شکلات صبحانه از آن دسته خوراکی هایی می باشد که در سراسر جهان محبوبیت و طرفداران بسیار زیادی دارد. به همین دلیل شما بهتر است طرز تهیه شکلات صبحانه را به خوبی بدانید. این شکلات مخصوص به وعده غذایی صبحانه می باشد؛ اما آن را به عنوان عصرانه یا به همراه میوه، پنکیک، بیسکوئیت، شیر، چای و … میل می کنند. باید بدانید شکلات صبحانه می تواند یک میان وعده بسیار جذاب برای بچه ها باشد به همین دلیل در این مقاله به بیان طرز تهیه این نوع شکلات برای شما می پردازیم.

طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی

برای طرز تهیه این نوع شکلات در منزل می توانید به چند مدل مختلف آن را تهیه کنید. مثلا با اضافه کردن تکه های فندق، بادام درختی، بادام زمینی، پسته، کنجد، نارگیل، اسانس انواع میوه و … آن را در طعم های مختلف درست کنید. در ادامه به بررسی درست کردن چند مدل از شکلات صبحانه می پردازیم.

شکلات صبحانه خامه ای

یکی از شکلات صبحانه های بسیار خوش طعم و دلچسب که طرفدار زیادی هم دارد، شکلات صبحانه خامه ای می باشد. شما برای طرز تهیه شکلات صبحانه خامه ای به ۱۵۰ گرم شکلات شیری، دو عدد زرده تخم مرغ، ۴ الی ۶ قاشق غذا خوری خامه، ۲ پیمانه پودر شکر یا پودر قند، ۴ قاشق غذا خوری پودر کاکائو و ۴ قاشق غذا خوری کره نیاز دارید.

ابتدا باید در یک مخلوط کن کره و پودر قند را به همراه پودر کاکائو با یکدیگر مخلوط کنید، این کار را تا جایی که به حالت خمیری شکل در آید ادامه دهید. توجه داشته باشید که قبل از اضافه کردن کره، آن را با محیط هم دما کرده باشد. بعد از این که به حالت خمیری در آمد به آن خامه را اضافه کنید. سپس زرده تخم مرغ را در ظرفی دیگر آنقدر هم بزنید تا کرم به حالت کرمی مانند در آید. بعد از این که زرده ها به حالت کرمی در آمدند، آن ها را به مواد اضافه کنید.

اکنون در ظرفی دیگر تکه های شکلات را با روش بن ماری ذوب کنید. بعد از ذوب شدن آن ها را به باقی مواد اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله باید آنقدر با مخلوط کن مواد را خوب هم بزنید تا کاملا تمام مواد با هم مخلوط و یکدست شوند. سپس مواد را در ظرفی بریزید و به مدت چند ساعت آن را داخل بگذارید. بعد از گذشت چند ساعت شکلات صبحانه خامه ای شما آماده شده است.

شکلات صبحانه فندقی

شکلات صبحانه فندقی یکی دیگر از انواع بسیار محبوب شکلات های صبحانه می باشد؛ دلیل محبوبیت زیاد آن وجود فندق است. شما برای طرز تهیه شکلات صبحانه فندقی به ۳۰۰ الی ۳۵۰ گرم شکلات شیری، یک پیمانه فندق خرد شده، ۲ قاشق غذا خوری روغن مایع، ۳ قاشق غذا خوری پودر شکر یا پودر قند، نصف قاشق چای خوری وانیل و هم چنین ۱ الی ۲ قاشق غذا خوری پودر کاکائو نیاز دارید.

یک ظرف شکلات با مقداری فندق

ابتدا برای طرز تهیه شکلات صبحانه فندقی تکه های شکلات شیری را به روش بن ماری ذوب کنید. سپس آن را هم بزنید تا یکدست شود و بعد بگذارید تا خنک شود. درون هم زن فندق های پودر شده را به همراه شکر، پودر کاکائو، وانیل و روغن بریزید؛ آنقدر مواد را هم بزنید تا کاملا فندق ها پودری شود و هیچ تکه فندقی نبینید. بعد از انجام این مرحله باید شکلات ذوب شده را به مواد اضافه کنید. بعد از این که مواد کاملا با هم مخلوط شدند، آن ها را درون ظرفی بریزید و بگذارید داخل یخچال تا خنک شود.

شکلات صبحانه بدون تخم مرغ

در طرز تهیه شکلات صبحانه بدون تخم مرغ شما نیاز به یک لیتر شیر، یک پیمانه شکر، ۵۰ گرم کره و یک  پیمانه پودر کاکائو دارید. ابتدا پودر کاکائو را الک کنید و به همراه شکر  هم بزنید. سپس شیر را به مواد اضافه کنید و آن ها را بر روی حرارت بگذارید تا کمی غلیظ شوند. بعد به آن کره اضافه کنید تا خودش را بگیرد. مواد را در ظرفی بریزید و بگذارید داخل یخچال تا خنک شود.

مطلب مرتبط:”شکلات مناسب برای گاناش چیست؟”

نکات مهم در طرز تهیه شکلات صبحانه

هر وقت در طرز تهیه شکلات صبحانه از کره استفاده کردید، باید به آن شیر یا خامه هم اضافه کنید تا سفت نشود. حتما برای استفاده کردن از شکر، شکر دانه ریز یا پودر شکر تهیه کنید. شما می توانید در شکلات صبحانه خامه ای خود نیز به مقدار دلخواه و تا جایی که سفت نشود از پودر یک مغز استفاده کنید. در شکلات فندقی می توانید برای شیرین کردن آن به جای شکر از عسل استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی و بیان طرز تهیه شکلات صبحانه پرداختیم. این نوع شکلات می تواند یکی از خوراکی های بسیار خوشمزه برای کودکان باشد به همین دلیل می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید. انواع مختلفی از این نوع شکلات وجود دارد که طرز تهیه بعضی از آن ها مانند شکلات صبحانه فندقی، شکلات صبحانه خامه ای و… را برای شما بیان کردیم تا بتوانید بدون هیچ مشکلی این شکلات را درست کنید.