طرز تهیه انواع اسموتی با میوه خشک و آجیل برای بدنسازی

 پیروی از برنامه رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا، یکی از راه‌های مهم برای عضله‌سازی است. البته  ورزشکارانی هستند که مکمل‌ها را جایگزین منبع اصلی تغذیه خود می‌کنند تا سریع‌تر به وزن دلخواه خود برسند. با این وجود، مصرف اسموتی با میوه خشک و آجیل برای بدنسازی، راحت‌ترین راه برای تقویت عضلات و افزایش انرژی است.

اسموتی‌هایی که در آن آجیل و انواع خشکبار دارد، منبع پروتئین، کلسیم، پتاسیم، انرژی و چربی‌های سالم هستند. به همین خاطر بیشتر ورزشکاران حرفه‌ای باید از این نوشیدنی‌های بمب و خوشمزه مصرف کنند تا به تاثیر شگفت‌انگیز میوه خشک و آجیل پی ببرند. در این مطلب از برادران حسینی  طرز تهیه چند نمونه اسموتی محبوب و مغذی برای تمرینات بدنسازی را آموزش دادیم.

فواید اسموتی با میوه خشک و آجیل برای بدنسازی چیست؟

نوشیدنی اسموتی با میوه خشک و آجیل برای بدنسازی، به دلیل مواد مغذی و مفیدی که دارد برای تمرینات عضله‌سازی فوق‌العاده است. در واقع مصرف این نوشیدنی خوشمزه و مقوی، از سوی پزشکان و مربی‌های حرفه‌ای به بدنسازان توصیه می‌شود. در این بخش درباره فواید اسموتی با میوه خشک و آجیل مخلوط توضیحاتی ارائه خواهیم داد تا با توجه به آن، از نوشیدنی‌های سالم به جای مکمل‌ها استفاده کنید.

سرشار از ویتامین و مواد معدنی

ورزشکاران زیبایی اندام برای جبران ویتامین‌های از دست رفته در زمان تمرین، باید از نوشیدنی‌های مغذی در طول روز مصرف کنند. آجیل‌ها و میوه‌‌های خشک سرشار از آهن، پتاسیم، منیزیم، منگنز، ویتامین E و ویتامین B هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

حاوی مقادیر زیادی از پروتئین

بدنسازان بهتر است پیش از شروع تمرینات از اسموتی‎‌های مقوی با چربی سالم مغزها مصرف کنند؛ زیرا آجیل‌هایی مثل بادام، بادام هندی، پسته و گردو منبع پروتئین گیاهی هستند که برای ترمیم و رشد عضلات فایده زیادی دارند. 

فیبر فراوان برای هضم غذا

مصرف فیبر موجود در میوه‌های خشک و آجیل برای کاهش اشتهای کاذب، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تقویت حافظه در طول روز برای بدنسازان مهم و حتی الزامی است. به همین خاطر اسموتی با میوه خشک و آجیل برای بدنسازی، یکی از میان‌وعده‌های محبوب ورزشکاران به‌شمار می‌آید. 

منبع انرژی روزانه

میوه‌های خشک و آجیل؛ سرشار از چربی‌های سالم امگا ۳ و امگا ۶ هستند که در افزایش انرژی روزانه تاثیر به‌سزایی دارند. به همین خاطر نوشیدن اسموتی‌های خنک و خوشمزه با ترکیب آجیل و میوه خشک، قبل از شروع تمرینات بادی‌بیلدینگ مهم و ضروری است.

طرز تهیه انواع اسموتی با میوه خشک و آجیل برای بدنسازی

برای تهیه یک اسموتی تازه، خوشمزه و مقوی؛ باید از میوه خشک و انواع آجیل باکیفیت استفاده کنید. در واقع اسموتی‌ها نوشیدنی خنک و سالمی هستند که باید به عنوان میان‌وعده در برنامه‌غذایی بدنسازان قرار بگیرند. اسموتی، نوشیدنی سالم و پر از انرژی است که به تقویت و ترمیم عضلات بدن، افزایش انرژی روزانه و طولانی مدت کمک می‌کند.

همچنین این نوشیدنی در تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش اشتهای کاذب ورزشکاران، مفید و موثر است. به این ترتیب اگر به‌طور جدی در حال ورزش و تمرینات بدنسازی حرفه‌ای هستید، اسموتی را در میان‌وعده‌های غذایی خود قرار دهید. در ادامه به نحوه درست کردن انواع اسموتی با میوه خشک و آجیل اشاره خواهیم کرد.

اسموتی موز خشک شده و بادام

یکی از اسموتی‌های پرطرفدار و خوشمزه که ترکیب خوبی برای شروع تمرینات بدنسازی بانوان و آقایان هستند، اسموتی موز خشک شده و بادام است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی موز و بادام

  • موز خشک شده: ۱ پیمانه
  • بادام: ۴/۱ پیمانه
  • شیر: ۱ پیمانه
  • عسل: یک قاشق چای خوری
  • خرما: ۱ عدد

دستورالعمل اسموتی موز خشک شده و بادام

  1. در مرحله اول موز خشک شده را در شیر بریزید تا کمی نرم شود. سپس ۱۰ دقیقه صبر کنید تا شیر به ورقه‌های موز خشک شده نفوذ کند. 
  2. در مرحله دوم، بادام، عسل و خرما را در ظرف شیر و موز خشک شده اضافه کنید تا به خوبی باهم ترکیب شوند. 
  3. در مرحله سوم تمامی مواد را با دستگاه مخلوط کنید تا غلظت لازم را به دست آورد. پس از آن اسموتی شما برای شروع یک تمرین عالی، آماده است.

اسموتی توت فرنگی خشک شده و فندق

بدون شک یکی از اسموتی‎‌های محبوب و خوشمزه برای بدنسازی، اسموتی توت فرنگی خشک شده با فندق است. البته به جای فندق می‎‌توانید از انواع آجیل‌هایی مثل بادام و بادام زمینی نیز استفاده کنید.

اسموتی برای بدنسازی

مواد لازم برای تهیه اسموتی توت فرنگی و فندق

  • توت فرنگی خشک شده: ۱ پیمانه
  • فندق: ۴/۱ پیمانه
  • شیر: ۱ پیمانه
  • عسل یا شیره: ۱ قاشق چای خوری
  • یخ: ۲ تا ۳ عدد یخ قالبی

دستورالعمل اسموتی توت فرنگی خشک شده و فندق

  1. در مرحله اول توت فرنگی خشک شده و فندق را در ظرف شیر بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه خیس بخورد.
  2. سپس عسل یا شیره را به ترکیب موردنظر اضافه کنید. سپس تمامی مواد را با هم در دستگاه مخلوط کن بریزید.
  3. در مرحله سوم دستگاه مخلوط کن خود را روشن کنید تا مواد با یکدیگر ترکیب شوند. بعد از ۵ دقیقه اسموتی توت فرنگی و فندق شما برای خوردن آماده است.

اسموتی انبه خشک شده و پسته

در حال حاضر، اسموتی انبه خشک شده و پسته از جمله نوشیدنی‌های محبوب و مقوی به‌شمار می‌آید که تمامی بدنسازان باید آن را در برنامه‌غذایی خود قرار بدهند.

مواد لازم برای تهیه اسموتی انبه و پسته

  • انبه خشک شده: ۱ پیمانه
  • خرما: ۲ عدد
  • پسته: ۲/۱ پیمانه
  • شیر: ۱ پیمانه
  • عسل یا هر شیرین‌کننده دیگر: یک قاشق چای خوری

دستورالعمل اسموتی انبه خشک شده و پسته

  1. در مرحله اول شیر را در یک ظرف بزرگ بریزید و بعد انبه خشک شده، پسته، خرما و عسل را به شیر اضافه کنید. 
  2. در مرحله دوم چند دقیقه صبر کنید تا مواد لازم برای تهیه اسموتی با شیر خیس بخورند. بعد از آن مواد لازم را به دستگاه مخلوط کن اضافه کنید تا اسموتی انبه خشک شده و پسته حاضر شود.

اسموتی آناناس خشک شده و بادام هندی

مصرف اسموتی با میوه خشک و آجیل برای بدنسازی، مفید و حتی ضروری است. به این ترتیب، هرچه زودتر اسموتی آناناس و بادام هندی را امتحان کنید تا از یک نوشیدنی شیرین و پرانرژی لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی آناناس و بادام هندی

  • آناناس خشک شده: ۱ پیمانه
  • ماست یونانی: ۲/۱ پیمانه
  • بادام هندی: ۴/۱ پیمانه
  • شیر: ۱ پیمانه
  • یخ: ۲ الی ۳ عدد

دستورالعمل اسموتی آناناس خشک شده و بادام هندی

  1. در مرحله اول آناناس خشک شده و بادام هندی را در ظرف شیر و ماست یونانی بریزید و تا ۵ دقیقه آن را هم بزنید.
  2. در مرحله دوم یخ‌ها را به ترکیب خیس خورده شده اضافه کنید و آن را در دستگاه مخلوط کن بریزید تا اسموتی انرژی‌زا برای تمرینات قبل از بدنسازی آماده شود.

اسموتی توت خشک شده و بادام

برای خوردن یک نوشیدنی مفید و متفاوت باید به سراغ اسموتی توت خشک شده و بادام بروید. این اسموتی در بین بدنسازان محبوب‌تر از سایر اسموتی‌ها است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی توت و بادام 

  • توت خشک شده: ۱ پیمانه
  • خرما: ۲ عدد
  • شیر: ۴/۱ پیمانه
  • بادام: ۲/۱ پیمانه
  • عسل: یک قاشق چای خوری

دستورالعمل اسموتی توت خشک شده و بادام 

  1. در مرحله اول باید شیر و توت خشک شده را باهم ترکیب کنید. ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا شیر به‌طور کامل توت خشک شده را خیس و نرم کند.
  2. در مرحله دوم بادام، خرما و عسل را به ترکیب خود اضافه کنید تا به خوبی مواد لازم با شیر ترکیب شوند.
  3. در مرحله سوم تمامی مواد اسموتی توت خشک شده و بادام را به دستگاه مخلوط کن اضافه کنید تا نوشیدنی انرژی‌زا و خوشمزه شما آماده شود.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی انواع اسموتی با میوه خشک و آجیل برای بدنسازی پرداختیم تا قبل از شروع تمرین‌ها این نوشیدنی خوشمزه و مقوی را میل کنید. اسموتی از جمله میان‌وعده‎‌های سالم و پرخاصیت برای رشد عضلات بدن است، به همین خاطر بدنسازان باید از انواع اسموتی در میان‌وعده‌های روزانه خود استفاده کنند تا برای انجام تمرین‌های سخت ورزشی انرژی کافی داشته باشند.