زعفران یکی از بهترین ادویه جاتی است که برای مصارف خوراکی و دارویی از قدیم مورد استفاده قرار می گرفت. هر ماده غذایی ممکن است به مرور زمان خراب شود و زعفران از این قاعده مستثنی نیست. به همین جهت سوالی در این بخش ایجاد می شود، از کجا بفهمیم زعفران خراب شده است؟

یکی از رایج ترین سوالات در مورد طلای گیاهی

همواره برخی سوالات در مورد یک موضوع جزء مهم ترین و پر تکرارترین سوالات قرار می گیرند. سوال از کجا بفهمیم زعفران خراب شده است یکی از مهم ترین سوالات در مورد این ادویه پر خاصیت است.

سوال بعدی در مورد بازه زمانی مجاز برای استفاده از زعفران می باشد. همین سوال هم به نوعی با سوال قبلی مرتبط است. زیرا اگر بازه زمانی مجاز استفاده از زعفران تمام شود، احتمال خراب شدن آن افزایش پیدا می کند.

از کجا بفهمیم زعفران خراب شده است و راه تشخیص آن

کارشناسان آشپزی همواره به دنبال پاسخ این پرسش بودند، از کجا بفهمیم زعفران خراب شده است در غذای ایرانی هیچ چیز به اندازه یک پلو زعفرانی خوش طعم اهمیت ندارد. در نتیجه بهترین آشپزان ایرانی همواره برای تشخیص زعفران خوب با مشکل مواجه می شوند. بهترین راهکاری که برای این موضوع پیشنهاد شد، بررسی زعفران به صورت عملی است.

یعنی این کارشناسان برای رسیدن به راز سوال از کجا بفهمیم زعفران خراب شده است از تکنیک خاصی استفاده کردند.

 آن ها زعفران را به صورت عملی مورد آزمایش قرار دادند. در صورتی که زعفران دارای رنگ و بوی تازه و طبیعی خود بود، از آن استفاده می کردند. در غیر این صورت از زعفران خوش رنگ و لعاب تر استفاده می کردند.

نحوه نگهداری از زعفران از نظر یک سرآشپز

به طور کلی آشپزهای حرفه ای سعی می کنند که از مواد اولیه خود به خوبی محافظت کنند. به نظر شما تکنیک آن ها برای نگهداری از مواد غذایی چیست؟

پیشگیری همیشه بر درمان ارجحیت دارد. در صورتی که از خرابی مواد غذایی جلوگیری کنید، به راز بزرگ آشپزی رسیده اید.

مهم ترین سوالی که از یک آشپز حرفه ای در مورد زعفران پرسیده می شود، چیست؟ از کجا بفهمیم زعفران خراب شده است.

یک سرآشپز حرفه ای پاسخی غیر معمول به این سوال می دهد. اصلا چرا شما باید بگذارید زعفران شما خراب شود. در صورتی که شما از زعفران به خوبی محافظت کنید، تا چند سال می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

رایج ترین راه برای تشخیص خرابی زعفران، بررسی تاریخ انقضا آن است. اما راهکار ارائه شده در بالا حرفه ای تر است.

بهترین راه برای نگهداری از زعفران، قرار دادن آن در دمای مناسب است. مکانی که زعفران در آن قرار می گیرد، به هیچ عنوان نباید مرطوب باشد. خشک بودن ظرف آن به نگهداری طولانی مدت زعفران کمک می کند.

بسته بندی صحیح زعفران در نهایت سبب می شود که زعفران در محیط امن و بهتری باشد. در نتیجه زعفران به سادگی خراب نخواهد شد.

راهکارهای بالا احتمالا بهترین پاسخی است که توسط یک سرآشپز به سوال از کجا بفهمیم زعفران خراب شده است داده می شود.

مطلب مرتبط:”مصلح زعفران چیست؟”

مطلب از کجا بفهمیم زعفران خراب شده است به دنبال اثبات این مسئله است که نگهداری کردن از یک ماده بهتر از یادگیری راه تشخیص خرابی آن است. باید از بروز خرابی پیشگیری کرد و از روش های نگهداری زعفران به این منظور استفاده کرد.