برای آماده کردن یک میان وعده خوشمزه و مقوی کافیست با طرز تهیه حلوا زعفرانی آشنا شوید. زعفران در شیرینی ها و دسرهای ایرانی همواره مورد استفاده قرار می گیرد. حلوا زعفرانی یکی از دسرهای سنتی ایران است که عطر و طعم بسیار خوب و دلپذیری دارد. برای تهیه این دسر خوشبو و لذیذ می توانید از انواع آرد مثل آرد سفید، آرد سنگک و… استفاده کنید. آرد سبوس دار نسبت به سایر آردها مقوی تر است. به همین دلیل بهتر است چنین آردی را برای تهیه حلوای زعفرانی خود انتخاب کنید.

مراحل پخت حلوا زعفرانی

مواد لازم برای پخت حلوا زعفرانی خوشمزه و مجلسی ایرانی عبارت است از:

  • آرد سنگک: ۱ پیمانه
  • آب: ۱ پیمانه
  • گلاب: یک دوم پیمانه
  • شکر: ۱ پیمانه
  • زعفران دم کرده: به میزان لازم
  • پودر هل: نصف قاشق چایخوری
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • روغن مایع: یک دوم پیمانه

طرز تهیه حلوا زعفرانی شامل مراحل زیر می شود:

مرحله ۱

با توجه به نحوه پخت حلوا زعفرانی ابتدا باید شهد حلوای زعفرانی خود را آماده کنید. قابلمه مناسبی را انتخاب کرده و آب، شکر، زعفران دم کرده و پودر هل را در آن بریزید. محتویات داخل قابلمه را هم بزنید تا شکر موجود در آن حل شود.

مرحله ۲

در این مرحله ابتدا شهد حلوا را روی شعله ملایم اجاق گاز بگذارید تا گرم شود. بعد آن را از روی اجاق گاز بردارید. دقت کنید که شهد حلوای شما تنها باید حرارت دیده و نباید جوش بیاید. سپس آرد را در ماهیتابه ای ریخته و آن را روی شعله ملایم اجاق گاز بگذارید.

مرحله ۳

در این مرحله برای پخت حلوا زعفرانی باید آرد را به مدت نیم ساعت تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. سپس ماهیتابه را از روی اجاق برداشته و آرد را در الک مناسبی بریزید. بعد از آن که آرد را الک کردید دوباره آن را داخل ماهیتابه بریزید.

مرحله ۴

ماهیتابه را دوباره روی شعله اجاق گاز گذاشته و کره را داخل آن بریزید تا آب شود. سپس روغن مایع را به محتویات ظرف اضافه و شروع به هم زدن و تفت دادن کنید تا حلوا به رنگ دلخواهتان درآید. بعد ظرف را از روی شعله بردارید.

مرحله ۵

در این مرحله از طرز تهیه حلوا زعفرانی باید شهد را در سه مرحله به حلوا افزوده و هم بزنید تا جذب حلوا زعفرانی شود. بعد حلوا را دوباره روی شعله گذاشته و هم بزنید تا حلوای شما در ماهیتابه جمع شده و شهد آن به صورت کامل جذب شود.

مرحله ۶

در مرحله آخر پخت حلوا زعفرانی ابتدا حلوا را با استفاده از روش گهواره در ماهیتابه جمع کنید. بعد آن را داخل قیف با سر ماسوره ستاره ای ریخته، به کمک قیف حلوا را در ظرف مورد نظر خود پایپ کرده و به سلیقه خود تزئین نمایید.

نتیجه گیری         

با آموزش طرز تهیه حلوا زعفرانی می توانید یک دسر خوشمزه و مقوی را به راحتی در منزل آماده و به عنوان یک میان وعده لذیذ نوش جان کنید. حلوا زعفرانی به روش های مختلفی قابل تهیه است و انواع آرد را می‌ توان برای پخت آن استفاده کرد.