خانم ها دارای دو دوره خاص در زندگی خود می باشند که این دوران با دردهای زیادی همراه است. در این دوران خانم ها دچار اختلالات هورمونی می شوند. دوران قاعدگی و بارداری دورانی هستند که خانم ها می توانند با استفاده از داروهای گیاهی از دردهای خود بکاهند و ما در این مقاله سعی می کنیم به بررسی انواع دمنوش برای خانم ها بپردازیم.

معرفی چندین دمنوش برای خانم ها

خیلی از خانم ها سعی می کنند مشکلات و دردهای دوران قاعدگی و بارداری را با استفاده از داروهای شیمیایی که ممکن است با عوارض زیادی برای قسمت های مختلف بدن همراه باشند، رفع کنند. در صورتی که استفاده از دمنوش های مفید گیاهی می تواند یک راه چاره مناسب برای این دوران باشد.

دمنوش های مفید برای خانم ها در دوران قاعدگی

خانم ها در دوران قاعدگی ممکن است با مشکلاتی همچون دردهای پیش از قاعدگی، تغییرات هورمونی، نامنظم بودن قاعدگی، دردهای زمان قاعدگی و خونریزی های نامتعادل همراه باشند که برای تمام این موارد دمنوش های گیاهی زیادی وجود دارد.

دمنوش گیاه پنج انگشت

این گیاه با نام های دیگری مانند ویتاگنوس، گیاه زنان و … نیز شناخته می شود و می تواند به خوبی ترشح هورمون ها را منظم کند و روال و زمان قاعدگی در زنان را تنظیم نماید و نوعی دمنوش برای خانم ها محسوب شود.

از طرف دیگر دمنوش این گیاه می تواند عفونت های رحمی زنان را از بین ببرد و به کاهش خونریزی در دوران قاعدگی بپردازد.

استفاده از دمنوش اسطوخودوس

این گیاه می تواند از روزها قبل از شروع قاعدگی مورد استفاده خانم ها قرار گیرد. دمنوش این گیاه می تواند به خوبی از نفخ و دردهای شکمی دوران پریودی خانم ها جلوگیری کند و سبب شود استرس ها و بی خوابی های این دوران کاهش یابد.

دمنوش اسطوخودوس

معرفی دمنوش مفید بابونه

این دمنوش نوعی دمنوش کاهش دهنده دردها و آرامش بخش است که می تواند به بسیاری از خانم ها در دوران قبل و شروع قاعدگی کمک کند. گفتنی است خانم ها می توانند حدود یک هفته قبل از زمان تخمینی شروع قاعدگی از این دمنوش به مقدار مشخص و در حد کافی استفاده کنند.

دارچین نوعی دمنوش برای خانم ها

افرادی که زمان قاعدگی آنها منظم است، می توانند از روزهای قبل از شروع پریودی از این دمنوش استفاده کنند تا دردهای شکمی آنها کم شود و خونریزی آنها متعادل گردد.

معرفی دمنوش زعفران برای خانم ها

زعفران یک گیاه قاعده آور است و می تواند خیلی زود سبب شروع دوران قاعدگی شود. افراد برای تهیه این دمنوش گیاهی می توانند آن را آسیاب کنند و با کمی آب روی کتری دم کنند.

دمنوش زنجبیل برای خانم ها

زنجبیل بنا بر طبیعتی که دارد، می تواند به خوبی دردها و حالت تهوع های دوران پریودی را کاهش دهد. اما خانم ها باید دقت کنند که در مصرف آن زیاده روی نکنند چون مصرف بیش از حد آن سبب سوزش معده می گردد.

خرید دمنوش

معرفی دمنوش مفید گل گاوزبان

گل گاوزبان گیاهی نام آشنا به عنوان دمنوش برای خانم ها می باشد، خانم های زیادی قبل از شروع دوران قاعدگی دچار استرس و ضعف اعصاب می شوند که دم کرده گل گاوزبان می تواند سبب آرامش آنها شود. علاوه بر این، گل گاوزبان می تواند دردهای شکمی را نیز کم کند و سبب سریع تر شدن روند دفع لخته های خون از رحم خانم ها شود.

دمنوش زیره مناسب برای خانم ها

گیاه زیره خاصیت ضد نفخ دارد و به همین دلیل می تواند دردهای شکمی دوران قاعدگی را از بین ببرد. همچنین دم کرده این گیاه می تواند خونریزی خانم هایی که دردهای این دوران را تحمل می کنند، زیاد کند.

استفاده از دمنوش آویشن برای دوران قاعدگی

دمنوش گیاه آویشن نیز مورد توجه بسیاری از افراد در بیماری های مختلف می باشد. با این حال گیاه آویشن نوعی دمنوش برای خانم ها محسوب می شود که می تواند در دوران قبل و حین قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد. این دمنوش می تواند اختلالات قاعدگی را برطرف کند و سبب ایجاد آرامش و تسکین دردهای خانم ها شود.

تاثیر دمنوش مریم گلی و گشنیز در رفع خونریزی های شدید

گاهی اوقات خانم ها در این دوران دچار خونریزی های شدید می شوند و همین عامل سبب از بین رفتن آرامش، اضطراب و ضعف اعصاب در آنها می گردد و علاوه بر این سرگیجه های مکرر نیز می تواند دامن آنها را بگیرد.

این خانم ها با استفاده از دمنوش گیاه مریم گلی و تخم گشنیز می توانند این مشکلات را رفع کنند و برای بهتر شدن طعم آن از مقداری عسل نیز استفاده کنند.

معرفی انواع دمنوش برای خانم ها در دوران بارداری

دوران بارداری دورانی است که مادران تمام دردهای خود را فراموش می کنند و از مصرف هر گونه دارویی پرهیز می کنند تا برای فرزندشان مشکلی پیش نیاید. به همین دلیل در این دوران است که آنها می توانند با استفاده از دمنوش های مفید و بدون عوارض مشکلات خود را رفع کنند.

استفاده از دمنوش نعناع فلفلی برای دوران اولیه بارداری

خیلی از خانم ها در سه ماهه اول بارداری دارای حالت تهوع های مکرر می شوند. این دمنوش برای خانم ها می تواند به تسکین ماهیچه های معده و رفع حالت تهوع های آنها بپردازد.

دمنوش نعنا فلفلی

دمنوش بابونه برای خانم های باردار

این دمنوش گیاهی دارای مقداری زیادی کلسیم و منیزیم می باشد و می تواند التهابات و بی خوابی های این دوران را از بین ببرد.

استفاده از دمنوش به لیمو در دوران بارداری

دمنوش به لیمو یکی از دمنوش های مفید برای تمام افراد در هر شرایطی می باشد. اما زنان باردار می توانند با استفاده از این دمنوش فشار خون خود را کاهش دهند. البته باید مصرف این دمنوش در حد تعادل صورت گیرد.

معرفی دمنوش تمشک به عنوان دمنوش برای خانم ها

خانم های باردار باید دمنوش ها را در زمان معینی استفاده کنند. به طور مثال آنها می توانند دمنوش تمشک را از هفته بیست و سوم به بعد استفاده کنند تا هم خونریزی های بعد زایمان در آنها کم شود و هم رحم آنها برای زایمان آماده گردد.

استفاده از دمنوش چای زنجبیل در دوران بارداری

حالت تهوع و استفراغ یکی از علامت های بارداری در تمام زنان می باشد. زنان باردار در صورت داشتن این حالات می توانند در نوشیدنی ها و به خصوص چای های خود مقداری از پودر این ادویه را استفاده کنند تا حالت تهوع آنها برطرف شود.

دمنوش میوه گل رز

در بین گل ها، گلی به نام رز وجود دارد که این گل دارای میوه ای می باشد که می توان از آن به عنوان یک دمنوش برای خانم ها استفاده کرد تا با رساندن ویتامین C به بدن زنان سبب تقویت سیستم ایمنی بدن آنها شود.

خانم ها در شرایط بارداری و قاعدگی می توانند با استفاده از داروهای گیاهی  بسیاری از مشکلات خود را رفع کنند. البته در این میان باید از تجربه افراد متخصص نیز استفاده کنند. زیرا برخی از دمنوش ها باید به اندازه مصرف شوند و مصرف برخی از دمنوش ها نیز به طور کلی برای افراد مضر می باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم به انواع دمنوش برای خانم ها بپردازیم و افراد را نسبت به استفاده از آنها در دوران قاعدگی و بارداری آگاه کنیم تا کمی از مشکلات آنها رفع شود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود. از همراهی شما سپاسگزاریم!