آیا درباره خوردن چای ماسالا به صورت ناشتا چیزی می دانید؟ چای ماسالا یک دمنوش هندی می باشد که دارای خواص زیادی است. این دمنوش از ترکیب طبیعی چندین ادویه می باشد. در این مطلب درباره خوردن چای ماسالا به صورت ناشتا صحبت می کنیم.

طبع چای ماسالا

چای ماسالا به علت داشتن ادویه های سازنده اش شامل طبعی گرم و خشک می باشد. عطر این چای بی نظیر است و طعمی خوب و تند دارد. چای ماسالا هم به صورت آماده وجود دارد و هم این که خودتان می توانید با تهیه ادویه های آن، چای را درست کنید.

خوردن چای ماسالا به صورت ناشتا

خوردن چای ماسالا به صورت ناشتا مشکلی ندارد. اما از آن جایی که در ترکیبات آن زنجبیل و فلفل قرمز و همچنین فلفل سیاه وجود دارد، ممکن است هنگام ناشتا خوردن چای کمی معده تان اذیت شود. توصیه می شود اگر هم خواستید آن را به صورت ناشتا میل کنید حتما از یک شیرین کننده مانند نبات استفاده کنید. شما می توانید هنگام تهیه این دمنوش فلفل سیاه و فلفل قرمز را از آن حذف کنید و فقط همان زنجبیل را بریزید.

خوردن چای ماسالا در چه زمانی مناسب است؟

معمولا خوردن نوشیدنی ها در هر موقع از روز و در هر حالت مشکلی ایجاد نمی کند. خوردن چای ماسالا به صورت ناشتا هم مشکلی برای شما به وجود نمی آورد. اما هر دمنوش در یک زمانی از روز یا در یک حالتی می تواند بهترین تاثیر خود را بگذارد. در ادامه برخی از بهترین زمان های نوشیدن چای ماسالا را بررسی می کنیم.

فنجان چای ماسالا با قاشقی ادویه در کنارش

نوشیدن چای ماسالا قبل از دوران قاعدگی

از آن جایی که چای ماسالا می تواند یک تسکین دهنده و آرامبخش برای درد عضلات و اعصاب باشد، پس نوشیدن آن قبل از قاعدگی توصیه می شود. به این دلیل که خیلی از خانم ها در این دوران دچار درد های عضلانی و همچنین با تغییرات هورمونی دچار ناآرامی و بی اعصابی می شوند.

نوشیدن چای ماسالا بعد از خوردن غذا

بعد از صرف یک ساعت از غذا با نوشیدن این چای می توانید به هضم بهتر غذا کمک کنید. زیرا این چای دارای طبعی گرم و خشک می باشد. از این رو باعث بهتر شدن گردش خون در معده می شود. هل موجود در چای ماسالا نیز باعث ترشح بیشتر بزاق در دهان می شود. میخک یکی دیگر از ترکیبات این چای می باشد که باعث هضم سریع تر غذا می شود.

نوشیدن چای ماسالا هنگام بالا رفتن قند خون و فشار خون

اگر شما در هنگام اضطراب ها و استرس ها قند خون و فشار خون تان بالا رود می توانید با چای ماسالا آن را پایین آورید. به این صورت که در دو وعده ی صبح و شب به میزان یک فنجان از این چای بنوشید؛ تا فشار و قند خونتان هنگام بالا رفتن تنظیم شود.

مطلب مرتبط:”چای ماسالا را با چه بخوریم؟”

در این مطلب درباره خوردن چای ماسالا به صورت ناشتا صحبت کردیم. امیدواریم بتوانید در جهت حفظ سلامتی خود از این چای به خوبی بهره ببرید. با تشکر از همراهی شما