سایر پسته ها 

خرید شکلات کاکائویی

شکلات  یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها شناخته می‌شود که طرف‌داران زیادی را در گروه‌های سنی مختلف به خود اختصاص داده است. این خوراکی محبوب در انواع مختلفی به تولید می‌رسد که شکلات کاکائویی به عنوان پرطرفدارترین نوع آن محسوب می‌شود. 

شکلات کاکائویی  از درصدهای مختلفی از شکلات تهیه می‌شود و در انواع گوناگونی موجود است. انواع این محصول بر اساس میزان تلخی و شیرینی، مغز به‌کاررفته در دل شکلات، ترکیبات، رنگ و... دسته‌بندی می‌شوند و هریک از ویژگی‌های خاصی برخوردارند. درصورتی‌که قصد خرید شکلات کاکائویی را دارید با مطالعه این مطلب از برادران حسینی با انواع این محصول، عوامل مؤثر بر قیمت و در نهایت نکات مهم زمان خرید آشنا شوید.

انواع شکلات کاکائویی

انواع مختلف شکلات کاکائویی بر اساس سلیقه، ذائقه و نوع مصرف، دسته‌بندی می‌شود تا مشتریان طبق نیاز خود به خرید نوع دلخواه بپردازند. در ادامه چند نمونه از انواع شکلات کاکائویی را معرفی می‌کنیم:

  • شکلات تلخ

  • شکلات شیری

  • شکلات بدون قند

  • شکلات مایع 

  • شکلات مغزدار

شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از محبوب‌ترین نمونه‌های شکلات است که از ۶۰ تا ۸۵ درصد کاکائو تشکیل می‌شود. این محصول حاوی درصد بالایی از آنتی‌اکسیدان و فلاوانول است که می‌تواند با کاهش کلسترول بد خون و بهبود شرایط قلب، تأثیر مثبتی بر روی سلامتی بدن بگذارد.

 شکلات شیری

شکلات شیری را نیز می‌توانیم به عنوان محبوب‌ترین شکلات نام ببریم. این محصول از ترکیباتی همچون شیر، کره کاکائو و ۱۰ تا ۵۰ درصد کاکائو تشکیل شده است و رنگ قهوه‌ای روشن و براقی دارد.

شکلات بدون قند

مصرف زیاد شکلات‌ها با وجود شکر فراوانی که در ساختار خود دارند، موجب به‌خطرافتادن سلامتی و آسیب به بدن خواهد شد. اگر از علاقه‌مندان شکلات کاکائویی هستید؛ اما به دلیل وجود قند مصرف آن را قطع کرده‌اید، شکلات‌های بدون قند را جایگزین کنید. این محصولات از همان طعم لذت‌بخش شکلات برخوردار هستند؛ اما به جای استفاده از شکر، از استویا در ترکیبات آن استفاده می‌شود.

شکلات مایع

این محصول شکلات به صورت مذاب است که غلظت آن باید مانند مایعات روان باشد‌. شکلات مایع از ذوب کردن شکلات تهیه می‌شود و برای دسر و انواع کیک بهترین انتخاب خواهد بود.

شکلات مغز‌دار

این نمونه از شکلات انواع مختلفی دارد که خریداران می‌توانند بر حسب سلیقه خود نمونه موردپسند را خریداری کنند. مغز این شکلات‌ها با انواع آجیل‌ها، شیره، کارامل، شکلات جرقه‌ای و... پر می‌شود که ضمن ایجاد طعمی جدید و جذاب، تنوع فراوانی را در این نمونه از شکلات به وجود می‌آورد.

بهترین شکلات کاکائویی

بهترین نوع شکلات کاکائویی نمونه‌ای است که دارای طعمی مطلوب و باکیفیت و بافتی نرم و لطیف باشد. سطح شکلات مرغوب کاملاً صاف و یکدست است و اثری از خراش، پوسته‌پوسته شدن یا ناهمواری روی آن دیده نمی‌شود. همچنین شکلات باکیفیت از بسته‌بندی محکم و اصولی برخوردار است به‌طوری‌که محتویات را به خوبی در خود حفظ می‌کند.

راهنمای خرید شکلات کاکائویی

خرید شکلات این خوراکی محبوب نیازمند آگاهی از بعضی نکات است که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم. بدیهی است که باتوجه‌به این نکات می‌توانید خرید بهتری داشته باشید:

  • درصد کاکائو

  • عطر شکلات

  • طعم شکلات

  • برند

 درصد کاکائو

معمولاً روی بسته‌بندی تمامی محصولات درصد شکلات و تلخی یا شیرینی آن ذکر می‌شود. همین مسئله می‌تواند راهنمایی مناسب برای شما باشد تا بر اساس ذائقه و سلیقه خود، به انتخاب نوع دلخواه بپردازید.

 عطر شکلات

اگر نوع ناشناخته از شکلات را خریداری می‌کنید می‌توانید با تست یکی از آن به کیفیت محصول پی ببرید. شکلات تازه و باکیفیت رایحه‌ای قوی و مطلوب دارد و قدرت عطر و بوی آن تا حدی است که حتی در زمان باز کردن بسته‌بندی به مشام می‌رسد. این در حالی است که شکلات بی‌کیفیت یا کهنه عطر مطلوبی ندارد یا رایحه آن به سختی حس می‌شود.

 طعم شکلات

شکلات باکیفیت دارای طعمی مطلوب و خوشایند است، بافتی نرم و لطیف دارد و در زمان قرارگیری در دهان به راحتی ذوب می‌شود. بافت نرم این محصول نشان‌دهنده کیفیت بالا، مواد اولیه مرغوب و روند تولید مناسب خواهد بود.

 برند

اگر زمان کافی برای آزمون‌وخطا ندارید و می‌خواهید شکلاتی باکیفیت را خریداری کنید، برندهای مطرح را بشناسید و با اطمینان به خرید بپردازید. شکلات‌های تهیه شده توسط برند‌های معتبر، از مواد اولیه باکیفیت و فرایند تولید مناسب و اصولی تهیه می‌شوند و خریدی مناسب را برای شما به وجود خواهند آورد.

قیمت شکلات کاکائویی

در زمان خرید شکلات کاکائویی قیمت‌های مختلفی به چشم می‌خورد که عوامل مختلفی بر روی این نوسانات قیمتی مؤثر خواهند بود. برند انتخابی، کیفیت مواد اولیه، نوع بسته‌بندی، درصد تلخی یا شیرینی، مغزدار بودن شکلات و..‌. از موارد مهم و تأثیرگذار در قیمت نهایی شکلات خواهند بود.

سخن پایانی 

خرید شکلات کاکائویی از هیجان‌انگیزترین خریدها برای علاقه‌مندان این محصول است. این محصول پرطرف‌دار در تمامی فروشگاه‌های سطح شهر موجود است و امکان خرید آن به صورت حضوری و اینترنتی فراهم خواهد بود. در صورتی که خرید شکلات کاکائویی را به صورت حضوری انتخاب کرده‌اید، با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر می‌توانید محصول مورد نظر را از میان انواع متنوع آن انتخاب، تست و خریداری کنید.

 با این کار ضمن یافتن طعم مورد علاقه خود، از تازگی و کیفیت آن نیز اطمینان حاصل خواهید کرد. اما درصورتی‌که قصد خرید اینترنتی را دارید و فرصت مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها را ندارید می‌توانید از سایت‌های فروش معتبر خرید خود را نهایی کنید‌. برای این کار با تلفن همراه خود به سایت فروشگاه مورد اطمینان وارد شوید و با مطالعه مشخصات کلی محصول و نظرات مشتریان در خصوص محصول و فروشگاه، خرید خود را با خیال راحت نهایی کنید.

اگر قصد خرید شکلات کاکائویی را دارید بهتر است اطلاعاتی را در خصوص این محصول به دست آورید تا خریدی مناسب را تجربه کنید. شکلات کاکائویی یکی از انواع شکلات است که طعم لذت‌بخش آن موجب جذب طرف‌داران زیادی می‌شود. این نوع از شکلات در انواع گوناگونی به تولید می‌رسد تا مشتریان بر اساس نوع مصرف و سلیقه به خرید بپردازند. در این مطلب ضمن معرفی انواع شکلات کاکائویی، نکات مهم در خرید بهترین نوع این محصول را بیان کردیم.