دمنوش به نوعی نوشیدنی خوشمزه و معطر گفته شده که مصرف آن خواص زیادی دارد. امروزه استفاده از دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن در میان افراد بسیار مرسوم شده است. همچنین مصرف دمنوش می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کرده و فرد را در برابر بیماری مقاوم نماید. به همین منظور در این مطلب می خواهیم به توضیح ۱۰ دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن بپردازیم.

اهمیت مصرف دمنوش برای سلامتی

در حال حاضر با رواج مصرف دمنوش ها، شمار زیادی از افراد به دنبال دانستن اهمیت آن برای بدن هستند. به طور معمول دمنوش ها از میوه های خشک شده، گیاهان و ادویه ها بدست می آیند. بهتر است بدانید ترکیبات دمنوش ها دارای مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین های گوناگون هستند. یکی از بخش های بدن که مصرف دمنوش موجب تقویت آن می شود، سیستم ایمنی بدن است.

سیستم ایمنی نقش مهمی را در جلوگیری از بروز بیماری ها ایفا می کند. با این اوصاف مصرف دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن باعث تقویت این قسمت از بدن خواهد شد.

معرفی ۱۰ دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که در بخش ابتدایی این مطلب عنوان گردید بسیاری از افراد دمنوش را برای خواص آن مصرف می نمایند. این موضوع سبب شده تا استفاده از دمنوش ها با استقبال بی نظیری روبرو شود. به همین منظور ۱۰ دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن عبارتند از :

دمنوش عناب

دمنوش عناب یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. عناب یکی از قدیمی ترین میوه های موجود بر روی کره زمین است. بهتر است بدانید از عناب به عنوان خرمای چینی یاد می شود؛ زیرا عناب و دمنوش آن در کشور چین قدمتی ۴۰۰۰ ساله دارد. به همین منظور بسیاری از افراد جهان عناب را به عنوان میوه کشور چین می شناسند. عناب در ترکیبات خود از خواص و ترکیبات بی نظیری بهره می‌برد.

این مواد شامل مواردی همچون فسفر، زینک، ویتامین C، کلسیم، منیزیم، آهن، پروتئین، ویتامین B6 و… می باشند. وجود این ترکیبات فوق العاده عناب و دمنوش آن را به یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن تبدیل کرده است. مردم باستان این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن را به علت فواید بی نظیر آن استفاده می نمودند.

همچنین در حال حاضر بسیاری از پزشکان و اساتید طب سنتی تاکید بسیاری به مصرف دمنوش عناب دارند. زیرا مصرف این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن سبب سلامتی ارگان های مختلف بدن می‌شود.

دمنوش بابونه

بابونه به عنوان یک گیاه قدیمی و البته پر مصرف شناخته می شود. استفاده از بابونه به عنوان یک گیاه دارویی در زمان گذشته بسیار رواج داشته است؛ همچنین در حال حاضر خواص این گیاه ارزشمند سبب شده تا از دمنوش آن استقبال خوبی شود. دمنوش بابونه به عنوان یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود. مصرف این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن مزایای زیادی را برای بدن به ارمغان خواهد آورد.

البته خواص دمنوش بابونه به علت مواد موجود در ترکیبات گیاه بابونه است. بهتر است بدانید در ترکیبات بابونه مواد معدنی همچون منگنز، منیزیم، مس، ویتامین A، پتاسیم، آهن و… به وفور یافت می‌شود. وجود این مواد در ترکیبات بابونه سبب شده تا مصرف دمنوش آن برای سلامتی بسیار مفید باشد. با مصرف این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن می توان از خواص بی نظیر گیاه بابونه بهره‌مند گردید.

دمنوش بابونه

این خواص شامل مواردی همچون جلوگیری از بروز افسردگی، درمان سرطان، کمک به بهبود پوست و… خواهند بود. بنابراین اگر به دنبال سلامتی هستید بهتر است مصرف دمنوش بابونه را از یاد نبرید. به همین منظور می توانید این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن را در رژیم غذایی خود قرار دهید؛ تا از خواص بی نظیر آن برخوردار شوید.

دمنوش آویشن

دمنوش آویشن به عنوان یکی از نوشیدنی های قدیمی در کشور ایران محسوب می گردد. از دمنوش آویشن به عنوان یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن یاد می شود. بهتر است بدانید دمنوش آویشن به علت خواص فوق العاده‌ای که دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن از گیاه آویشن تهیه می شود. آویشن یک گیاه معطر بوده که دمنوش آن طعم بی نظیری دارد.

در طب سنتی دمنوش آویشن از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ به گونه ای که بسیاری از اساتید طب سنتی از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کنند. در حال حاضر مصرف دمنوش آویشن به علت خواص فوق العاده ای که دارد مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. در ترکیبات آویشن مواد معدنی همچون ویتامین A، ویتامین C، فولات، نیاسین، سدیم، مس، منگنز، آهن و… به وفور یافت می‌شود.

وجود این مواد در ترکیبات آویشن دمنوش آن را به یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن تبدیل کرده است. همچنین مصرف دمنوش آویشن خواصی همچون بهبود سرماخوردگی، تقویت قلب و… را به ارمغان خواهد آورد.

 خرید دمنوش

دمنوش نعناع

نعناع یکی از گیاهان پرطرفدار در جهان و همچنین کشور ایران است. این گیاه از نظر ظاهر بسیار شبیه به گیاه پونه می باشد. طعم فوق العاده و عطر دل انگیز نعناع سبب شده تا این گیاه در بخش های زیادی استفاده شود. دمنوش نعناع یکی از همان مواردی بوده که این گیاه در آن نقش اصلی را ایفا می کند. دمنوش نعناع یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

ترکیبات این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن از ویتامین ها و مواد معدنی گوناگونی تشکیل می شود. همانطور که می دانید برای افزایش سلامتی بدن باید از مواد نوشیدنی و خوراکی مفید استفاده شود. یکی از نوشیدنی های مفید برای افزایش سلامتی بدن، دمنوش نعناع می باشد. مصرف این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری نماید.

برای آگاهی بیشتر در مورد خواص دمنوش نعناع می توان به مواردی همچون تقویت معده، آرامش اعصاب و… اشاره نمود.

دمنوش نعنا

دمنوش مرزنجوش

مرزنجوش به عنوان یک گیاه کوهی شناخته می شود که مصرف آن رابطه نزدیکی با سلامتی دارد. مرزنجوش یک گیاه همه ساله بوده که برای اولین بار در مناطق مدیترانه کشت شده است. اما در حال حاضر شاهد کشت این گیاه در باغ های موجود در سراسر جهان هستیم. دمنوش مرزنجوش به عنوان یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته می شود.

 سیستم ایمنی بدن یکی از مهم ترین بخش های موجود در بدن بوده که رابطه مستقیمی با سلامتی دارد. به عبارتی دیگر با ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، فرد به انواع بیماری ها دچار خواهد شد. بنابراین یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده از دمنوش مرزنجوش است. مصرف این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن، مزایای زیادی را برای سلامتی به ارمغان خواهد آورد.

 این خواص شامل مواردی همچون بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کمک به سلامت مو، کاهش کلسترول و… می باشد. البته وجود تمامی این خواص به علت ترکیبات غنی، گیاه مرزنجوش است. به همین منظور برخی از مواد موجود در ترکیبات مرزنجوش عبارتند از : ویتامین A، ویتامین C، کلسیم، آهن، منگنز و…

دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. مریم گلی دارای ارزش دارویی فراوان بوده و همین امر سبب شده تا از آن استفاده های گوناگونی شود. این گیاه منبع خوبی از ویتامین های A، C، B می باشد. همچنین مواد معدنی موجود در ترکیبات مریم گلی را مواردی همچون پتاسیم، منگنز، کلسیم، روی، آهن و…  تشکیل می دهند.

به همین منظور از دمنوش مریم گلی به عنوان دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن یاد می شود. همچنین در ایام گذشته از دمنوش مریم گلی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می‌شده است. بنابراین مصرف این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن خواص فوق العاده ای را برای شما به ارمغان خواهد آورد؛ از جمله خواص دمنوش مریم گلی می توان مواردی همچون بهبود وضعیت پوست، درمان گلو درد و… را نام برد.

دمنوش زوفا

در میان انواع دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن می توان دمنوش زوفا را عنوان کرد. این دمنوش در میان علاقه‌مندان به مصرف دمنوش از جایگاه و اعتبار ویژه ای برخوردار است. گیاه زوفا در آسیای مرکزی و جنوب اروپا رشد می کند. دمنوش زوفا از طعمی مشابه با گیاه نعناع برخوردار می باشد. در گذشته از گیاه زوفا برای درمان بسیاری از بیماری ها و همچنین دفع حشره استفاده می گردیده است.

اما امروزه از این گیاه در صابون، عطر، طعم دهنده ها، دمنوش و… بهره گیری می شود. بهتر است بدانید مصرف دمنوش زوفا خواص قابل توجهی را برای بدن فراهم می کند. همچنین بسیاری از افراد دمنوش زوفا را به عنوان یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف می نمایند. مصرف دمنوش زوفا خواصی همچون کنترل قند خون، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، و… را برای بدن به ارمغان خواهد آورد.

بنابراین اگر به دنبال یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستید بهتر است از دمنوش زوفا استفاده نمایید.

دمنوش زوفا

دمنوش سیاه‌دانه

سیاه‌دانه یکی از ادویه های محبوبی بوده که از آن بیشتر در آشپزی استفاده می شود. سیاه‌دانه طعمی تلخ مزه دارد و استفاده از آن گزینه مناسبی برای سلامتی بدن خواهد بود. امروزه مصرف گیاه سیاه‌دانه به شیوه های گوناگونی صورت می گیرد که یکی از آن ها دمنوش سیاه‌دانه است. دمنوش سیاه دانه به عنوان یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می گردد.

ترکیبات سیاه‌دانه را عموما مواد معدنی و ویتامین های گوناگون تشکیل می دهند. این مواد شامل مواردی همچون آهن، سدیم، پروتئین، فیبر و… می باشند. وجود این مواد در ترکیبات سیاه‌دانه باعث ایجاد خواص زیاد در این ادویه شده است. برای آگاهی بیشتر بهتر است بدانید مصرف دمنوش سیاه‌دانه سطح کلسترول خون را به طرز چشمگیری کاهش خواهد داد.

همچنین مصرف این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن، از بروز بیماری هایی نظیر سرطان جلوگیر می کند.

دمنوش به لیمو

دمنوش به لیمو یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. به لیمو یکی از گیاهان دارویی بوده که در سراسر جهان از آن به عنوان یک گیاه دارویی یاد می‌شود. به لیمو از عطری مشابه با لیمو برخوردار بوده و شاید این موضوع یکی از دلایل نام گذاری این گیاه باشد. در کشور ایران بسیاری از اساتید طب سنتی مصرف این گیاه را بسیار توصیه می کنند.

وجود ترکیبات فوق العاده، دمنوش به لیمو را به یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن تبدیل کرده است. همچنین متخصصان تغذیه مصرف دمنوش به لیمو را برای کاهش وزن پیشنهاد می دهند. زیرا مواد موجود در ترکیبات به لیمو باعث بروز احساس سیری در افراد خواهد شد. همچنین مصرف این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن باعث آرامش معده می شود. مصرف دمنوش به لیمو گزینه مناسبی برای کسانی بوده که از مشکلاتی نظیر استرس رنج می برند.

دمنوش بادرنجبویه

بادرنجبویه یکی از قدیمی ترین گیاهان موجود در کره زمین می باشد. دمنوش بادرنجبویه به عنوان یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته می شود. استفاده از این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن در طب سنتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. بهتر است بدانید مصرف دمنوش بادرنجبویه موجب عملکرد بهبود دستگاه گوارش بدن خواهد شد.

همچنین استفاده از این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن باعث سلامتی کبد خواهد شد. تحقیقات نشان داده که مصرف دمنوش بادرنجبویه تاثیر زیادی در سلامت پوست و مو دارد. همچنین از دیگر خواص بادرنجبویه می توان به مواردی همچون کاهش وزن، مبارزه با سرطان، کاهش التهابات و… اشاره نمود. بنابراین اگر به دنبال یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستید، دمنوش بادرنجبویه گزینه مناسبی خواهد بود. با مصرف این دمنوش می توانید خواص فوق العاده ای را برای بدن خود به ارمغان آورید.

با این تفاسیر مصرف دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر زیادی در سلامتی بدن دارد. همچنین با مصرف مرتب دمنوش می توان بخشی از مواد مورد نیاز بدن را تامین نمود. اگر به دنبال افزایش سلامتی و بهبود عملکرد بدن خود هستید، بهتر است مصرف دمنوش را فراموش نکنید. از همراهی شما سپاسگزاریم. سالم و پاینده باشید!