برای بسیاری از افراد جای سوال است که زعفران را با چی بخوریم و آن را با چه چیزهایی ترکیب کنیم. اگر شما هم به دنبال جواب چنین سوالاتی می گردید کافیست با این مقاله همراه ما باشید. در این فرصت شما را با نحوه دم کردن زعفران و انواع دمنوش های ترکیبی زعفران آشنا خواهیم کرد.

نحوه دم کردن زعفران

برای دم کردن زعفران ابتدا باید آن را در یک هاون مناسب سابید. ساییدن زعفران باعث می شود رنگ و طعم آن به نحوی مطلوب تر و با سرعتی بیشتر آزاد شود. به یاد داشته باشید که سریع ساییدن زعفران و استفاده از هاون فلزی برای انجام این کار باعث سوختن زعفران می شود. بنابراین توصیه می ‌شود برای ساییدن زعفران از هاون های سنگی یا چوبی استفاده کنید و این کار را با سرعت زیاد انجام ندهید.

بعد از آن که زعفران ساییده شد آن را در مقدار مناسبی از آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم بکشد. بهتر است مقدار زعفران شما تقریبا به اندازه ۱ قاشق سوپ خوری یا بیشتر بوده و آب جوش هم از یک سوم لیوان کمتر باشد.

تهیه انواع دمنوش های ترکیبی با زعفران

در پاسخ به این سوال که زعفران را با چی بخوریم باید گفت یکی از راه های مصرف زعفران تهیه انواع دمنوش های ترکیبی با استفاده از آن است. شما می توانید انواع نوشیدنی خوش عطر و طعم زعفرانی را متناسب با ذائقه خود در منزل تهیه و نوش جان کنید.

دمنوش زعفران و چای سیاه

یکی از نوشیدنی هایی که برای بهره مندی از خواص زعفران تهیه می شود دمنوش ترکیبی زعفران و چای سیاه است. دمنوش چای سیاه و زعفران خواص مختلفی از جمله رفع خستگی روزانه، تقویت اعصاب و… دارد.

دمنوش زعفران و نبات

این دمنوش از ترکیب چای، نبات و زعفران تهیه می شود. دمنوش ترکیبی زعفران و نبات یک نوشیدنی با طبع گرم است. بنابراین مصرف آن می ‌تواند سردی بدن را رفع کند. مصرف این نوشیدنی برای مقابله با انواع مشکلات گوارشی مثل دل درد، نفخ و دل پیچه توصیه می شود.

شربت زعفران و گلاب

اگر مایلید از خواص زعفران برای تامین سلامتی بدن بهره ‌مند شوید ترکیب زعفران و گلاب پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. این شربت خوشمزه از ترکیب گلاب، زعفران و عسل به دست می ‌آید. شربت زعفران و گلاب یک نوشیدنی ضدنفخ و نشاط آور بوده و حاوی ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین ای، آهن، کلسیم، منیزیم و… است.

دمنوش زعفران و گل گاوزبان

یکی از بهترین دمنوش هایی که در پاسخ به سوال زعفران را با چی بخوریم می توان مصرف کرد دمنوش زعفران و گل گاوزبان می باشد. دمنوش زعفران و گل گاوزبان هم یکی از نوشیدنی های مفیدی است که با دانستن مقدار مجاز مصرف زعفران می توانید در منزل تهیه کنید. مهم ترین فایده مصرف این دمنوش رفع استرس و اضطراب و ایجاد آرامش است.

مقاله مرتبط :” مقدار مصرف زعفران در روز چقدر باید باشد؟ “

نتیجه گیری

زعفران جزو آن دسته از محصولات غذایی است که کاربردهای فراوانی در تهیه انواع غذا، نوشیدنی، دسر و… دارند. در پاسخ به این پرسش که زعفران را با چی بخوریم پیشنهادات زیادی را می توان ارائه داد. تهیه دمنوش های ترکیبی با زعفران یکی از راهکارهایی است که برای بهره مندی از خواص ارزشمند زعفران پیش روی ما قرار دارد.