یکی از تفریحات لذت بخش برای هر ایرانی، برگزاری مهمانی ها و دورهمی های عصرانه می باشد. در مهمانی های عصرانه برای پذیرایی، از انواع تنقلات مختلف استفاده می کنند، به عبارت دیگر یکی از اجزای ضروری هر مهمانی و دورهمی، استفاده از تنقلات برای پذیرایی می باشد. منظور از تنقلات، خوراکی های سبک و خوشمزه ای می باشند که به عنوان میان وعده جهت جلوگیری از گرسنگی و سرحال شدن دوباره افراد مصرف می شوند. استفاده از تنقلات مختلف در دورهمی ها، لذت دورهمی را چند برابر می کند. تنقلات ایرانی دارای انواع مختلف و گسترده ای می باشند. در صورتی که سردرگم هستید و نمی دانید برای پذیرایی از مهمانان خود از چه تنقلاتی استفاده کنید، ما را همراهی کنید. در ادامه متن انواع تنقلات برای مهمانی را بیان می کنیم.

انواع تنقلات در مهمانی

باید این را بدانید انواع مختلفی از تنقلات وجود دارند که می توانید از آن ها در مهمانی های خودتان نهایت استفاده را داشته باشید. به همین دلیل در ادامه این مقاله می خواهیم به معرفی انواع تنقلات برای مهمانی بپردازیم.

تهیه ذرت بو داده جهت پذیرایی از مهمانان

یکی از انواع تنقلات برای مهمانی، ذرت بو داده یا همان پاپ کورن می باشد. یکی از اعضای ثابت هر مهمانی و دورهمی های مختلف، پاپ کورن می باشد. پاپ کورن یک خوراکی بسیار سبک می باشد که افراد را تا چند ساعت سیر نگه می دارد، بنابراین گزینه بسیار مناسبی برای میان وعده می باشد، همچنین هزینه آن نیز خیلی کم می باشد و همگی خانواده ها می توانند از آن در مهمانی ها استفاده کنند. همچنین پاپ کورن برای اکثر مهمانی ها مناسب می باشد؛ چرا که همگی افراد از کودکان گرفته تا افراد میانسال، به آن علاقه دارند. شما می توانید با استفاده از سرکه یا سس گوجه فرنگی لذت آن را چند برابر کنید.

آجیل و خشکبار

یکی دیگر از انواع تنقلات برای مهمانی، آجیل و خشکبار می باشد. بدون شک همگی افراد به مصرف آجیل و خشکبار علاقه دارند و گزینه بسیار خوبی برای پذیرایی از مهمانان می باشد. آجیل ها علاوه بر خوشمزگی، دارای انواع مختلفی از ویتامین ها و املاح معدنی می باشند که برای سلامت قلب و عروق، سیستم ایمنی، سیستم عصبی، دستگاه گوارش و… خیلی مفید می باشند. همچنین این نوع خوراکی می تواند افراد را برای ساعات طولانی سیر نگه دارد.

تخمه آفتابگردان

از دیگر انواع تنقلات برای مهمانی می توان به تخمه آفتابگردان اشاره کرد. بدون شک یکی از اعضای ثابت هر مهمانی و دورهمی های مختلف، تخمه آفتابگردان می باشد. اکثر خانواده های ایرانی در مهمانی های مختلف برای پذیرایی، از تخمه استفاده می کنند. همگی افراد به تخمه آفتابگردان علاقه دارند و می تواند افراد را برای ساعات طولانی سرگرم کنند. مصرف تخمه در کنار چای بسیار لذت بخش می باشد.

انواع کیک و شیرینی های مختلف

یکی دیگر از انواع تنقلات کیک و شیرینی می باشد. شما می توانید در انواع مهمانی ها و دورهمی های مختلف، برای پذیرایی از کیک و شیرینی استفاده کنید. مصرف شیرینی برای میان وعده گزینه مناسبی می باشد و افراد را برای ساعات طولانی سیر نگه می دارد. شما می توانید در کنار شیرینی از چای یا شربت های مختلف برای پذیرایی استفاده کنید. دقت کنید افرادی که دیابت دارند، نمی توانند شیرینی و کیک مصرف کنند.

سوهان و گز برای پذیرایی از مهمانان

یکی از انواع تنقلات برای مهمانی، سوهان و گز می باشد. این نوع تنقلات بسیار خوشمزه و شیرین می باشند و افراد را برای ساعات طولانی سرحال و پر انرژی می کنند. البته توجه کنید که مصرف زیاد آن خطرناک می باشد و قند خون افراد را بسیار افزایش می دهد.

چیپس و پفک

.بدون شک یکی از اجزای ثابت هر مهانی، چیپس و پفک می باشد و کمتر کسی پیدا می شود که  به آن ها علاقه نداشته باشد. چیپس و پفک گزینه های بسیار مناسبی برای دورهمی های عصرانه و مهمانی های آخر شبی می باشند. شما می توانید آن ها را در کنار ماست موسیر و یا سس های مخصوص مصرف کنید که بسیار خوشمزه می باشند.

لواشک و آلوچه برای پذیرایی از مهمانان

یکی از انواع تنقلات ایرانی و بسیار خوشمزه، لواشک می باشد. لواشک و آلوچه در بین ایرانیان بسیار محبوب می باشند و اکثر افراد علاقه زیادی به آن دارند. لواشک و آلوچه گزینه های بسیار مناسبی جهت پذیرایی از افرادی می باشند که به مزه ترش علاقه دارند. همچنین افرادی که فشار خون بالا دارند، می توانند آن را مصرف کنند و فشار آن ها را پایین می آورد.

بیسکویت

یکی دیگر از انواع تنقلات برای مهمانی ها، بیسکویت می باشد. معمولا اکثر خانواده های ایرانی برای دورهمی های عصرانه از بیسکویت به همراه چای استفاده می کنند و آن ها را سرحال و پر انرژی می کند. همچنین بیسکویت یکی از تنقلات ارزان می باشد که اکثر خانواده های ایرانی توان تهیه آن را دارند.

چیپس میوه

از دیگر انواع تنقلات برای مهمانی می توان به چیپس میوه اشاره کرد. منظور از چیپس میوه، همان میوه های خشک می باشد. افراد می توانند با استفاده از دستگاه های مختلف یا زیر نور خورشید انواع میوه های مختلف را خشک کنند. انواع میوه های خشک گزینه بسیار مناسبی برای مهمانی های مختلف می باشند و افراد علاقه زیادی به مصرف آن ها دارند. همچنین میوه های خشک سرشار از انواع ویتامین های مختلف می باشند و برای سلامتی افراد بسیار مناسب می باشند.

انواع تنقلات برای مهمانی، چند ظرف حاوی تنقلات

 

اسموتی میوه ای جهت پذیرایی از مهمانان

یکی از خوشمزه ترین انواع تنقلات برای مهمانی ها، اسموتی میوه ای می باشد. اسموتی میوه ای بسیار خوشمزه می باشد و گزینه مناسبی برای مهمانی های لاکچری می باشد. در طی این چند سال اخیر استفاده از آن در مهمانی های مختلف افزایش پیدا کرده است. به شما توصیه می کنیم که حتما در مهمانی های بزرگ برای پذیرایی از اسموتی میوه ای استفاده کنید.

ژله

طرز تهیه ژله بسیار ساده و آسان می باشد. همچنین هزینه آن زیاد نمی باشد و همگی خانواده ها می توانند آن را تهیه کنند. امروزه ژله ها در طعم ها و رنگ های مختلفی درست می شوند و افراد می توانند با توجه به سلیقه خود، هر بار یکی از انواع آن ها را درست کنند.

مقاله مرتبط :”انواع تنقلات برای تولد کدامند؟”

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم انواع تنقلات برای مهمانی را برای شما مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از آن ها مهمانی خوب و عالی داشته باشید. برخی از تنقلاتی که در این مقاله معرفی کردیم مانند بیسکویت، انواع کیک، آجیل، ذرت، تخمه آفتابگردان و… می باشند.