبان ممکن است بر اثر برخی بیماری های روحی نیز برای فرد ایجاد شود. در این حالت رابطه زعفران و لکنت زبان به صورت درمان بیماری های روحی وجود دارد. زمانی که منشاء اصلی بیماری درمان شود، خود به خود بیماری نیز درمان می شود.

مطلب مرتبط:”چگونه زعفران و میگرن بهم مرتبطند؟”

زعفران شادی آور است و بیشتر ترس ها و افسردگی هایی که سبب بیماری لکنت زبان می شوند را درمان می کند. از این نظر برای این مشکل زعفران بسیار مفید خواهد بود. برخی مشکلات شایع روحی مثل ترس های ناگهانی همگی باعث لکنت زبان می شوند. سردی این مشکلات روحی با زعفران گرم به سادگی برطرف شده و شرایط بیمار پایدارتر خواهد شد.

نتیجه گیری: در این بخش میتوان نتیجه گرفت که رابطه تنگاتنگی بین زعفران و لکنت زبان وجود دارد. در صورتی که از داروهای مخصوص لکنت زبان استفاده کرده اید اما نتیجه نگرفته اید، بهتر است در مدت مشخصی از زعفران استفاده کنید. البته لازم است در ابتدا علت بیماری شما به صورت دقیق مشخص شود.