امروزه بادام زمینی محبوبیت و طرفداران زیادی در کل دنیا دارد. بادام زمینی طعم های مختلفی دارد. عده زیادی نیز از بادام زمینی سرکه خوششان می آید. این افراد برای این که بادام زمینی سرکه ای شان سالم تر باشد، خودشان آن را در منزل درست می کنند. اما این که طرز تهیه بادام زمینی سرکه ای بعنوان یک آجیل به چه صورت می باشد را ما در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم. همچنین در ادامه این مطلب برخی از خواص بادام زمینی را نیز خواهیم گفت.

طرز تهیه بادام زمینی سرکه ای چگونه می باشد؟

طرز تهیه بادام زمینی سرکه ای کار دشوار و سختی نمی باشد. بلکه یادگیری آن بسیار راحت است. اگر تا آخر این مطلب را بخوانید، می توانید به راحتی و با چند قلم از مواد ساده آن را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه بادام زمینی سرکه ای

  • نیم کیلو بادام زمینی
  • ۱ لیوان آب
  • ۲ قاشق سوپ خوری سرکه
  • نصف قاشق سوپ خوری نمک
  • در صورت دلخواه ادویه مورد نظر ( به میزان لازم )

بادام زمینی سرکه ای

طرز تهیه بادام زمینی سرکه ای

در ابتدا برای طرز تهیه بادام زمینی سرکه ای شما باید همه بادام زمینی ها را خوب تمیز کنید. سپس درون ظرفی مناسب آن ها را بریزید. آب و سرکه و همچنین مقداری نمک را با هم مخلوط کنید و درون ظرف بادام زمینی ها بریزید. بعد از گذشت ۲ الی ۳ ساعت مواد را از داخل یک صافی عبور دهید تا آب ظرف به خوبی تخلیه شود. وقتی که آن ها را از یک صافی عبور دادید درون یک تابه بریزید. سپس درون تابه کمی سرکه را به همراه نمک اضافه کنید.

در ادامه برای طرز تهیه بادام زمینی سرکه ای باید تابه را روی گاز با حرارتی متوسط قرار دهید. اکنون شروع به تفت دادن بادام زمینی ها کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که کمی رنگ بادام زمینی ها تغییر کند. بعد از تغییر رنگ بادام زمینی شما آماده می باشد.

مطلب مرتبط:”طرز تهیه بادام زمینی روکش دار چگونه است؟”

نکات طرز تهیه بادام زمینی سرکه ای

  • برای خنک شدن بادام زمینی ها می توانید یک پارچه روی آن ها بیاندازید.
  • شما می توانید کمی نشاسته را با محلول آب و نمک مخلوط کنید. این کار باعث می شود تا نمک گلوله گلوله به بادام ها نچسبد.
  • شما می توانید با همین طرز تهیه، بادام زمینی لیمویی درست کنید. به این صورت که به جای سرکه از آب لیمو ترش استفاده کنید.
  • برای درست کردن بادام زمینی سرکه ای شما مایل هستید تا هر چقدر که نمک و سرکه دوست دارید اضافه کنید. افزودن مقدار نمک و سرکه کاملا ذائقه ای می باشد.

در این مطلب در مورد طرز تهیه بادام زمینی سرکه ای صحبت کردیم و نکاتی درباره آن را بیان کردیم. امیدواریم توانسته باشیم به خوبی شما را با این موضوع آشنا کرده باشیم. از همراهی شما سپاسگزاریم.