آیا نوشیدن چای ماسالا در بارداری مفید است؟ بارداری ایامی است که خانم ها باید توجه لازم را در نوع تغذیه خود داشته باشند. در این دوران جنین آنها شکل می گیرد و هیچ ماده غذایی نباید سلامتی جنین و خود آنها را با مشکل مواجه کند. چای ماسالا از نوشیدنی هایی است که خیلی از زنان باردار به خوردن آن راغب هستند. اما باید توجه داشته باشند که ترکیبات این چای برای آنها خطرساز نباشد.

ترکیبات چای ماسالا

این چای دارای ترکیبات زیادی مانند چای سیاه، زنجبیل، هل، میخک، جوز هندی، رازیانه و … است که برخی از آنها می توانند برای زنان باردار خطرناک باشند.

بررسی تاثیرات برخی از ترکیبات چای ماسالا بر زنان در دوران بارداری

در دوران بارداری، خانم ها باید در مصرف هر نوشیدنی و غذایی جنبه تعادل را رعایت کنند. در مورد این نوشیدنی هندی نیز وضعیت به همین گونه می باشد. زیرا مصرف بیش از حد آن به دلیل وجود برخی از ترکیبات گیاهی موجود در آن خطرساز می باشد. بنابراین باید به مصرف چای ماسالا در بارداری دقت کرد.

دارچین

دارچین یکی از مهمترین ترکیبات گیاهی موجود در این چای است که بیشتر می تواند سبب دفع خون شود و عموما زنان در دوران قاعدگی و برای کاهش دردهای خود از آن استفاده می کنند.

پس استفاده بیش از حد از آن در دوران بارداری سبب سقط جنین و خونریزی آنها می شود. ناگفته نماند که دارچین سبب کاهش قند خون و اختلال با داروهای رقیق کننده خون نیز می شود. همچنین به دلیل طبع گرمی که دارد، سبب تشنگی زنان باردار می شود. پس حتما به مصرف چای ماسالا در بارداری دقت کنید.

زنجبیل

زنجبیل نیز یکی دیگر از ترکیبات این چای است. این ترکیب می تواند تاثیر خوبی بر زنان باردار داشته باشد. زیرا به روند هضم غذا در معده آنها کمک می کند. از حالت تهوع های مکرر آنها در دوران بارداری به خصوص ماه های ابتدایی جلوگیری می کند. کمک به روند درست فعالیت معده نیز یکی دیگر از ویژگی های این ادویه می باشد.

میخک

میخک یکی دیگر از ترکیبات این چای است که ممکن است برای خانم های باردار خطرساز باشد و سبب سقط جنین در آنها گردد. پس افراد بهتر است قبل از استفاده از چای ماسالا، مقدار میخک موجود در این چای را با پزشک خود در میان بگذارند و درباره استفاده از این چای از او مشورت بگیرند.

مطلب مرتبط: “آیا چای ماسالا برای لاغری مفید است؟”

چای سیاه

چای سیاه موجود در این چای هندی نیز به دلیل داشتن کافئین می تواند خطرساز باشد. زیرا ادرار آور است و مانع جذب مواد مغذی در بدن می شود. همچنین فعالیت کلیه ها را مختل می کند.

هل

 هل نیز از ترکیبات دیگر این چای است که علاوه بر کاهش تهوع، می تواند آرامش بخش باشد. این ترکیب سبب ضد عفونی کردن بدن زنان باردار می شود. اما خانم های باردار باید دقت کنند که مصرف زیاد آن می تواند مشکل ساز باشد.

رازیانه

رازیانه هم در این چای وجود دارد، از خاصیت های مهم خوب و بد این گیاه در دوران بارداری می توان به دفع خون زیاد و از بین بردن حالت تهوع اشاره کرد.

نتیجه گیری مهم

با تمام توضیحات گفته شده، باید بگوییم که به طور کلی با توجه به ویژگی های خوب و بد ترکیبات این چای هندی، مصرف آن در دوران بارداری توصیه نمی شود. البته خانم های باردار در صورت علاقه به میل کردن آن، باید به مصرف حداکثر یک فنجان از آن در هفته اکتفا کنند. از اینکه این مطلب را خواندید بسیار سپاسگزاریم!