تمام بیماری ها می توانند بر روی افراد با جنسیت های مختلف تاثیرگذار باشند. اما یکی از چالش های اساسی که مختص مردان می باشد، ایجاد روابط جنسی موفق و برطرف کردن اختلالات نعوظ می باشد. مصرف مواد غذایی مغذی به خصوص شکلات تلخ تا حدود زیادی می تواند این مشکل را در آنها برطرف کند و به مقدار زیادی آنها را راضی کند.

خیلی از افراد برای برطرف کردن مشکلات خود در حین انجام رابطه های جنسی، افزایش اسپرم و تقویت قوای جنسی خود از داروها و قرص های شیمیایی استفاده می کنند. اما استفاده از رژیم های غذایی مناسب نیز می تواند راه چاره خوبی باشد.

این افراد می توانند با استفاده از میوه ها، غذاها و انواع شکلات های تلخ با درصد های مختلف (به خصوص درصدهای تلخی بالا) اختلالات نعوظ، مشکلات زود انزالی و … موجود در روابط جنسی خود را تا حدود زیادی برطرف کنند.

چگونگی تاثیر شکلات تلخ بر مردان

خواص شکلات تلخ برای مردان فراوان است. عموما عملکرد درست و یا نادرست هر عضو از بدن می تواند بر عملکرد دیگر اعضای بدن نیز تاثیرگذار باشد. در مورد مشکلات جنسی مردان نیز این مورد صدق می کند.

انواع بیماری های قلبی، کلسترول بالا، نامنظم بودن جریان خون، نامنظم بودن فشار خون، استرس های بالا و … می توانند بر مشکلات جنسی مردان تاثیر بگذارند. پس افرادی که به این بیماری ها مبتلا هستند، بهتر است در گام اول با استفاده از مواد غذایی و یا داروهای شیمیایی به کنترل و یا برطرف کردن بیماری های خود بپردازند.

گفتنی است که در تحقیقات ثابت شده است، مردانی که روزانه و قبل از انجام رابطه جنسی، یک تکه شکلات تلخ با درصد تلخی متوسط استفاده می کنند، می توانند رابطه جنسی موفق تری نسبت به دیگر افراد داشته باشند.

یکی از ترکیبات خوب موجود در این شکلات ها ال آرژنین می باشد، این ترکیب می تواند با استفاده از روش های مختلفی بر مردان و روابط جنسی آنها تاثیرگذار باشد و در نتیجه قدرت باروری آنها را افزایش دهد.

یک قطعه شکلات تلخ

کاهش کلسترول و رفع مشکلات قبلی

یکی از خواص شکلات تلخ برای مردان؛ کاهش کلسترول است. مصرف روزانه و منظم شکلات تلخ می تواند میزان LDL اکسید شده موجود در بدن هر فردی به خصوص مردان را کاهش دهد که در نتیجه کاهش LDL ، کلسترول بالا نیز در بیماری های قلبی و عروقی کاهش پیدا می کند و به نوعی این بیماری در هر فردی به خصوص در مردان کنترل می شود. گفتنی است که بیماری های قلبی با اختلالات نعوظ رابطه مستقیمی دارند.

با برطرف شدن و یا کنترل مشکلات قلبی، میزان گردش خون نیز در تمام بافت های بدن و به خصوص آلت تناسلی مردان با نظم بیشتری صورت می گیرد که نتیجه این اقدام قوی شدن آلت تناسلی مردان است. قابل ذکر است که در انواع این شکلات ها ترکیباتی به نام فلاونول موجود است که می تواند سبب بهبود گردش جریان خون در تمام اعضای بدن شود. با رفع مشکلات قلبی و گردش خون نامنظم، می توان به افزایش سطح ترشح تستوسترون ها در مردان و برطرف شدن اختلالات نعوظ در آنها امیدوار بود.

مقاله پیشنهادی: “خواص شکلات تلخ برای زنان چه هستند؟”

فشار خون بالا

از دیگر خواص شکلات تلخ برای مردان ، رفع فشار خون بالا است. از دیگر بیماری هایی که امروزه به دلیل فشارهای کاری و وضعیت اقتصادی جامعه، بسیاری از افراد و به خصوص مردان را درگیر خود کرده است، فشار خون بالا می باشد. ابتلا به این بیماری نیز تاثیر مستقیمی بر عملکرد جنسی ناموفق در مردان دارد. فشار خون نامنظم و بالا می تواند مردان را دچار اختلالات نعوظ و زود انزالی های مکرر کند.

اما مصرف روزانه شکلات تلخ و یا مصرف آن قبل از رابطه جنسی می تواند راه چاره ای باشد و فشار خون مردان را تنظیم کند و سطح آن را پایین بیاورد. این شکلات ها حاوی ماده ای به نام فلاونوئید اسید هستند که سبب ایجاد اکسید نیترات در خون می شوند. اکسید نیترات می تواند تاثیر مستقیمی بر  فشار خون افراد مختلف داشته باشد.

تولید اسپرم

از دیگر خواص این شکلات های کاکائویی می توان به میزان قدرت آنها در تولید اسپرم های بیشتر، قوی تر شدن و ماندگار تر شدن اسپرم ها اشاره کرد. این از خواص شکلات تلخ برای مردان است.

با تولید اسپرم های قوی، مردان از روابط جنسی خود لذت بیشتری می برند و تمایل آنها به برقراری چندین باره روابط جنسی بیشتر می شود. ناگفته نماند که ترشح اسپرم های قوی و ماندگار می تواند قدرت باروری را نیز در مردان زیاد کند.

قابل ذکر است که آنتی اکسیدان های موجود در بدن با رادیکال های آزادی که در تمام نقاط بدن به خصوص بیضه ها وجود دارند، مبارزه می کنند. زیرا این رادیکال های آزاد سبب از بین رفتن اسپرم ها می شوند. اما افراد با مصرف انواع شکلات های تلخ و دریافت آنتی اکسیدان های بیشتر، می توانند به ترشح بیشتر و تقویت اسپرم های خود بپردازد.

فلاونوئیدهای موجود در انواع این شکلات ها می توانند خستگی افراد در حین رابطه جنسی را برطرف کنند و آنها را شاداب نگه دارند. به همین دلیل توصیه می شود که افراد یک ساعت قبل از شروع رابطه جنسی از این ماده غذایی مغذی استفاده کنند.

استرس در هر فردی سبب افزایش تولید هورمون کورتیزول می شود. مردانی که قبل از انجام رابطه جنسی استرس دارند و به موفق بودن رابطه جنسی خود مشکوک هستند، دچار استرس می شوند.

این افراد باید قبل از شروع رابطه جنسی شکلات تلخ میل کنند تا استرس و اضطراب از آنها دور شود و دچار زود انزالی نشوند. در این میان افراد برای رفع زود انزالی خود در کنار مصرف این نوع از شکلات ها می توانند از اسپری های تاخیری نیز بهره بگیرند.

سایر خواص شکلات تلخ برای مردان

شکلات تلخ به طور کلی برای هر جنسی مفید است. اما برای مردان به طور خاص دارای مزایای چشمگیر و قابل توجهی است. از جمله این خواص و مزایای آن می توان به موارد زیر بسنده کرد:

  • برطرف کردن اختلالات مربوط به نعوظ آلت تناسلی در مردان در رابطه های جنسی آن ها
  • تقویت اسپرم و بهبود سطح کیفی آن به منظور افزایش میزان باروری آن ها
  • درمان فشار خون بالا
  • درمان بیماری های مربوط به قلب و عروق بدن و پیشگیری از بروز آن ها
  • کاهش قابل توجه سطح کلسترول بالا در مردان
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود حافظه
  • محافظت از پوست در برابر اشعه نور خورشید
  • و…

بنابراین مصرف شکلات تلخ برای آقایان به میزان استاندارد، توصیه می شود.

مضرات کاکائو برای مردان

در کنار خواص و مزایایی که برای شکلات تلخ ویژه آقایان ذکر شد؛ نباید از مضرات آن هم غافل شد. چرا که مصرف بی رویه و بیش از حد استاندارد کاکائو موجود در این شکلات می تواند برای آقایان مشکلاتی را در پی داشته باشد. مصرف زیاد کاکائو ممکن است عوارضی را در بر داشته باشد.

برخی از مضرات کاکائو برای مردان می تواند شامل بی خوابی بر اثر وجود کافئین بالا در کاکائو، افزایش وزن و در اندکی از موارد تپش قلب باشد. بنابراین بهتر است از شکلات تلخ با درصد استاندارد کاکائو و به میزان کافی استفاده کنید. بدین ترتیب هم از مزایای آن بهره مند می شوید و هم از خطرات آن جلوگیری به عمل می آورید.

کلام آخر

شاید مصرف انواع شکلات های تلخ به دلیل مزه آنها برای برخی از افراد خوشایند نباشد، اما به هر حال از مصرف داروهای شیمیایی و عوارض آنها بهتر است. البته بهتر است مردانی که مشکلات جنسی آنها حاد است، قبل از مصرف انواع این شکلات ها با درصد های مختلفی از تلخی با پزشک خود مشورت کنند تا او میزان مصرف شکلات تلخ را برای آنها معین کند.