انواع پاپ کورن و طرز تهیه آن

 

 

خیلی از ما با طرز تهیه ی ذرت بو داده آشنا هستیم؛ فقط کافی است در یک قابلمه مقداری روغن نمک بریزیم و وقتی روغن داغ شد دانه های خام ذرت را به آن اضافه کنیم بعد در قابلمه بر ببندیم و هر چند ثانیه یکبار آن را تکان دهیم.

اما شاید اکثر ما با طرز تهیه پاپ کورن های طعم دار آشنایی نداشته باشیم. در ادمه علاوه بر اینکه با انواع پاپ کورن آشنا می شوید، طرز تهیه ی آن را هم آموزش می دهیم.

 

انواع پاپ کورن و طرز تهیه آن ها:

 

پاپ کورن کره ای

برای تهیه این پاپ کورن در ابتدا باید به جای روغن داخل تابه کره بریزید و وقتی پاپ کورن آماده شد روی پاپ کورن های داغ کره رنده کنید و آن را داخل ظرف دردار قرار بدهید. اگر کره ها کاملا آب نشدند می توانید آن را چند ثانیه داخل فر بگذارید.

 

پاپ کورن لیمویی

 

بعد از اینکه پاپ کورن ها را با روغن و نمک کم درست کردید، مقداری آبلیمو و کره را باهم مخلوط کرده و روی پاپ کورن های داغ بریزید. سپس برای مدت کوتاهی این ترکیب را داخل فر بگذارید تا با جریان هوای گرم پاپ کورن ها بهتر طعم بگیرند.

 

پاپ کورن پنیری

 

این پاپ کورن هم همان طور که از اسمش مشخص است به پنیر نیاز دارد. برای پاپ کورن پنیری باید پنیر پارمزان رنده شده تهیه کنید و بعد از اینکه پاپ کورن هایتان آماده شد فورا روی پاپ کورن های داغ بریزید. به این ترکیب می توانید مقدار پودر سیر هم اضافه کنید در غیر این صورت همان ترکیب قبلی را داخل فر داغ قرار می دهید.

پاپ کورن سرکه ای

بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری سرکه را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

 

پاپ کورن کچاپ

برای تهیه این پاپ کورن نیاز به سس کچاپ یا گوجه ی خشک شده دارید که یا می توانید مقداری گوجه خشک شده از عطاری بخرید یا خودتان کمی گوجه را داخل فر خشک کنید یا می توانید مقداری سس گوجه را آنقدر داخل فر حرارت بدهید تا خشک و پودری شود. (در هوای آزاد هم با درپوش می شود آن را خشک کرد)

بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی (همان که قنادی ها داخل آن شکلات میریزند) بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

از آنجایی که تهیه ی این نوع از انواع ذرت بسیار وقت گیر و زمان بر است شاید خیلی ها وقت کافی برای تهیه ی آن نداشته باشند از این رو می توانید آن را از فروشگاه های معتبری مثل فروشگاه برادران حسینی تهیه کنید.

 

پاپ کورن شکلاتی

این نوع پاپ کورن هم مثل پاپ کون گوجه ای تهیه می شود به این صورت که مقداری پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

نکاتی مهم برای تهیه پاپ کورن

  • برای تهیه پاپ کورن حتما باید از ذرت مرغوب استفاده کنید در غیر این صورت پف نمی کند و پاپ کورنی سفت خواهید داشت.
  • ذرتتان نباید نم دار و مرطوب باشد ، بهتر است ذرت را در جای خشک و خنک نگهدارید.
  • همینطور ذرت نباید خیلی کهنه باشد.
  • برای تهیه ذرت بهتر است سری به عطاری ها و آجیل فروشی هایی بزنید که ذرت را به صورت فله ای می فروشند. معمولا ذرت های بسته بندی مرغوبیت و کیفیت لازم را ندارند. یکی از فروشگاه های معتبر برای تهیه ذرت خام فروشگاه برادران حسینی می باشد.
  • حرارت نباید خیلی کم باشد چون باعث عرق کردن داخل قابلمه می شود و پاپ کورن ها خوب پف نمی کند و خیس می شود.
  • می توانید در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا رطوبت داخل قابلمه بیرون بیاید ولی من این کار را نمی کنم.

در پایان گفتن که اکثر ما شاید وقت و یا حتی حوصله درست کردن تنقلاتی مثل پاپ کورن طعم دار را در خانه نداشته باشیم از این رو می توانید از پاپ کورن های آماده ای استفاده کنید که کیفیت مناسبی دارند. برای این منظور می توانید سری به فروشگاه اینترنتی برادران حسینی بزنید در وقتتان صرفه جویی کنید.